Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI TE ETTE TAJUA oikeanpuolimmaista liikennettä??

Vierailija
26.08.2015 |

Liikennevaloissa kaikki kulkee levittäytyneinä koko alueelle niin, että pitää yrittää hyppiä ihmisten yli, jos haluaa päästä läpi. Pyörätiellä sama juttu, pitää hidastaa mateluvauhtiin, ettei kuole itse tai tapa muita, jotka eivät osaa kulkea sillä oikealla puolella. Liukuportaissa jokainen on keskellä, ei siellä oikealla puolella, että kiireisimmät ehtisivät metroon. Miksi sitä ei ymmärretä? Ihan eri meininki esim. briteissä...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti laissa puhutaan ainoastaan reunasta, joten täällä keskustelupalstoilla ei pysty mitenkään perustelemaan, miksi pitäisi siinä oikealla puolella liikkua. :/ mutta jos siitä lakia alettaisiin väsätä, tulisi kommenttia sääntösuomesta, byrokratian turhuudesta ja siitä, kuinka minä saan kulkea siellä missä haluan. :D

Vierailija
2/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:04"]

Valitettavasti laissa puhutaan ainoastaan reunasta, joten täällä keskustelupalstoilla ei pysty mitenkään perustelemaan, miksi pitäisi siinä oikealla puolella liikkua. :/ mutta jos siitä lakia alettaisiin väsätä, tulisi kommenttia sääntösuomesta, byrokratian turhuudesta ja siitä, kuinka minä saan kulkea siellä missä haluan. :D

[/quote]

No voi perskule :D ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:09"]

No voi perskule :D ap
[/quote]
Älä muuta sano!

Vierailija
4/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tykkäisin, jos kävelijät ja pyöräilijät käyttäisivät oikeata puolta. Ja samoin mahdollisissa törmäystilanteissa vaikka kaupan käytävällä olisi fiksua, jos kaikki väistäis oikelta.

Mikähän lie perusteluna, ettei näin ole suositeltu?

Vierailija
5/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:10"]

Mäkin tykkäisin, jos kävelijät ja pyöräilijät käyttäisivät oikeata puolta. Ja samoin mahdollisissa törmäystilanteissa vaikka kaupan käytävällä olisi fiksua, jos kaikki väistäis oikelta.

Mikähän lie perusteluna, ettei näin ole suositeltu?

[/quote]

Minä kun luulin, että on. Ajattelin, että porukka on tajunnut, että siitä ei vaan tule enää mitään kun jokainen on tottunut levittäytymään idioottimaisesti. Olisi se kulkeminen niin helpompaa, jos kuljettaisiin järkevästi siellä oikealla... ap

Vierailija
6/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, ettei tätä tajuta, vaikka eteenpäin pääsisi aika hiton paljon sujuvammin jos kaikki käyttäisivät oikeaa puolta, kun ei tarvitsisi koko ajan väistellä ihmisiä. 

Vierailija
7/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voitaisi kulkea vasemmalla puolella? Itse arvostan myös yhteiskunnan heikkoosaisia ja hyljeksittyjä, joten kuljen aina vasemmalla, että sen ei tarvitsisi olla yksinäinen.

Vierailija
8/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:18"]Miksi ei voitaisi kulkea vasemmalla puolella? Itse arvostan myös yhteiskunnan heikkoosaisia ja hyljeksittyjä, joten kuljen aina vasemmalla, että sen ei tarvitsisi olla yksinäinen.
[/quote]
Kai teet niin myös autolla?

Vierailija
9/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:15"]

Se on jännä, ettei tätä tajuta, vaikka eteenpäin pääsisi aika hiton paljon sujuvammin jos kaikki käyttäisivät oikeaa puolta, kun ei tarvitsisi koko ajan väistellä ihmisiä. 

[/quote]

Mun lähellä asuu järkevä mies. Usein kun tulen koulusta kämpille, mies on tulossa ilmeisesti töistä. Jalkakäytävällä se huutaa kurkku suorana aina, että OIKEANPUOLIMMAINEN LIIKENNE!!! Kyllä ainakin itse pääsee lähes aina esteettömästi kulkemaan :D ap

Vierailija
10/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:34"]

No briteissä nyt ei tosiaankaan ymmärretä oikeanpuolista liikennettä...

