Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan yksinelämisen positiivisia puolia

Vierailija
27.08.2015 |

Mä aloitan:

-saa herätä ja käydä nukkumaan milloin huvittaa. (Tosin jos töissä käy, niin se voi hieman vaikuttaa ylösnousemisaikaan). Saa nukkua sikeästi aamuun asti kenenkään herättämättä tai häiritsemättä yöunia.

-saa herätä vaikka keskellä yötä keittämään kahvit jos siltä tuntuu ja jos nälkä yllättää.

-saa kekkuloida vaikka alasti aamusta iltaan.

-saa syödä yksin koko jätskipaketin tai karkkipussin.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo nukkuminen on ihan ykkönen, etenkin huonosti nukkuvalle. Saa käydä maate silloin kuin tahtoo, toisen kuorsaus ei herätä eikä toisaalta itsekään häiritse kumppania, jos ei saa unta. Kukaan ei tule lähmimään ja puristelemaan tissejä silloin kun haluaisi vain nukkua (toisaalta jos tahtoo seksiä niin sekin järjestyy jonkun fb:n kanssa silloin kun itsellä tekee varmasti mieli). Ja saa katsoa telkkarista niitä ohjelmia mitä haluaa ja laittaa sitä ruokaa mitä tekee mieli. Matkustaa minne itse tahtoo. Itse asiassa nyt tulee mieleen pelkästään hyviä puolia! Ihanaa olla itsekseen!

Vierailija
2/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuunnella kenenkään kuorsausta eikä siivota toisten jälkiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule riitoja itsen kanssa
Voi nukkua alasti tai nolossa pyjamassa
Voi laulaa jos ei muuten kehtaisi
Saa suunnitella itselle unelmien lomamatkoja eikä tarvitse huomioida muiden mielipiteitä
Voi laiskotella tiskien tai pyykkien kanssa kukaan ei kehota tekemään mitään
Ei tarvitse puhua kenellekkään
Saa sisustaa oman kämpän yksin

Vierailija
4/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: Kotini on linnani.

Vierailija
5/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaa tulee häkellyttävän vähän.

Vierailija
6/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt tunnen oloni niin yksinäiseksi, että en oikein löydä hyviä puolia...

Vierailija
7/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa juoda kalsarikännit, eikä kukaan mulkoile tai murise vieressä. Ja sama toisinpäin, eli ei tarvitse odotella ketään baarista aamun pikkutunneilla tai itkeä, kun ei siippa tullutkaan yöksi kotiin.

ja tuo nukkuminen/kuorsaus on mullakin ykkönen. Voi kutsua kenet tahansa kylään.

Itsensä kanssa on aika vaikeaa riidellä...

Vierailija
8/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse katsoa tai kuunnella kännistä puolisoa. Ei tarvitse poistua sängystä kesken unien sohvalle nukkumaan, kun känninen puoliso rysähtää sänkyyn nukkumaan. Ei tarvitse löytää piilopulloja vaatekaapeista, vessan peilikaapin päältä, liiteristä, autotallista... Ei tarvitse komentaa kännistä puolisoa siivoamaan kusiaan kuistilta tai vessanlattialta. Ei tarvitse kääntää samaa känniläistä kylkiasentoon kun sammahtaa lattialle selälleen. Ei tarvitse huolehtia siitä, että karkaako lemmikit, kun känninen puoliso saapuu reissuiltaan kotiin ja sammuu ulko-oven kynnykselle. Ei tarvitse siirtää helposti rikkoutuvia arvoesineitä siltä varalta, että känninen puoliso onnistuisi ne jotenkin kännipäissään rikkomaan. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Vierailija
9/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että hitokseenki hyvältä kuulostaa! saa vaan tehä just niinku ite tahtoo eikä kukaan oo lyttäämässä ideoita tai vaatimassa mitään!

Vierailija
10/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että aloittaja tarkoittaa tilannetta, jossa henkilöllä ei ole parisuhdetta tai kotona asuvia lapsia. 

Aloittajan listaamat asiat ovat sellaisia, jotka voi aivan hyvin toteuttaa myös parisuhteessa.

Olen elänyt oikeastaan aina yksin. Kyllä se on monesti aika raskasta. Sehän on niin, että kun elää parisuhteessa, voi halutessaan olla myös yksin, mutta yksinasuva on aina yksin. 

En keksi oikein yhtään asiaa, joka olisi paremmin yksin eläessä. Yksin eläessä, siis ilman parisuhdetta, on vailla läheisintä tukea elämässä. Se on valtava puute. Kukaan ei ole niin kovin kiinnostunut siitä, mitä minulle kuuluu. Näin siitä huolimatta, että ystäviä olisikin. 

Vierailija
11/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovinta aikaa on yksinolo.

ja 8, mun on äärettömän helppo riidellä kyllä itteni kans:D hirvee sota käynnissä kokoajan.

Vierailija
12/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla kulahtaneissa kotivaatteissa räjähtäneen näköisenä, saa piereskellä rauhassa, ei tarvitse vetää roolia, saa juoda viiniä silloin kun huvittaa, saa polttaa tupakkaa, saa siivota/ pyykätä silloin kun huvittaa, saa nukkua yönsä rauhassa tai olla nukkumatta, saa töiden jälkeen olla möllöttää miten haluaa, lomat voi viettää miten haluaa, ei ole velvoitteita tavata sukulaisia, ystäviä, joista ei pidä. Löytyyhän näitä.

Vierailija
13/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa piereskellä rauhassa, vaikka keittiössä, vaikka onkin ulko-oven ulkopuolella "hieno nainen".

Saa keittää niin vahvaa tai laihaa kahvia kuin haluaa, saa lukea lukemattoman aamulehden ja se mahtuu auki aamiaispöytään, ei tarvitse puhua mitään ennenkuin lähtee kotoa.

Ei tarvitse tehdä ruokaa kuin itselleen ja ihan sellaista mistä pitää tai mennä ulos syömään silloin kun haluaa. Voi olla käymättä kaupassa ostamassa ruokaa jos ei vaan jaksa ja syö sitten kaurapuuroa kun ei vaan muuta jaksa tehdä.

Tietää missä mikin tavara kotona on, se on sielä mihin sen on laittanut. Voi aamulla jättää sängyn petaamatta ja kukaan ei ole nukkunut sielä puhtaissa lakanoissa likaisilla verskoilla. Voi lukea koko illan kirjaa eikä kukaan vaadi "seurustelemaan".

Voi katsella telkkarista ihan paskaa ohjelmaa eikä kukaan arvostele tai kuunnella mattia ja teppoa eikä kukaan tiedä.

Tietenkin tuo nukkuminen, silloin kuin haluaa, miten päin ja miten vaan äännellen, voi myös nukkua collegepuvussa ja villasukissa ikkuna auki talvella tai millaisessa lämpötilassa haluaa.

Seksiä voi olla parisuhteessa paljon vähemmän ja kylmempää sekä yksinäisyyttä ja turvattomuutta paljon enemmän kun asuu jonkun kanssa.

Yksinasumisen ainoat miinus puolet ovat taloudellisia.

Vierailija
14/37 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sisustaa juuri niin kuin itse haluat.

Vierailija
15/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:50"]Roskaa tulee häkellyttävän vähän.
[/quote]
Tämä on niin totta. Yksin kun asui, kämppä oli aina siisti. Nyt parisuhteessa asuvana en voi sanoa samaa.

Vierailija
16/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:16"]Saa piereskellä rauhassa, vaikka keittiössä, vaikka onkin ulko-oven ulkopuolella "hieno nainen".

Saa keittää niin vahvaa tai laihaa kahvia kuin haluaa, saa lukea lukemattoman aamulehden ja se mahtuu auki aamiaispöytään, ei tarvitse puhua mitään ennenkuin lähtee kotoa.

Ei tarvitse tehdä ruokaa kuin itselleen ja ihan sellaista mistä pitää tai mennä ulos syömään silloin kun haluaa. Voi olla käymättä kaupassa ostamassa ruokaa jos ei vaan jaksa ja syö sitten kaurapuuroa kun ei vaan muuta jaksa tehdä.

Tietää missä mikin tavara kotona on, se on sielä mihin sen on laittanut. Voi aamulla jättää sängyn petaamatta ja kukaan ei ole nukkunut sielä puhtaissa lakanoissa likaisilla verskoilla. Voi lukea koko illan kirjaa eikä kukaan vaadi "seurustelemaan".

Voi katsella telkkarista ihan paskaa ohjelmaa eikä kukaan arvostele tai kuunnella mattia ja teppoa eikä kukaan tiedä.

Tietenkin tuo nukkuminen, silloin kuin haluaa, miten päin ja miten vaan äännellen, voi myös nukkua collegepuvussa ja villasukissa ikkuna auki talvella tai millaisessa lämpötilassa haluaa.

Seksiä voi olla parisuhteessa paljon vähemmän ja kylmempää sekä yksinäisyyttä ja turvattomuutta paljon enemmän kun asuu jonkun kanssa.

Yksinasumisen ainoat miinus puolet ovat taloudellisia.
[/quote]
Kuulostaa mun unelmalta! ♡

Vierailija
17/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään näistä ei kiehdo minua. 

En halua piereskellä keittiössä yksinkään. Olen sisäistänyt tavat, joita automaattisesti noudatan yksinkin ollessani. 

En halua syödä jätskipakettia tai karkkipussia yksin vaaan se on paljon hauskempi jakaa. Olen vähäuninen, joten nukkuminen on niin toissijaista, etten osaa ajatella sitä etuna että saisi nukkua AINA niin pitkään kuin haluaa-

Jne... Olen asunut nyt yksin vuoden verran (koira on), kun viimeinenkin lapsi lähti pesästä. En ole keksinyt mitään hyvää, sen sijaan kymmenen huonoa. 

Vierailija
18/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle

Miksi ihmeessä ei voi keittää kahveja keskellä yötä, vaikka asuisi yhdessä puolison/perheen kanssa?

Vierailija
19/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin esittää parempaa ihmistä kuin olen. Kotona ei tarvitse esittää, saan nukahtaa sohvalle päivävaatteet päällä, syödä pakastepitsaa ja ottaa toisenkin vanukkaan.

Toisaalta kukaan ei häiriinny, jos päätän lähteä unettoman aamuyön aikaan lenkille tai lämmittää saunan.

13 väitti, että yksinasumisen ainoat miinuspuolet ovat taloudellisia. Osin totta, mutta toisaalta voin syyttää vain itseäni, jos törsään rahani johonkin turhuuteen ja joudun tinkimään esim. ruuasta loppukuun osalta.

Vierailija
20/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:01"]Aloittajalle

Miksi ihmeessä ei voi keittää kahveja keskellä yötä, vaikka asuisi yhdessä puolison/perheen kanssa?
[/quote]
Miksiköhän? Kyllä siitä meillä ainakin valituksia tulisi, että nyt valot kiinni ja nukkumaan. Kyllä se meillä häiritsisi toisten perheenjäsenien yörauhaa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi