Kirkkonummi ei myönnä koulukuljetusta
ala-asteen oppilaalle vaikka matkaa on yli 5 km. Muita joilla sama ongelma?
Kommentit (29)
Matkaa koululle on yli 6 km. Pitkään panttasivat päätöstä ja ehdin jo soittaa montaa kertaa perään. Nyt tuli kielteinen päätös.
Eivät myönnä jos sopiva koulu löytyy lähempää
Haittekokouluun itse? Onko kyseessä joku muu kuin teille osoitettu lähikoulu? Sitten toi on ihan laillista, esim. Espoo toimii ihan samalla tavalla.
Siis onko tilanne se, että lapsi on laitettu johonkin muuhun kuin lähimpään kouluun?
terveisin 2.
Ei ole muita kouluja. Lapsi on 5 luokalla.
Kyläkoulut kaukana ja niissä 4 luokkaa.
Aaa, jos on kyse siitä, että ei ole lähikoulu, niin voi voi.
No rahat menee vähän tärkeempään touhuun. Ei saa olla suvaitsematon hyvä ihme. Kai mukulat nyt pärjää omillaankin.
Eiköhän noin iso osaa kulkea julkisilla.
No, jos julkista liikennettäkään ei ole, sitten vaan valitus hallinto-oikeuteen. Ohjeet on siinä päätöksessä.
Taas joku hommalainen olevinaan keksi nokkelan aloituksen ja sitten itse vastailee itselleen.
Siis kukahan helvetti näistä nyt on ap.?
Julkisilla, kyllä. Eivät myönnä bussikorttia. Koulu on lähin koulu.
Käsittääkseni isommille oppilaille riittää linkka jos julkiset kulkevat. Pienemmät (1-3-luokkalaiset) saavat taksikyydin. Niin se ainakin tällä suunnalla menee.
ap tässä. kaikilla muut ovat saaneet bussikortin kunnalta jotka samalla tiellä asuu ja lähempänä koulua. Onko kunnan budjetti ylitetty vai mistä tuulee?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:32"]
Siis onko tilanne se, että lapsi on laitettu johonkin muuhun kuin lähimpään kouluun?
terveisin 2.
[/quote]
Jos lapsi on kunnan puolesta laitettu (= koulupaikka osoitettu) muusta, kuin lähikoulusta, kuuluu tarjota maksuton koulukuljetus yli 5km matkalle. Jos vanhemmat ovat hakeneet itse lapselleen paikkaa muusta, kuin lähikoulusta, oikeutta maksuttomaan koulukuljetukseen ei ole.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:40"]
ap tässä. kaikilla muut ovat saaneet bussikortin kunnalta jotka samalla tiellä asuu ja lähempänä koulua. Onko kunnan budjetti ylitetty vai mistä tuulee?
[/quote] kirjoitusvirhe hitto. Muut ovat siis saaneet tuon kortin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:32"]
terveisin 2.
[/quote]
Jos lapsi on kunnan puolesta laitettu (= koulupaikka osoitettu) muusta, kuin lähikoulusta, kuuluu tarjota maksuton koulukuljetus yli 5km matkalle. Jos vanhemmat ovat hakeneet itse lapselleen paikkaa muusta, kuin lähikoulusta, oikeutta maksuttomaan koulukuljetukseen ei ole.
[/quote]
ap. Tämä on ainut koulu ja on sitäpaitsi lähin.
[/quote]
Kyllä teillekin se bussikortti kuuluisi, jos matkaa koululle on yli 6 km. Vai onko koululla ja teillä sama ymmärrys asiasta, mitä reittiä pitkin se koulumatka mitataan? Tarkoitan tässä sitä, voiko koulu yrittää väittää, ettei teidän lapsella koulumatka ole yli 5 km?
Miten tuo on mahdollista? Itse olen ollut aikanaan töiden puolesta näiden koulumatkojen kanssa tekemisissä, niin taitaa olla perusopetuslaissa peräti tuo, että 5 km ylittäville matkoille tulee järjestää jonkinlainen kuljetus peruskoululaiselle.