Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

arki on pers*estä

Vierailija
27.08.2015 |

Selkiyttääkää mun ajatuksia, oon liian väsynyt miettimään miten tää arki kannattais sumplia.
Mulla on neljä lasta. Esikoinen aloitti eskarin ja toinen kerhot. Lisäksi vuoden ikäiset kaksoset jotka ei kävele eikä muutoinkaan kommunikoi puheella vielä. Oon aikas väsähtänyt tähän rumbaan. Aamut alkaa sillä että esikoinen esikouluun, mies vie.
Sitten aamupalat muille naamariin. Siinä vaiheessa kaksoset alka kitistä perinteistä koko päivän kestävää kitinää koska haluaisivat olla KOKOAJAN sylissä. En vaan kertakaikkiaan ehdi pitää niitä sylissä kokoajan kuitenkaan. Sitten kun muut on syönyt ja pienet syötetty pääsem itse syömään. Kello on silloin jo niin paljon että pitäisi heti alkaa ruuan laittoon. Keittiö on sotkuinen ja pienet ehtineet levittää jo koko talon kaaoksen omaisesti. Isommat lapset meillä kovia vaihtamaan vaatteita joten niitä puolipitoisia on kaikkialla. Kaikki keinot kokeiltu sen tavan kitkemiseen mutta tuloksetta. Vaatteita lojuu ympäriinsä ja saisin olla kokoajan niitä keräämässä, en jaksa.niin, piti sitä ruokaa alkaa tehdä mutta ajatukset lyö tyhjää. Ei taaskaan mitän idepita mitä tekisi ruuaksi. Ruokalista idea olis järkevä mutta en ehdi suunnitella ja käydä kaupassa niin perusteellisesti. Kaksoset alkaa olla väsyneitä ja isken ne usein aamu-unille ennen ruokaa. Ruoka valmistuu ja kerholainen syö. Sitten pitäkin lähteä vielään kerholaista ja kaksoset pitää herättää. Riuhdon kokoonpanon autoon ja haen eskarin plus samalla vien kerholaisen. Kotona hetken jonka aikana syötän kaksosille ruuan ja eskarille välipalan. Siivoan keittön koska se on jo päässyt kaaokseen. Alan hakea kerholaista ja taas koko sakki autoon. Sitten iltaruuan tekoon ja taas on joka paikka levällään. Lapset leikkii ja tavarat aivan sekaisin joka paikassa. Kohta alan laittaa iltapalaa ja sehän se vasta härdelliä onkin. Lapset ihan iltavillinä, hampaitten pesu ei suju ilman pelleilyjä ja iltakirjoja valitaan liian kauan. Eskarilainen valitsee otse vaatteensa ja etsii aamuksi kaiken valmiiksi. Kaksoset yliväsyneet kun saan ne vihdoin unille. Mies tulee kotiin, talo hiljainen mutta täyden kaaoksen vallassa ja äiti väsynyt ja kiukkuinen...

Ei vaan ymmärrys riitä miten mä selviän tästä. Nyt jo haasteellista tuo kuskaus niin mitä se on talvella kun kaikki pitää topata. Oon aivan puhkiloppu tuohon lasten kitinään ja tyytymättömyyteen.mulla ei ole omaa aikaa yhtään ja mies ei ymmärrä mikä tässä kotona ollessa on niin vaikeaa kun ei tarvitse edes töissä käydä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näköjään tuossa mun jutussa ei ollut edes päätä eikä häntää mutta pääsinpähän kirjoittamaan ajatukset ylös...

Vierailija
2/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei kovin vilkas seksielämä mahtane olla?

Kokeileppa että jos itse joskus ihan vapaaehtoisesti menet miehes tluo, vedät siltä housut nilkkoihin, lumppaat jöllin kovaksi ja ja kerrot että hitto kun teetättää. Rykäse mua armaani oikein urakalla, takaapäin please. Jo alkaa ukkoskin osallistumaan taloudenhoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, olet täysin oikeassa. Seksielämä...no sitä ei ole. Sen verran kuiviin pumpattu on tämä äiti että ei paljon jölliä teee mieli. Pelkkä ajatus jo hermostuttaa.

Vierailija
4/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan 3 lasta , 5 vee kerholainen sekä 2,5 v ja vauva 4kk mutta pari vinkkiä mulla olis mikä on toiminut meillä: pisti silmään toi että teet ruokaa aamupäivällä. Meillä syödään aina lounaaksi eilistä lämmitystä. Sit klo 16 teen uuden ruoan . Sitten meillä kanssa on ollut kauhea vastekaaos kun tyttö vaihtais koko ajan vaatteita. Teippasin kaapin kiinni.
Kuulostaa pahalta tuo että mies tulee vasta illalla kotiin, sen käsityksen sain tekstistäsi?

Vierailija
5/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa. Meillä 5 v ja 2,5 v siivoavat lelut pois illalla vähintään lastenhuoneeseen asti. Saavat sen jälkeen vasta iltapalaa, toimii.

Vierailija
6/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita iltaruokaa niin paljon että siitä saat seuraavan päivän lounaan. Tai sit laita eineksiä esim
Hernekeittoa jos se teidän rytmi on siitä kiinni. Menkää aamupäivällä ulos vaikka mikä olis, kaksoset voi syödä hiekkaa 11:30 asti ja sit menevät päikkäreille autoon ruoan jälkeen. Istu autossa kun lapset nukkuu niin saat lepohetken. Vähän huono systeemi tuo iltapäiväkerho kyllä, onko siihen mahdollista vaikuttaa?

Laita kaksoset syömään itse, sormiruokaa niin sun aika vapautuu muuhun. Esim keitetttjä
Vihanneksia, perunaa, kalaa, kananmunaa, marjoja, nektariinia, luumua jne. Samalla saat keittiön siivottua kun lapset on syöttötuolissa ja napsii ruokaa.

Vierailija
7/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomasin kuin muutkin, että ei kannata tehdä kahta ruokaa päivässä. Viikonloput kannattaa käyttää hyödyksi eli tee silloin isoja annoksia valmiiksi seuraavaa viikkoa varten. Itse olen myös huomannut useamman lapsen kanssa sen, että jos todella ei panosta siihen, että pitää kaikkia sylissä, huomioi jne. niin ovat itkuisampia ja kiukkuisempia eli siihen kannattaa todella myös panostaa. Itse kävisin aika tiukan keskustelun myös miehen kanssa, onko hänen pakko olla töissä joka päivä noin myöhään. 

Vierailija
8/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei kyl lohduta, mutta mun raskain arki oli, kun lapset oli 11-16v. Silloin olin kyllä niin poikki, että vielääkään en tajua miten siitä selvittiin.
Aamulla töihin ja viideksi kotiin. Ruoka, harrastuskuskaamiset. Vanhin valvotti rilluttelemalla ja viikonloput oli yhtä tappelua. Yleensä pyykkäsin ja siivosin lauantait, kun vkolla ei ehditty.
Mies teki pitkää pvää ja opiskeli samalla.
Yleensä arkenakin ehti aikaisintaan klo23 nukkumaan ja kello soi puol kuus. Välillä soitti poliisit, välillä teini kun se piti hakea millon mistäkin.
Siis öisin. Nyt se hirmuteini on fiksu korkeakoululainen, joten kannatti se valvominen, mutta onneksi ei ikinä enää!
Ja se ruuan kulutus!! Maitoa sai kantaa niin paljon, ku jaksoi. Sitten wilmat, vanhenpainillat ym koulupalaverit siinä sivussa. Aina oli joltain joku vaate kateissa, rikki ym. Kenkiä sai ostella jatkuvasti ja juosta ostoksilla.
Ikinä ei ollut kotona rauhassa. Siis ei ikinä! Aina joku kolisteli jossain nurkassa, kavereita ramppasi jne. Seksiä ei miehen kanssa ollut ollenkaan. Ei jaksettu ja kun tiesi, että joku teini valvoo seinän takana oli vaikea päästä tunnelmaan.
Ja teinien tyyli kailottaa kovaa ja kuunnella musiikkia ym metelöinti oli mulle raskasta. Eikä mitään ei toteltu vänkäämättä.
Vieläkin puistattaa...

Vierailija
9/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on neljä lasta?

Tuollaistahan se juuri on.

Vierailija
10/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi pitäisi lukea tämä teksti tai kirjoita päivän aikataulut ja mene itse sukuloimaan ja jätä isä lasten kanssa joku kerta. Kyllä sitä joskus vapaata saa niin huomaa, millasta arki on.

Miksei miehesi käy kaupassa? Voisitko palkata apua?

Vierailija
11/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:54"]

5 jatkaa. Meillä 5 v ja 2,5 v siivoavat lelut pois illalla vähintään lastenhuoneeseen asti. Saavat sen jälkeen vasta iltapalaa, toimii.

[/quote]

Todella tervettä kiristää lapsiaan ravinnolla. Olet hieno kasvattaja.

Vierailija
12/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskastahan tuo on. Mulla on sulle ehdotus: 2 x viikossa mies saa luvan tulla kotiin klo. 16.00. Hoitaa lapset, syömiset ja iltapesut. Niin pääset vähän rentoutumaan. Tai edes kerran viikossa....Ei todella ole liikaa pyydetty. T. Mies ja kahden lapsen isä.

Vierailija
13/13 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:39"]Selkiyttääkää mun ajatuksia, oon liian väsynyt miettimään miten tää arki kannattais sumplia.
Mulla on neljä lasta. Esikoinen aloitti eskarin ja toinen kerhot. Lisäksi vuoden ikäiset kaksoset jotka ei kävele eikä muutoinkaan kommunikoi puheella vielä. Oon aikas väsähtänyt tähän rumbaan. Aamut alkaa sillä että esikoinen esikouluun, mies vie.
Sitten aamupalat muille naamariin. Siinä vaiheessa kaksoset alka kitistä perinteistä koko päivän kestävää kitinää koska haluaisivat olla KOKOAJAN sylissä. En vaan kertakaikkiaan ehdi pitää niitä sylissä kokoajan kuitenkaan. Sitten kun muut on syönyt ja pienet syötetty pääsem itse syömään. Kello on silloin jo niin paljon että pitäisi heti alkaa ruuan laittoon. Keittiö on sotkuinen ja pienet ehtineet levittää jo koko talon kaaoksen omaisesti. Isommat lapset meillä kovia vaihtamaan vaatteita joten niitä puolipitoisia on kaikkialla. Kaikki keinot kokeiltu sen tavan kitkemiseen mutta tuloksetta. Vaatteita lojuu ympäriinsä ja saisin olla kokoajan niitä keräämässä, en jaksa.niin, piti sitä ruokaa alkaa tehdä mutta ajatukset lyö tyhjää. Ei taaskaan mitän idepita mitä tekisi ruuaksi. Ruokalista idea olis järkevä mutta en ehdi suunnitella ja käydä kaupassa niin perusteellisesti. Kaksoset alkaa olla väsyneitä ja isken ne usein aamu-unille ennen ruokaa. Ruoka valmistuu ja kerholainen syö. Sitten pitäkin lähteä vielään kerholaista ja kaksoset pitää herättää. Riuhdon kokoonpanon autoon ja haen eskarin plus samalla vien kerholaisen. Kotona hetken jonka aikana syötän kaksosille ruuan ja eskarille välipalan. Siivoan keittön koska se on jo päässyt kaaokseen. Alan hakea kerholaista ja taas koko sakki autoon. Sitten iltaruuan tekoon ja taas on joka paikka levällään. Lapset leikkii ja tavarat aivan sekaisin joka paikassa. Kohta alan laittaa iltapalaa ja sehän se vasta härdelliä onkin. Lapset ihan iltavillinä, hampaitten pesu ei suju ilman pelleilyjä ja iltakirjoja valitaan liian kauan. Eskarilainen valitsee otse vaatteensa ja etsii aamuksi kaiken valmiiksi. Kaksoset yliväsyneet kun saan ne vihdoin unille. Mies tulee kotiin, talo hiljainen mutta täyden kaaoksen vallassa ja äiti väsynyt ja kiukkuinen...

Ei vaan ymmärrys riitä miten mä selviän tästä. Nyt jo haasteellista tuo kuskaus niin mitä se on talvella kun kaikki pitää topata. Oon aivan puhkiloppu tuohon lasten kitinään ja tyytymättömyyteen.mulla ei ole omaa aikaa yhtään ja mies ei ymmärrä mikä tässä kotona ollessa on niin vaikeaa kun ei tarvitse edes töissä käydä.

[/quote]

No tuppaa kuulostaa erikoiselta, sinulle kuuluisi saada joku lastenhoitaja osaksi päivää. Itse otan lungisti :)