BBC: Osa Putinin stadionyleisöstä oli painostettu paikalle
Venäjän presidentti Vladimir Putin ylisti Venäjän sotatoimia tänään täydelle Lužniki-stadionille Moskovassa. Myös Venäjän valtiollisilla tv-kanavilla näytetyssä puheessa Putin totesi jälleen, että Venäjä saavuttaa kaikki tavoitteensa.
BBC:n paikalla ollut toimittaja Will Vernon kertoo keskustelleensa kymmenien ihmisten kanssa, jotka jonottivat stadionille sisään. Moni kertoi työskentelevänsä julkisella sektorilla ja heidän työnantajansa oli painostanut heidät stadionille.
Yksi Moskovan metrolla työskentelevä mies kertoi Vernonille, että hänet ja hänen työkaverinsa oli pakotettu osallistumaan tilaisuuteen.
– Olen täällä hetken ja sitten häivyn. Uskoakseni suurin osa täällä olevista ihmisistä ei tue sotaa. Minä en ainakaan, mies tokaisi Vernonille.
Osa opiskelijoista kertoi, että heidät houkuteltiin "konsertiksi" kerrottuun tilaisuuteen ja heille annettiin lupa olla pois tunneilta ja luennoilta. Osa opiskelijoista ei ollut edes tietoinen, mistä tässä "konsertissa" oli kysymys.
Vernon kertoo, että monet ihmiset eivät halunneet tulla kuvatuiksi tai haastatelluiksi. Hän muistuttaa lisäksi, että yleisössä oli varmasti myös sotaa kannattavia ihmisiä.
Kommentit (30)
Aina vain koomisemmaksi menee tuo venäläisten teatteri. Pönttöpäistä menoa. Tekisivät jotakin hyödyllistä ja järkevää. Henkilöpalvonta on niin Neuvostoliittoa.
Mä oon valtiolla töissä, olis hirveetä mennä hurraamaan hallitusta!
Ja loput muokattu paikalle tietokoneella?
Pohjois-Korea is coming. Pian näemme FSB:n miehet mittaamassa senttimetrimitalla hymyn leveyttä ja ne jotka eivät yllä siihen, teloitetaan tilaisuuden jälkeen kansanvihollisina.
Vierailija kirjoitti:
Nää lännen mediat on niin alhailsia,etteivät voi käsittää Putinin suosiota.
Jokainen Putinin toimia kannattava on alhainen jos tietää mitä oikeasti tapahtuu. Jos on täysin pimennossa niin on ehkä helpompi uskoa valeita. Röllit yrittää täällä kauheasti, mutta älkää oikeasti jaksako. Alhaiset.
Vierailija kirjoitti:
En medioista tiedä, mutta minä voin käsittää. Kun teikäläisten lapset aivopestään pienestä pitäen uskomaan yhteen, niin se pitää. Putin on vähän kuin joulupukki tai Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En medioista tiedä, mutta minä voin käsittää. Kun teikäläisten lapset aivopestään pienestä pitäen uskomaan yhteen, niin se pitää. Putin on vähän kuin joulupukki tai Jeesus.
Näistä kolmesta ainoastaan Jeesus on totta.
Miksi tuollainen sirkuspelle-tilaisuus edes järjestettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä kolmesta ainoastaan Jeesus on totta.
Ja senkin historiaa ja elämää on tosin vääristelty ja väritetty rankalla kädellä.
Jos tämä on totta, niin aika helvetin huonosti Putinilla menee, jos ei edes yhtä areenallista kannattajia löydy koko maasta.
Kuulostaa naurettavalta stadionkeikalta! Eikö noita hävetä?
BBC:n toimittajan kertomuksessa ei ole minkäänlaisia todisteita. Hän voi väittää mitä haluaa ja te uskotte kaiken. Älkää olko hölmöläisiä, lännellä on myös oma syy harjoittaa omaa propagandaansa.
Asioissa on kaksi puolta. Voihan se olla, että länsimaalaisille toimittajille sanotaan mitä nämä haluavat kuulla mieluummin kuin mitä itse ajatellaan. Putinilla on kyllä kannattajia, muuten ukko olisi syösty jo vallasta viikko sitten. Venäläiset suuttuivat jollain foorumilla - kyllä ne edelleen pääsee moneen paikkaan - kun joku väitti että Putinista on liikkeellä feikkejä.
Vähän kuin Pohjois-Koreassa. Tässä toinen keissi:
https://www.verkkouutiset.fi/moskovan-nolo-virhe-nain-opiskelijat-saati…