Puhuvatko opettajat oppilaista pahaa toisilleen?
Kommentit (7)
Tietysti. Ihmisiähän nekin on. Jos joku oppilas on inhottava, siitä puhutaan kyllä. Mutta ei koskaan julkisesti.
Kyllä valitettavasti myös tällaista tapahtuu.
Kyllä. Taivastelevat yhdessä esim. oppilaiden tyhmyyttä, huonoa lukutaitoa, rajattomuutta yms.
Meillä on asennettu lukiotyttöjen suihkukoppiin kamera, ja päivystysvuorot ”minitorituolille” jaetaan miesopettajien kesken viikoittain vaihtuvan skaban perusteella.
Itse olen homo, joten käyn henkilökohtaisesti valvomassa poikien suihkutilassa piukkojen pyllyjen pesuhommat, mutta tuntuu olevan suosittua tuo tirkistelyosastokin.
Pahaa en vielä ole kuullut oppilaista puhuttavan. 50% toki saapasta tyhmempiä, mutta semmoista se on.
Olen kuullut että puhuvat. Ikävintä on että johtajaopettaja luo suunnat kouluun mitä oppilaita ihaillaan ja mitä ei. Vanhempien vaikutus asiaan ei ole vähäinen.
Eivät puhu. Työhön eli opetukseen liittyvistä asioista tarvittaessa kyllä. Meillä on ihan oma elämä. Emme ole oppilaista kiinnostuneita henkilökohtaisesti. Ja tämä ei tarkoita sitä, että emme välittäisi tai pitäisi oppilaista, mutta tarvetta keskustella heistä ei ole. T. Ope yläkoulusta
Hyvin paljon, jos opettajat ovat läheisiä tuttuja.