Kieltäkää lapsiltanne älyluurit liikkuessa...
Eivät valitettavast näe eivätkä kuule mitään, kun musiikit soi ja napit korvilla. Ajellaan pyörällä yllättäen tielle tai kävellään sivuille vilkaisematta tielle vauhdilla ja samalla näpytetään luuria. Monta läheltä piti tilannetta yllättäen. Vaikka on kuinka valppaana itse auton ratissa, niin kaikkea ei voi ennakoida.
Kommentit (23)
Ajan joka päivä asuinalueeni läpi kadulla, jossa ei ole jalkakäytävää. Sillä tiellä kulkee paljon koululaisia. Joka arkipäivä joudun tilanteeseen, jossa nämä luurikorvat kävelevät keskellä tietä kahden, kolmen hengen porukoissa, eivätkä kuule mitään. Ajan kaksi metriä heidän takanaan, eivätkä ne kuule autoa yhtään. Joudun sitten tööttäämään ja siitäkös ne pelästyvät ja alkavat haistatella (kun saavat ne luurinsa pois korvilta).
He siis kävelevät keskellä tietä tai ainakin niin, ettei ohi mahdu, kuuntelevat musiikkia ja näpyttävät luurejaan kävellessään. En tajua, miten ei tule mieleen seurata liikennettä edes oman turvallisuuden takia.
Ja tämä siis JOKA PÄIVÄ!
Nostan tämän ja nostelen, koska minusta vanhempien tulee huomioida tällainen asia lasten liikkuessa liikenteen seassa. Että ne älyluurit ei kuulu sinne, lapsillakaan..
Joo, samaa kokenut itse pyöräillessä, meinataan ajaa minne sattuu ku kytätään vaan puhelinta. Voi järki hoi!!!!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:51"]
Joo, samaa kokenut itse pyöräillessä, meinataan ajaa minne sattuu ku kytätään vaan puhelinta. Voi järki hoi!!!!
[/quote]
Ja samaa kokenut autoillessa. Känny ei kuulu käteen olit sitten millä tahansa liikkeellä.
Eikä vain lapsilta, vaan ihan vauvasta vaariin. Monta kertaa fillaroidessa tullut vaaratilanteita, kun joku maailmanomistaja ajelee ilman käsiä siksakkia koko pyörätien leveydeltä, nenä puhelimen ruudussa ja ipadit korvilla, niin ettei nää eikä kuule mitään mitä ympärillä tapahtuu.
Ihan saman voi sanoa monelle aikuiselle. Sitä kannattaa välillä katsoa mihin kävelee tai se puhelimen hiplaus jatkuu kipsattuna jos ollenkaan.
Meidän asuntoalueemme tiellä liikkuu useita lapsia jotka ajavat polkupyörillä ja samalla tuijottavat toisessa kädessä olevan älypuhelimen näyttöä.pyörä menee minne sattuu kun huomio kiinnittyy puhelimeen.eräs "sankari" myös käytti älypuhelinta potkulautaillessaan.vanhemmat eivät opeta liikennekäyttäytymistä kun itse ovat samanlaisia,kännykkää räpelletään ja kävellään ihan mihin sattuu.autoilijalla pitää olla melkein silmät selässäkin kun näitä joutuu liikenteessä väistellä!!!
Tähän löytyy ainakin Android puhelimille sovellus millä vanhemmat voivat estää puhelimen käytön jalkaisin liikuttaessa. Play kaupasta haku "Walk Safely".
Sori mammat, mutta mä näprään kännykkääni just silloin kun haluan. Pyöräily ja kävely on muuten niiiiiiiin tylsää puuhaa. Kyllä mä silti muunkin liikenteen huomioin.
Vierailija kirjoitti:
Sori mammat, mutta mä näprään kännykkääni just silloin kun haluan. Pyöräily ja kävely on muuten niiiiiiiin tylsää puuhaa. Kyllä mä silti muunkin liikenteen huomioin.
Sä et ilmeisesti osaa tai tykkää ihan vaan ajatella?
Pahin tilanne, jota olen todistanut;
äiti työnsi vaunuja edellään, kävelytti koiraa ja näpräsi älyluuria. Työnsi vauvanvaunut edellään ajotielle katsomatta, tuleeko niitä autoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ilmeisesti osaa tai tykkää ihan vaan ajatella?
Osaan kyllä, mutta silloin en välttämättä kykene huomioimaan muuta liikennettä, jos uppoan omiin maailmoihini.
Idiootit ansaitsee kuolla. Näin huonot geenit karsiutuvat. Sitä kutsutaan evoluutioksi.
Tiedän tapauksen, jossa teini jäi junan alle ylittäessään rataa epäviralliselta ylityspaikalta. Napit korvissa ei ollut ilmeisesti kuullut junan tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän löytyy ainakin Android puhelimille sovellus millä vanhemmat voivat estää puhelimen käytön jalkaisin liikuttaessa. Play kaupasta haku "Walk Safely".
Tätä voisi kokeilla muksujen kännyköissä.
Hehe, mä kerran vältyin pyörällä ajamasta yhden teinin päälle, kun älypuhelin toimi heijastimena. Puolensa silläkin. Itsehän se ei nähnyt eikä kuullut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa teini jäi junan alle ylittäessään rataa epäviralliselta ylityspaikalta. Napit korvissa ei ollut ilmeisesti kuullut junan tuloa.
Oliko tämä se tapaus KAO:n lähellä, se paikka missä valtaosa kaupungilta päin tulijoista menee yli? Itsekin olen siitä kulkenut satoja kertoja yli, ollut siellä päin töissä aikoinaan ja käynyt muutamia kursseja.
Tässä syksyllä yksi teini käveli suoraan mun autoa päin. Olin siis pysähtynyt suojatien eteen päästämään jalankulkijoita ja olin jo lähdössä liikkeelle. Onneksi en ehtinyt, kun auton oikealta puolelta paukkasi nuori puhelin kädessä ja napit korvissa ja tömäsi mun auton etukulmaan. Paukkasi siis ihan yhtäkkiä siihen suojatielle eikä katsonut yhtään sivuilleen. Onneksi oli pysähdyksissä.
Toinen mitä todistin yliopiston luona, oli kun kaksi nuorta miestä törmäsi toisiinsa ja kaatuivat aika pahasti. Olin odottelemassa kyytiä ja sen tilanteen vaan niin näki tulevan, kuin hidastetussa filmissä, kun ne ajoivat ihan toisiaan kohti. Mutta ei siinä mitään olis ehtinyt tehdä eivätkä he varmaan olis kuulleetkaan, kun oli luurit korvilla ainakin sillä toisella. onneksi siinä ei lopulta käynyt pieniä naarmuja pahemmin. Mutta luulen, että oli opetus.
Nyt kun on tosi pimeää ja sataa vettä melkein jatkuvasti, kammottaa myös nää valottomat pyöräilijät. Kun ei edes autoilija näe heitä kunnolla ja poukkoillaan ihan päättömästi musiikkia kuunnellen ja puhelinta rämpäten.
Jep, kännyt pois kävellessä tai juoksiessa kaikilta pois. Ja mieluiten siirryttey sivuun, ennnkuin rupeatte räpläämään niitä. Ihmiset saattaa pysähtyä vaikka keskelle tietä lukemaan niitä tärkeitä postauksia. Ja laput korvilla ei edes kuulla mitään.