Mutta joo. Ja yksi, jossa näkee hiuksianostattavia tilanteita ihan jatkuvasti (ja joissa tapahtuu peltikolareita paljon), ovat markettien ja ostarien parkkipaikat!  Aika harva tietää, että jos etuajo-oikeutta ei ole erikseen parkkipaikalla merkitty kolmiolla, se oikealta tuleva on etuajo-oikeutettu.

[/quote] Paitsi jos väylä on selkeä pääväylä.

Vierailija
11/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:15"]

[/quote]

Mun lähellä asuu järkevä mies. Usein kun tulen koulusta kämpille, mies on tulossa ilmeisesti töistä. Jalkakäytävällä se huutaa kurkku suorana aina, että OIKEANPUOLIMMAINEN LIIKENNE!!! Kyllä ainakin itse pääsee lähes aina esteettömästi kulkemaan :D ap

[/quote]

*siis suojatiellä

Vierailija
12/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeanpuoleinen liikenne, ap. Jos se olisi oikeanpuolimmainen, olisi olemassa myös keskimmäinen ja vasemmanpuolimmainen liikenne. Mutta ei ole. :)

Vierailija
13/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:29"]

Se on oikeanpuoleinen liikenne, ap. Jos se olisi oikeanpuolimmainen, olisi olemassa myös keskimmäinen ja vasemmanpuolimmainen liikenne. Mutta ei ole. :)

[/quote]

Anteeksi :(( ap

Vierailija
14/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No briteissä nyt ei tosiaankaan ymmärretä oikeanpuolista liikennettä...

Mutta joo. Ja yksi, jossa näkee hiuksianostattavia tilanteita ihan jatkuvasti (ja joissa tapahtuu peltikolareita paljon), ovat markettien ja ostarien parkkipaikat!  Aika harva tietää, että jos etuajo-oikeutta ei ole erikseen parkkipaikalla merkitty kolmiolla, se oikealta tuleva on etuajo-oikeutettu.

Vierailija
15/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä päivittäin yrittäessäni ohittaa hitaita ihmisiä. Kaikista pahimpia ovat kuitenkin henkilöt, jotka eivät millään osaa mennä suoraan vaan kulkevat välillä keskellä ja loikkaavat siitä välillä vasempaan reunaan ja sitten taas oikeaan.

Vierailija
16/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä pyörällä pitää oikealla puolella mennä. Jalankulkijalle on se reuna. Osa tulee vastaan pyörällä väärää puolta ja mulle yksi väärää puolta vastaantuleva mummo meinasi raivostua, kun en väistänyt. Sanoin, että liikennesääntöjen mukaan pyörällä ajetaan oikeaa puolta ja minä en riko sääntöjä siksi, että joku haluaa mennä väärää puolta. 

Vierailija
17/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:44"]

[/quote]

Kyllä pyörällä pitää oikealla puolella mennä. Jalankulkijalle on se reuna. Osa tulee vastaan pyörällä väärää puolta ja mulle yksi väärää puolta vastaantuleva mummo meinasi raivostua, kun en väistänyt. Sanoin, että liikennesääntöjen mukaan pyörällä ajetaan oikeaa puolta ja minä en riko sääntöjä siksi, että joku haluaa mennä väärää puolta. 

[/quote]

Oliko pyörätie?

Vierailija
18/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Plääh. Laki nimenomaan oli aiemmin, että kevyenliikenteenväylällä jalankulkija kulkee oikeaa laitaa. Se muutettiin aivan tarkoituksella 1997. Lakimuutoksen perustelut löytää netistä.

Vierailija
19/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:44"]

[/quote]

[/quote]

Oliko pyörätie?

Oli, mutta ihan sama. Pyöräilijän kuuluu ajaa oikeaa reunaa pyörätiellä sekä maantiellä, ellei liikennemerkein ole muuta osoitettu. 

[/quote]