lääkis
Olen siis hakemassa ensi keväänä lääketieteelliseen, hampaan puolelle. Kiinnostaisikin tietää kaikki mahdollinen muiden kokemus, etenkin niiltä jotka (tai joiden esim. tuttavat) ovat hakeneet lääketieteelliseen.
Erityisesti haluaisin tietää lukiotodistuksesta ja valmennuskurssin hyödystä sekä opiskelusta hampaalla, mutta kaikki kokemus tervetullutta!
Kiitos jo valmiiksi :)
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 19:27"]
Et pääse kuitenkaan, otsikko pienellä kirjoitettu
[/quote]
Harmi.. Tätä kommenttia osasin kuitenkin jo odottaa mutta en jaksanut korjata moista, ap
Lääkikseen - niin eläin, yleiselle kuin hampaallekin - on mahdollista päästä, jos vain on valmis uhraamaan verta, hikeä ja kyyneleitä haaveittensa eteen. 11% hakijoista pääsee sisään, joten puolivaloilla on turha lähteä edes kokeilemaan.
Valmennuskurssit on yksi keino millä pystyy erottumaan massasta. Itse olen suosinut Lääkisvalmennuksen tuotteita. Tarjolla on eri pituisia ja hintaisia kursseja, joten jokaiselle löytyy jotain. Kurssilaisten sisäänpääsyprosentit on myös vakuuttavia.
Lukiotodistuksesta on apua lääkikseen hakiessa, mutta hyvällä pääsykoemenestyksellä pystyy paikkaamaan hurjasti. Kannattaa siis ilmoittautua valmennuskurssille, jos olet tosissasi ja tiedät päätyväsi lääkikseen ennemmin tai myöhemmin. Tulet tienaamaan valmennuskurssiin sijoitetut rahat takaisin siinä vaiheessa, kun ensimmäinen lääkäripalkka pamahtaa tilille ;)
ThumbsUp kirjoitti:
Lääkikseen - niin eläin, yleiselle kuin hampaallekin - on mahdollista päästä, jos vain on valmis uhraamaan verta, hikeä ja kyyneleitä haaveittensa eteen. 11% hakijoista pääsee sisään, joten puolivaloilla on turha lähteä edes kokeilemaan.
Valmennuskurssit on yksi keino millä pystyy erottumaan massasta. Itse olen suosinut Lääkisvalmennuksen tuotteita. Tarjolla on eri pituisia ja hintaisia kursseja, joten jokaiselle löytyy jotain. Kurssilaisten sisäänpääsyprosentit on myös vakuuttavia.
Lukiotodistuksesta on apua lääkikseen hakiessa, mutta hyvällä pääsykoemenestyksellä pystyy paikkaamaan hurjasti. Kannattaa siis ilmoittautua valmennuskurssille, jos olet tosissasi ja tiedät päätyväsi lääkikseen ennemmin tai myöhemmin. Tulet tienaamaan valmennuskurssiin sijoitetut rahat takaisin siinä vaiheessa, kun ensimmäinen lääkäripalkka pamahtaa tilille ;)
Itse olen suosinut = oletko tehnyt vertailua? Kuinka monta kurssia olet ehtinyt käydä? Vinkki ei kuulosta hyvältä, koska siitä saa käsityksen että olet ihan muutaman kerran hakenut. :D
Kun (nykyinen) mieheni pääsi lääkikseen, hän oli kirjoittanut LLLEE ja kävi valmennuskeskuksen jonkun halvimman kurssin. Pääsi vasta tokalla yrittämällä sisään.
Facebookista löytyy myös ryhmä Lääketieteen pääsykoe, jonne voi heitellä mieltä askarruttavia kysymyksiä. Ilmaista ja helppoa!
Omassa lähipiirissä työelämää nähneitä erikoislääkäreitä ja olen saanut erittäin realistisen kuvan lääkäriydestä. Raskasta työtä on, vastuu painaa ja pitää todellakin olla intohimoa alaan, jotta jaksaa. Erikoislääkäri tienaa, mutta saman saa muualtakin vähemmällä vaivalla.
Kaikesta huolimatta koen lääkäriyden omaksi kutsumukseni ja haen keväällä toista kertaa. Hakuprojekti etenee osa-aikatyön ohella ja paljon olen uhrannut aikaa fysiikan laskujen parissa. En ole valmennuskurssilla, mutta itseopiskelumateriaalit on. Yo-arvosanat LLLE. Suosittelen kuitenkin valmennuskurssia, jos on varaa panostaa.
Et pääse kuitenkaan, otsikko pienellä kirjoitettu