Uusioperhe ja vauva!
Taustaa: erosin miehestäni kun lapsemme oli vähän alta vuoden ja tapasin uuden miehen parin vuoden päästä ja heti halusin kokea vauva-ajan uudestaan.
Esikoinen oli helppo ja hyväuninen ja tämä toinen on ihan toista maata. Ollaan valvottu synnäriltä asti!!
Olen ihan loppu jo nyt. Olen ollut viikkoäiti viimeiset 2 vuotta ja se oli helppoa ja nyt mietin mitä tuli tehtyä? Tyttö tulee parin päivän päästä kotiin ja hänelläkin tietyllä tapaa vaikea vaihe..
Onko vinkkejä? Kokemuksia?
Minulla oli suunnitelmia äitiyslomalle ja nyt mietin, ja mietin että tuleeko tämä olemaan kokonaan tällaista?
Arvostelin aiemmin väsyneitä äitejä, kuvittelin sen olevan heidän omaa virkaansa ja vissiin olen saanut kartalta opetuksen ;(
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 14:26"]Mikä on viikkoäiti?
[/quote]
Viikkoäiti on sellainen, joka on vapaalla joka toisen viikon kun lapsi on isällään.
Ap, kysy exältäsi ottaisko se sen sun uudenkin vauvan hoidettavakseen?
[/quote]
Anteeksi, mutta tää koko aloitus vaan naurattaa :D Kyllä on taas joku "täydellinen äiti-ihminen" saanut oivan opetuksen!
[/quote]
Täi joku lapseton keksi provon, jossa tarttumapintaa
[/quote]
En ole provo. Olisin kyllä toivonut asiallisempia vastauksia.
Perus. Suuret kuvat itsestään, mutta käytäntö räjäyttää tajunnan :D
Joopajoo, lapsiperheissä ei ole helppoa. Yhden lapsen kanssa kaikki tuntuu erilaiselta.
Huonosti käy, jos et heittäydy tossa vaiheessa äitiyteen. Ei se vauva-aika kauaa vie. Olet luultavasti juuri niitä äitejä, jotka häpeävät heittäytyä äideiksi, ovat meikkaamatta vuoden, elävät vain vauvalle ja perheelle kunnes tulee aika lähtä töihin - ja kappas, ihan samoja ihmisiä ovat kuin ennenkin, ainoa vaan että heidän äippälomansa on ollut stressitöntä kun ei ole tarvinnut ajatella kokoajan onko nyt paremman näköinen äiti kuin naapurin Eeva.
Olen samaa mieltä että äitiys vaatii tietyllä tavalla heittäytymistä, etenkin vauva-aikana.
Pointsit ap:lle siitä, että tajusi itsekin, että ihan vain karman laista taitaa olla kysymys.
Yksikään lapsenvalvoja ei tuollaista viikkoäitiyttä vahvista noin pienen kohdalla...Toki vanhemat voivat sopia keskenään mitä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 14:18"]
Taustaa: erosin miehestäni kun lapsemme oli vähän alta vuoden ja tapasin uuden miehen parin vuoden päästä ja heti halusin kokea vauva-ajan uudestaan.
[/quote]
Minäminäminäminäminä....
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:00"]Yksikään lapsenvalvoja ei tuollaista viikkoäitiyttä vahvista noin pienen kohdalla...Toki vanhemat voivat sopia keskenään mitä tahansa.
[/quote]
Niinpä, sen takia useat tekevät viralliset paprut vasta kun lapsi on riittävän vanha. Esim. tuttuni laittoi lapsensa viikkolapseksi 9 kk iässä :(
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 14:18"]
[/quote]
Minäminäminäminäminä....
[/quote]
Perus. Siellä joku mamma vaan heiluu peilin edessä ja ihailee itseään. "Kyllä minä vaan olen täydellinen ja muut on niin huonoja, miks kaikki eivät ole niinkuin minä, laita lapsia viikkolapsiksi että voi olla enemmän peilin edessä ihailemassa omaa persettään" ?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:00"]Yksikään lapsenvalvoja ei tuollaista viikkoäitiyttä vahvista noin pienen kohdalla...Toki vanhemat voivat sopia keskenään mitä tahansa.
[/quote]
Niinpä, sen takia useat tekevät viralliset paprut vasta kun lapsi on riittävän vanha. Esim. tuttuni laittoi lapsensa viikkolapseksi 9 kk iässä :(
[/quote]
Ihan hirveetä :( Ite en menis töihinkään ennenkuin lapsi on vähintään 2 v!!!!
Mitäköhän tapahtuisi, jos astuis sellainen laki voimaan, että saa lisääntyä vain yhden ihmisen kanssa? :D
Valivali. Mulla on 5 lasta, pienin 5kk. Hyvin menee ja elämä on ihanaa.