Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset haluaa ottaa aurinkoa?

Vierailija
27.08.2015 |

Mitä hyötyä siitä on?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinia olen yrittänyt saada. Mut en mä ota kun muutaman minuutin, enempi pitäis olla ton vitamiinin kannalta.

Vierailija
2/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringosta on se hyöty, että siitä saa D-vitamiinia. Rusketuksesta ei ole mitään hyötyä, ellei hyödyksi lasketa sitä että tuntuu kivalta olla ruskettunut ja kaunis. Sitkeässä elää tämä Coco Chanelin aikoinaan lanseeraama muoti ja kauneuskäsitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saa D-vitamiinia ja muita hyödyllisiä auringonvalon terveysvaikutuksia. Keskikesällä riittävän määrän saa 15-30 minuutissa ulkona ollessaan shortseissa ja T-paidassa aurinkoisessa säässä, mutta nyt loppukesästä ja syksymmällä tuo aika on huomattavasti pidempi.

Auringosta saatavaa D-vitamiinia ei pysty purkkivitamiini samalla tavalla korvaamaan, tosin suurimman osan vuodesta on Suomen korkeuksilla siihen purkkivitamiiniin turvauduttava.

Vierailija
4/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus on elimistön suojakeino ja merkki vaarasta

Vierailija
5/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se osoittaa, että he kuuluvat eliittiin, jolla on aikaa sellaiseen. Tosin eliittiä alkaa olla se väki, jotka istuvat töissä koko ajan. Joten kalpeus tulee muotiin.

Vierailija
6/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:40"]

[/quote]

Mutta hyvä juttuhan se on että suoja toimii, huonompi juttu olisi jos suoja ei toimisi.

Vierailija
7/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aurinkoa tulee väkisinkin "otettua", jos haluaa kesällä ulkoilla, ellei verhoudu päästä varpaisiin suojaaviin vaatteisiin. Sisälläkö pitäisi kesästä nauttia? Monet ruskettuvat ihan vain ulkoillessaan. Joten pointtini on: onko sillä väliä makaako ulkona ja siis ottaa aurinkoa, vai tekeekö ulkona jotain muuta? Itse ainakin haluan olla ulkona kesällä niin paljon kuin voin vaikken auringossa makaakaan.

Vierailija
8/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aurinkoa tulee väkisinkin "otettua", jos haluaa kesällä ulkoilla, ellei verhoudu päästä varpaisiin suojaaviin vaatteisiin. Sisälläkö pitäisi kesästä nauttia? Monet ruskettuvat ihan vain ulkoillessaan. Joten pointtini on: onko sillä väliä makaako ulkona ja siis ottaa aurinkoa, vai tekeekö ulkona jotain muuta? Itse ainakin haluan olla ulkona kesällä niin paljon kuin voin vaikken auringossa makaakaan.

Vierailija
9/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:40"]

[/quote]

Mutta hyvä juttuhan se on että suoja toimii, huonompi juttu olisi jos suoja ei toimisi.
[/quote]

Ei se "toimi", se vähentää ja varoittaa vaarasta. Mutta ei se mikään ihosyövän vastainen rokote ole.

Vierailija
10/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottavatko mustat ihmiset aurinkoa?

Vierailija
11/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se auringon lämpö tuntuu niin ihanalta iholla, täysin erilaiselta kuin mikään muu, esim. saunan lämpö. Lisäksi koen sen parantavan mielialaani. Kaikki tietävät auringon vanhentavan ja syöpää aiheuttavan vaikutuksen, mutta jotenkin tuntuu niin luonnolliselta nauttia auringosta, että on vaikea uskoa sen olevan niin pahaksi terveydelle.

Vierailija
12/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:40"]Rusketus on elimistön suojakeino ja merkki vaarasta
[/quote]

Miksi tummilla on sitten pigmenttiä?

Vierailija
13/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan paremman näköinen ruskettuneena. Erityisesti pitkiä, hoikkia sääriäni rusketus pukee erinomaisesti. Aurinko haalistaa vaaleat hiukseni todella kauniiksi. Mulle sopii tällainen rento ja sporttinen look ja rusketus kuuluu siihen. Otan aurinkoa saaressa mutta saan sitä myös merellä ja liikkuessani ulkona ja puurarhatöissä. Syksyllä jatkan rusketusta itseruskettavilla ja solariumissa.

Vierailija
14/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko laskee verenpainetta lisäämällä typpioksidin määrää veressä. Terveyshyödyt ylittävät terveyshaitat.

Vierailija
15/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:11"]Olen vaan paremman näköinen ruskettuneena. Erityisesti pitkiä, hoikkia sääriäni rusketus pukee erinomaisesti. Aurinko haalistaa vaaleat hiukseni todella kauniiksi. Mulle sopii tällainen rento ja sporttinen look ja rusketus kuuluu siihen. Otan aurinkoa saaressa mutta saan sitä myös merellä ja liikkuessani ulkona ja puurarhatöissä. Syksyllä jatkan rusketusta itseruskettavilla ja solariumissa.
[/quote]
Just just. Taidat olla suomenruotsalainen vielä.

Vierailija
16/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:31"]

Mitä hyötyä siitä on?

[/quote]

Koska nykyään rusketus on muotia.Itse en rusketu,vaan palan heti kun aurinko vähänkin pilkahtaa.Ihan hyvin voisi olla niin kuin joskus,että talonpojat ruskettuivat peltotöissä ja oli hienoa olla kalpeaihoinen sisäihminen,"siniverinen" kun suonet kivasti kuultaa ihon läpi :D

Vierailija
17/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:54"]

[/quote]

Mä ainakin käsitin,että auringon ottamisella tarkoitetaan sellaista auringossa makailua,jonka tarkoitus on rusketus.Kyllähän jotkut käyvät myös solariumissa ja käyttävät itsestäänruskettavia mömmöjä,vaikka ei niistä mitään vitamiineja tai muuta hyötyä saa.

Vierailija
18/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä sellaista tuntikaupalla auringossa makaamista, eikö siinä ikävystykin kuoliaaksi?  Eri asia, kun ruskettuu normaalisti ulkona liikkuessa. Itse käytän korkean suojakertoimen voiteita ja suojaudun muutenkin hyvin melanoomariskin vuoksi.

Vierailija
19/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan sitä tunnetta kun auringon lämpö hyväilee ihoa ja oikein tuntee miten energia imeytyy kroppaan! D vitamiinia lataan aina kun mahdollista. Olen vasta nyt viimevuosina (50+) oppinut olemaan aloillani auringossa, luen kirjaa ja vaan olen.

Käytän suojakertoimia 20-30 mutta pidän päivettyneen ihon sävystä. Talvinen harmaankelmeä on kammottava! Onneksi kunnolla saatu päivetys säilyy monta kuukautta

Vierailija
20/20 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:40"]Rusketus on elimistön suojakeino ja merkki vaarasta
[/quote]

Miksi tummilla on sitten pigmenttiä?
[/quote]

No ehkä siksi että sitä suojaa tarvitaan niillä leveysasteilla missä asuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän