Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö työttömänä hakea siis 4 työpaikkaa kuussa? Ev

Vierailija
18.03.2022 |

Ev

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astronautin hommia?

Vierailija
2/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä niiden työpaikkojen pitäisi sijaita maapallolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja vaikka olisit osa-aikatyössä ja saisit soviteltua tai jos olisit Kelan maksamassa koulutuksessa/koulussa.

Vierailija
4/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä katsota myös onko hakijan työssäkäyntialueella sellaisia työpaikkoja, joihin hän voisi realistisesti pyrkiä.  Jos ei, niin sitten määrää vähennetään.  Ja jos on, niin eikö se ole vaan hyvä asia, että saattaa saada töitäkin, kun hakee paikkoihin?

Vierailija
5/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle juuri soitteli Kuntakokeilun työllistämistyyppi ja kyselin tuosta. Hän sanoi, että vieläkään ei ole tehty yhtään mitään varmaa päätöstä asiasta ja käski seurata  Temin sivuja. 

Vierailija
6/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä katsota myös onko hakijan työssäkäyntialueella sellaisia työpaikkoja, joihin hän voisi realistisesti pyrkiä.  Jos ei, niin sitten määrää vähennetään. 

Näin ainakin hankkeen toiminnanjohtaja ( joku entinen ministeri) viime keväänä kuuntelemassani haastattelussa vakuutti.

Vierailija
7/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että useimmilla se sovitaan nollaksi.

Vierailija
8/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä katsota myös onko hakijan työssäkäyntialueella sellaisia työpaikkoja, joihin hän voisi realistisesti pyrkiä.  Jos ei, niin sitten määrää vähennetään.  Ja jos on, niin eikö se ole vaan hyvä asia, että saattaa saada töitäkin, kun hakee paikkoihin?

Ongelma on, että vapaat työpaikat, joihin noin vain pääsee, on 99% jotain 10 tuntia viikossa hommia, ei kokoaikaisia. Ja nimenomaan kokoaikaisia töitä pitää hakea. Eli karensseja sataa.

Vierailija
9/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreet työttömät ovat eniten myrskyn silmässä ja joutuvat välittömästi toukokuussa tuohon kyykytykseen. Minä esimerkiksi en kuulemma ole koska a) minulla on osa-aikatyö b) olen ollut työttömänä jo pitkään.

Vierailija
10/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen vaikka samoja välistävetofirmojen paikkoja joka kuukausi. Muita realistisia paikkoja ei riitä täällä neljää joka kuukaudelle. Nuo pakkohakemukset on idiotismia. Niistä on haittaa työnhakijoille ja työnantajille.

Vierailija
11/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakee paikkoihin, joihin voi oikeasti päästä, niin kyllä. (Mutta luulisi että aika moni työtön näin tekeekin ilman mitään pakkoja.) Jos taas pitää hakea x määrään paikkoja, tulee työttömille ja työnantajille vain turhaa työtä ja ajanhaaskausta kun siivooja hakee matikanopettajan paikkaa ja matikanopettaja hakee lääkärinvirkaan. Ja työkkärille ja Kelalle tulee turhaa byrokratiaa valvoa tätä kaikkea.

Vierailija
12/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
13/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoreet työttömät ovat eniten myrskyn silmässä ja joutuvat välittömästi toukokuussa tuohon kyykytykseen. Minä esimerkiksi en kuulemma ole koska a) minulla on osa-aikatyö b) olen ollut työttömänä jo pitkään.

Tämä on muuten ”hauska.” Jos jään NYT työttömäksi niin hetkeäkään ei saisi hengähtää vaan HETI PITÄÄ olla uusi työpaikka. Sitten joku joka on maannut vuosia saa maata jatkossakin ja rahaa virtaa..

Vierailija
14/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten ”hauska.” Jos jään NYT työttömäksi niin hetkeäkään ei saisi hengähtää vaan HETI PITÄÄ olla uusi työpaikka. Sitten joku joka on maannut vuosia saa maata jatkossakin ja rahaa virtaa..

Miten niin "pitää olla"???

Senkus jäät makaamaan ja raha virtaa.

Eikö?

Vierailija
15/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuukauden aikana pitää kirjoittaa 4 työhakemusta ja lähettää ne? Ei kai se kovin vaivalloista ole? Tekee hyvän pohjan, jota sitten vähän muuttelee hakemansa työpaikan mukaan. 

Vierailija
16/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä toimia siten, että pääset pitkäaikaistyöttömäksi. Sitten saat rauhassa nauttia "rahan virtaamisesta".

Vierailija
17/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rankkaa. No, laitan ne hakemukset minimipanostuksella paikkoihin joista en voi ikinä saada töitä.

Aika suuri muutos silti. Kymmenen vuoden työttömyyden aikana en ole yhteensä tainnut hakea neljään paikkaan edes.

Vierailija
18/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat olla ansiosidonnaisella aika rauhassa sen 400 päivää ilman että TE- palvelut sinua juuri vaivaa. Sitten kun olet "maannut vuosia" tulee näitä aktivointitoimenpiteitä ja pääset yhdeksällä eurolla päivä johonkin kierrätyskeskukseen. Niin se "raha virtaa"".

Vierailija
19/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta enpä pahemmin stressaisi hakemuksista jos olisin. Eri asia sitten onko tästä mitään hyötyä kenelekkään.

Vierailija
20/87 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ei kyllä enää sit oo työtön, jos 4 työpaikkaa pitää kuukaudessa hakee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän