Äitini hoki aina "kevät on petollista aikaa" enkä näin viisikymppisenäkään pysty luopumaan toppatakista ja hanskoista ennen toukokuuta
Kommentit (12)
Mä olen nuorempi, mutta munkin nuoruudessa piti keväällä laittaa aina takki vaikka olisi ollut kuuma. Ei onneksi vaikuta muhun enää aikuisena, paistuisin jos esim. näillä säillä laittaisin päivällä toppatakin päälle. Joskus viime vuonna mun isäpuoli näki toukokuussa yli +20 asteessa nuoria shortsit jalassa ja kivenkovaa väitti että kipeäksi tulevat kun ei ole vielä kesä :D
Niin tutun kuuloista! Vaikka hiki valui ja aurinko paistoi, en saanut vaihtaa toppatakkia kevyempään anorakkiin tai luopua piposta.
Mulle myos, mutta kun asuu briteissa ja asteita on 0 ja ihmiset menee kesamekoissa.
Ja se on mun lapsi, joka vilustuu kun on toppavaatteet paalla.
Kevät on ihanaa aikaa, jos vaan pää kestää.
Samaa hoki myös minun äitini. Liian aikaisin kun luopuu toppatakista tulee nuhajussi 🤣
Ihmiset vaan toistavat lapsuutenkotinsa oppeja, eivätkä ikinä kyseenalaista että onko niissä nykypäivänä mitään järkeä.
Äitilläsi oli tuon "petollisuuden" suhteen ihan muut asiat kuin vilustuminen mielessä... Jos on kerran tuota hokenut niin varmaan kokemustakin on.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nuorempi, mutta munkin nuoruudessa piti keväällä laittaa aina takki vaikka olisi ollut kuuma. Ei onneksi vaikuta muhun enää aikuisena, paistuisin jos esim. näillä säillä laittaisin päivällä toppatakin päälle. Joskus viime vuonna mun isäpuoli näki toukokuussa yli +20 asteessa nuoria shortsit jalassa ja kivenkovaa väitti että kipeäksi tulevat kun ei ole vielä kesä :D
Ihan kuin Suomen kesä olisi lämmin. Oikeasti se on melkein aia kylmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin Suomen kesä olisi lämmin. Oikeasti se on melkein aia kylmä
Hyvällä tuurilla 52 viikon aikana on 1-4 viikkoa lämmintä. Joskus ei sitäkään.
En minäkään luovu lämpimistä vaatteista, ennen kuin mittari näyttää hellelukemia. Ainakin täällä stadissa kylmä tuuli menee luihin ja ytimiin. Tuulee niin, että tukka lähtee. En halua sairastua.
Opetan tuota lapselleni.
Keväällä vilustuu herkästi. Maasta hihkaa helposti kylmää, kun maa on roudassa.
Eilen oli hyytävän kylmä tuuli. Teinkin veti huivin korviensa suojaksi. Ei yleensä käytä päähineitä.
Juu, myös minulle on opetettu näin. Niin kauan kuin on järvet jäässä, voi helposti vilustua!