Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksaisi enää päivähoitoalalla.

Vierailija
28.08.2015 |

Ja nyt aikaistavat noita muutoksiakin, tuo että 3 kasvattajalla saa ensivuodestaalk olla 8kpl 3-6v lapsia on ihan sekopäistä touhua, oikeasti. Käytännössä ollaan kaikki 3 ryhmän kasvattajaa n.4-5h/pvässä töissä samaan aikaan JOS kukaan meistä ei ole esim koulutuksessa=ei sijaista, sairaana=ei sijaista jos s.loma alle 1-2vkon pituinen, lomalla=kts ed kohta. 

Ja ihan tilojenkin kannalta, leppareissa on niitä seinästä kaadettavia sänkyjä n.18-21kpl, ruokapöytäpaikkoja on keskimäärin 21-22hlölle jne.jne ja medän kasvattajienkin pitåisi jossakin mieluusti istua kun nautimme sen valvonta-ateriamme tai sitten eväämme. 

Entäpä korvat, itselläni ainakin soi monesti korvissa jo ennen pävän päättymistä ja välillä tuntuu että oksennan sen metelin keskellä, kotona ei kestäisi edes radiota, luojan kiitos ei ole pieniä lapsia enää itsellä, mutta kyllä noista murkuistalin ääntä lähtee.

En tiedä mitä tehdä, ei tämä varhaiskasvatusala,ole enää minun juttuni ja opiskeluun ei ole enää rahkeita, ollut vuosikymmenen ajan pätkätyöläinenkin ja se aiheuttanut mm sen että nyt kun on vakituinen työpaikka niin ei tod voisi enää tulojaan tiputtaa esim opiskelutasolle. Asuntolainaa ja autolainaa on, opiskelulainaa en enää ota, otin sitäkin aikanaan ja maksettu se pois. 

Mutta kun ei enää tunnu yhtään hyvälle tämä elämä tässä työssä, en jaksaisi, ahdistaa ja itkettää, eläkeikään on vielä kuitenkin n.25-27v.

:'(

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa

Vierailija
2/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:47"]Vaihda alaa
[/quote]
Tämä. Minä haluan, että lapsiani hoitaa joku joka tykkää työstään ja viihtyy siellä. Kai väkisinkin tuollainen heijastuu lapsiin keitä hoidat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halua sinä kolmonen mitä haluat...Ala on tosi raskas eikä AP ole suinkaan ainoa joka ajattelee näin...

Vierailija
4/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:00"]Halua sinä kolmonen mitä haluat...Ala on tosi raskas eikä AP ole suinkaan ainoa joka ajattelee näin...
[/quote]
Olen varma, että kaikki äidit näin haluavat. Jos ala on sinun mielestäsi liian raskas, vaihda alaa. Ihan turha inistä, ammatinvalintakysymys. Itse näen konkreettisesti vanhustyössä miten se heijastuu työhön kun hoitajat ovat ihan poikki. Tiuskitaan, hoidetaan ja syötetään vähän sinnepäin ja käyttäydytään jopa väkivaltaisesti hoidettavia kohtaan. Mutta kun vänkyvänky en minä viitsi enää opiskella tai miettiä muuta työtä.

Vierailija
5/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihtaisin jo heti huomenna alaa, jos olisi varaa opiskella sitä toista alaa.

T.Toinen väsynyt lastenhoitaja

Vierailija
6/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalta tuntuu täälläkin... Hoidan työni kuitenkin hyvin, eikä se ole lasten syy millään tavalla. Eläkeikään 30 vuotta, tuntuu tällä hetkellä elinkautiselta. Valitettavasti.

Vierailija
7/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en tod ole ainoa, päinvastoin. Tämän 11v aikana jonka olen työelämässä ollut, olen huomannut kys fiilisten vain lisääntyneen ja roimasti varsinkin viimeisen 5v aikana. Ja koskee niin lapset ja nuoret suuntauneita lähihoitania kuin lastentarhanopettajiakin ja ei katso sitäkään onko ollut alalla vaikkapa vain 3-6v vai 30v.

Viimeksi pari vkoa sitten eräs lto kollega totesi että "on kuin olisi ollut jo iänkaiken töissä kun kaipaan niin lomalle" ja työ oli 2vkoa aiemmin alkanut 5-vkon loman jälkeen...

ap

Vierailija
8/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en ihan ymmärrä miten työn hoitaminen tähän kuuluu, totta hemmetissä minäkin työni hoidan ja palautteista (lasten ja vanhempien) päätellen hyvinkin, mutta se on sitten eri asia mitä koen ja tunnen sisälläni ja mikä on jaksamisen tasoni. Mutta ammattietiikka-ja ylpeys ei kyllä kys asioita näytä ulospäin. Kumma juttu kun pitäisi olla jonkinlainen robotti tai jotain, eräiden mielestä. Alan vaihtoon taisin jo jotakin kommentoida aloitusviestissäni! Btw, ala ei ollut tällaista silloin reilut 15v sitten kun aloitin opiskelut ja valmistuin.

