Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko jättäneet jotain isoa asiaa kertomatta terapiassa?

Vierailija
27.08.2015 |

Kerroin avoimesti kaikesta, mutta sen että minulla oli ollut yli kaksi vuotta kestänyt eräänlainen suhde toiseen, myös tahollaan varattuun mieheen, jäi kertomatta. Pelkäsin moralisointia. Kyseessä kuitenkin yksi henkireikä, joka auttaa jaksamaan. Sana eräänlainen tarkoittaa sitä, että tapaamme erittäin harvoin tuon miehen kanssa, mutta pidämme säännöllisesti yhteyttä.

Muita omaksi salaisuudeksi jääneitä asioita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ei se terapeutti ole ketään moralisoimassa vaan tutkimassa kanssasi sielusi maisemaa, ja juuri niitä pimeitä kohtia, joita et ehkä itse näe. Juuri se asia itsessään, että haluat jättää tuon asian kertomatta on merkittävää, ei niinkään se, mikä asia on. Joten ehdottomasti kannatan asian kertomista. Ei terapiaa tehdä terapeutin vuoksi, ei ihmisen mieltä voi "parantaa" vain osittain. Terve mieli on avoin ja rehellinen, ja hyväksyy itsensä virheistä ja omituisuuksistaan huolimatta.

Vierailija
2/6 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä itsekin, että pakenen todellisuutta. Tavallaan niin häpeällinen asia, että en voinut tuosta puhua. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt useitakin asioita kertomatta. Ne asiat kun eivät mielestäni vaikuta omaan hyvinvointiini ja vaikka vaikuttaisivatkin, ne ovat niin henk. kohtaisia asioita että kenenkään muun kuin minun itse ei niistä kuulu eikä tarvitse tietää.

Vierailija
4/6 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, pari asiaa. Se on tavallaan ahdistavaa ja raskasta, kun pelkään koko ajan, että lipsautan :/ En kuitenkaan halua kertoa, koska koen etteivät ne sinänsä vaikuta nykyhetkeen ja haluan pitää ne täysin omana tietonani.

Vierailija
5/6 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään ole kertonut terapeutille sivusuhteestani, joka on myös henkireikäni erittäin vaikeassa elämäntilanteessani. Päätin aikanaan, etten kerro suhteestani kenellekään koskaan ja se pitää.

Olen kokenut kuitenkin, että terapiasta on ollut apua, vaikka en ole tätä yhtä asiaa kertonutkaan.

Vierailija
6/6 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tuottaako sivusuhde sinulle jotain ongelmia? Siis tuleeko siitä huonoa omatuntoa, murheita, jotain ylimääräistä draamaa elämääsi tmv? Vai onko se vain yhdentyyppinen henkireikä, jonka kanssa olet itse sinut? Jos terapiassa käydään läpi ihan toisentyyppisiä asioita, niin eihän se välttämättä ole niin tärkeää, että juuri tämä asia tulee kerrottua. Tai sitten kerrot siitä, jos joskus tunnet olosi valmiiksi.