Ekaluokkalaisten opet/vanhemmat
Kertokaahan opet ja vanhemmat, miltä ekaluokkalaisen koulun aloitustaival on näyttänyt? Otse olen ekaluokkalaisen äiti ja lapseni kertoo lähes päivittäin, miten koulussa ovat jotkut luokkakaverit tapelleet, joutuneet open puhutteluun, jääneet välkäksi sisälle, haukkuneet, kiusanneet, repineet vaatteista ja tönineet muita. Onko tämä ihan totta nykyään arkipäivää ja jatkuvaa toimintaa kouluissa? Musta tää kuulostaa täysin käsittämättömältä. Vai onko vain meidän koulu tässä erityisen "huono"?
Kommentit (4)
Ilmeisesti joutunut vilkkaalle luokalle. Yleensä vielä tässä vaiheessa oppilaat ovat kilttejä ja vasta myöhemmin uskaltavat enemmän riehua ja tehdä kiellettyjä asioita.
Tuosta pojasta on vähän vaikea saada mitään irti. Koulussa oli kuulemma "kivaa" ja siinä se. Mutta vaikuttaa viihtyvän, eikä ole spontaanisti kertonut mitään kauhujuttuja eikä vaikuta haluttomalta lähtemään kouluun. Joten oletan, että kaikki on melko lailla kunnossa.
Ei ole kuulemma ollut mitään tappeluita ja ketään ei kiusata. Mulla on äitinä hyvin turvallinen olo ja olen iloinen, kun lapsi näyttää viihtyvän