ap

Vierailija
9/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:11"]Niin, en ihan ymmärrä miten työn hoitaminen tähän kuuluu, totta hemmetissä minäkin työni hoidan ja palautteista (lasten ja vanhempien) päätellen hyvinkin, mutta se on sitten eri asia mitä koen ja tunnen sisälläni ja mikä on jaksamisen tasoni. Mutta ammattietiikka-ja ylpeys ei kyllä kys asioita näytä ulospäin. Kumma juttu kun pitäisi olla jonkinlainen robotti tai jotain, eräiden mielestä. Alan vaihtoon taisin jo jotakin kommentoida aloitusviestissäni! Btw, ala ei ollut tällaista silloin reilut 15v sitten kun aloitin opiskelut ja valmistuin.

ap
[/quote]
Niin ne kaikki muutkin sanoo. Niin kuin jo kerroin itse näin joka päivä näitä loppuunkuluneita hoitajia. He ovat kuitenkin pomon ja omaisten mielestä oikein ihania ja herttaisia hoitajia. Eikä kenenkään pidä olla robotti mutta en itse henk.koht kestä tuollaista valitusta kun siellä töissä ei ole kenenkään pakko olla. Jos et jaksa niin keksi jotain muuta äläkä narise. Ja tämä on minun mielipiteeni vain. Ei siitä tarvitse kenenkään hermostua.

Vierailija
10/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:47"]Vaihda alaa
[/quote]
Tämä. Minä haluan, että lapsiani hoitaa joku joka tykkää työstään ja viihtyy siellä. Kai väkisinkin tuollainen heijastuu lapsiin keitä hoidat?
[/quote]Muistathan aina itse hymyillä töissä ja olla muutenkin oikea päivänsäde? Katos kun elämässä ei voi vaatia toisilta sellasta mihin ei itse pysty.Toisinsanoen sinä et myöskään saa olla väsynyt ja turhautunut äiti kotona.Et saa näyttää lapsille videoita vaan leikkiä, laulaa ja rallatella.Kaikki mitä äitinä teet ja olet heijastuu lapsiisi.

Vierailija
11/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on toki raskasta ja ei palkata s.lomien ym tilalle useimmiten sijaisia mutta itse rakastan työtä yli kaiken ,henkilökunta yhtä suurta perhettä,lapset ihania ja vanhemmat myös. Lasten kanssa ollessa ikävätkin asiat unohtuu ja se ilo minkä näkee niistä pienistä kasvoista.... <3

Vierailija
12/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole pakko olla töissä??? Rod realistinen kommentti.

Ap

Vierailija
13/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:47"]Vaihda alaa
[/quote]
[/quote]Muistathan aina itse hymyillä töissä ja olla muutenkin oikea päivänsäde? Katos kun elämässä ei voi vaatia toisilta sellasta mihin ei itse pysty.Toisinsanoen sinä et myöskään saa olla väsynyt ja turhautunut äiti kotona.Et saa näyttää lapsille videoita vaan leikkiä, laulaa ja rallatella.Kaikki mitä äitinä teet ja olet heijastuu lapsiisi.
[/quote]
En viitsi edes vaivautua kommentoimaan sinulle yhtään mitään.

Vierailija
14/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama missä sitä on töissä, samalta pakkopullalta se rupeaa jossain vaiheessa tuntumaan...

Vierailija
15/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:47"]Vaihda alaa
[/quote]
[/quote]
En viitsi edes vaivautua kommentoimaan sinulle yhtään mitään.
[/quote]Tämä.Kyllä se on niin nähty.Mitä laiskempi äiti sitä enemmän se odottaa päivähoidolta.Kotona videot pyörii...

Vierailija
16/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:47"]Vaihda alaa [/quote] Tämä. Minä haluan, että lapsiani hoitaa joku joka tykkää työstään ja viihtyy siellä. Kai väkisinkin tuollainen heijastuu lapsiin keitä hoidat? [/quote]Muistathan aina itse hymyillä töissä ja olla muutenkin oikea päivänsäde? Katos kun elämässä ei voi vaatia toisilta sellasta mihin ei itse pysty.Toisinsanoen sinä et myöskään saa olla väsynyt ja turhautunut äiti kotona.Et saa näyttää lapsille videoita vaan leikkiä, laulaa ja rallatella.Kaikki mitä äitinä teet ja olet heijastuu lapsiisi. [/quote] En viitsi edes vaivautua kommentoimaan sinulle yhtään mitään.

[/quote]

No, kommentti se on tuokin, ja kertoo sinusta kaiken tarpeellisen. Ja sitten kehtaat muilta vaatia lähes yli-inhimillisiä suorituksia. Kuule kiss my ass forever sunshine:D

Vierailija
17/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi alaan väsynyt Lto . Kaikki tuo, mitä ap kuvasi ja etenkin vanhempien (ei kaikkien!) narina asioista, jotka ovat täysin yhdentekeviä arjen toiminnan onnistumisessa ja vanhempien sokeus realiteettien edessä.

Vierailija
18/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:11"]Niin, en ihan ymmärrä miten työn hoitaminen tähän kuuluu, totta hemmetissä minäkin työni hoidan ja palautteista (lasten ja vanhempien) päätellen hyvinkin, mutta se on sitten eri asia mitä koen ja tunnen sisälläni ja mikä on jaksamisen tasoni. Mutta ammattietiikka-ja ylpeys ei kyllä kys asioita näytä ulospäin. Kumma juttu kun pitäisi olla jonkinlainen robotti tai jotain, eräiden mielestä. Alan vaihtoon taisin jo jotakin kommentoida aloitusviestissäni! Btw, ala ei ollut tällaista silloin reilut 15v sitten kun aloitin opiskelut ja valmistuin. ap [/quote] Niin ne kaikki muutkin sanoo. Niin kuin jo kerroin itse näin joka päivä näitä loppuunkuluneita hoitajia. He ovat kuitenkin pomon ja omaisten mielestä oikein ihania ja herttaisia hoitajia. Eikä kenenkään pidä olla robotti mutta en itse henk.koht kestä tuollaista valitusta kun siellä töissä ei ole kenenkään pakko olla. Jos et jaksa niin keksi jotain muuta äläkä narise. Ja tämä on minun mielipiteeni vain. Ei siitä tarvitse kenenkään hermostua.

[/quote]

Harvemmin sitä tyhmyydestä hermostutaan.

Vierailija
19/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan kateeksi hoitajien työ käy ja lapsia käy sääliksi. Käsipareja puuttuu. Olen jo miettinyt, että ottaisiko pari ystävän lasta pariksi vuodeksi, että saisi ensi vuonna 3 ja 5 vuotta täyttävät lapset hoidettua kotona, eikä tarvitsisi lähettää heitä pahenevaan hullunmyllyyn. Varsinkin tuolle kolmivuotiaalle 24 hengen ryhmä ja Paikalla usein 2 hoitajaa (+ osa-aikaisten lasten takia lapsiakin saattaa olla läsnä enemmän) kokopäivähoito joka päivä on rankkaa.

Samalla kun hoitomaksuja aiotaan korottaa (nyt 2 lasta ja 538e) niin tälle keskipaikkaiselle ekonomille taitaa olla se ja sama taloudellisesti, olenko pienipalkkainen yksityinen pph vai asiantuntijatehtävissä, joissa autokin on ehdoton...

Yhteiskunnan kannalta kestämätöntä että kaltaiseni korkeakoulutettu ammattilainen edes harkitsee tälläistä alanvaihtoa, mutta tähän keskiluokan kurittaminen ja tyytymättömyys hoitoon aiheuttaa!

Vierailija
20/53 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:46"]

Ei minuakaan kateeksi hoitajien työ käy ja lapsia käy sääliksi. Käsipareja puuttuu. Olen jo miettinyt, että ottaisiko pari ystävän lasta pariksi vuodeksi, että saisi ensi vuonna 3 ja 5 vuotta täyttävät lapset hoidettua kotona, eikä tarvitsisi lähettää heitä pahenevaan hullunmyllyyn. Varsinkin tuolle kolmivuotiaalle 24 hengen ryhmä ja Paikalla usein 2 hoitajaa (+ osa-aikaisten lasten takia lapsiakin saattaa olla läsnä enemmän) kokopäivähoito joka päivä on rankkaa. Samalla kun hoitomaksuja aiotaan korottaa (nyt 2 lasta ja 538e) niin tälle keskipaikkaiselle ekonomille taitaa olla se ja sama taloudellisesti, olenko pienipalkkainen yksityinen pph vai asiantuntijatehtävissä, joissa autokin on ehdoton... Yhteiskunnan kannalta kestämätöntä että kaltaiseni korkeakoulutettu ammattilainen edes harkitsee tälläistä alanvaihtoa, mutta tähän keskiluokan kurittaminen ja tyytymättömyys hoitoon aiheuttaa!

[/quote]

Niinpä!! keskituloisilta viedään aina eniten, mm päivöhoitomaksuissa se korkein maksu menee jo sillä, että perheessä on se keskituloinen ja hänen lisäkseen matalapalkka-alan edustaja jolla bruttopalkka pyörii siinä 2000e tietämillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme