Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalinen fobia tms. ja AA-kerhon miitinki

Vierailija
26.08.2015 |

Miten sellainen ihminen selviää sinne menemisestä saati siellä puhumisesta? Tiedän, ettei ole pakko puhua mutta jos haluaa puhua ongelmastaan? Eikö ole mitään pienryhmää?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, että jännittää, lähes jokainen siellä sen ymmärtää kyllä omakohtaisesti. Muakin jännitti, varsinkin aluksi, mutta huomattavasti helpotti sanoa se ääneen ja ymmärtää, että niin montaa muutakin. Moni alkoholisti kärsii ihan samasta pelosta, eikä siellä kukaan kato pitkään, vaikka hermostuksissasi höpöjä puhui sit. Sinne vaan rohkeasti vertaistukea saamaan.

T. Alkkis

Vierailija
2/6 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaisryhmän tyyppisissä tapaamisissa puhuminen on yleensä helpompaa, vaikka olisi sosiaalinen fobia. Hyvässä vertaisryhmässä on toisia tukeva tunnelma ja siellä kuunnellaan, mitä on sanottavaa eikä olla heti keskeyttämässä, jos on vaikea saada tuotua asiaansa esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskaltais =). Menisin A-klinikalle, enkä mihinkään ryhmään. Olen tosi epäsosiaalinen ja ujo.

Vierailija
4/6 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok... kiitos vastauksista!

ap

Vierailija
5/6 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan vuorollasi, hei olen NN, olen alkoholisti. Kiitos, että olen täällä.

Se riittää. Tai sitten et sano mitään, otat kahvia. Se on suurin kynnys mennä sinne ensimmäistä kertaa. Enempää ei tarvitse kuin mihin kyvyt riittää.

Vierailija
6/6 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:44"]

Sanot vaan vuorollasi, hei olen NN, olen alkoholisti. Kiitos, että olen täällä.

Se riittää. Tai sitten et sano mitään, otat kahvia. Se on suurin kynnys mennä sinne ensimmäistä kertaa. Enempää ei tarvitse kuin mihin kyvyt riittää.

[/quote]

Ei siis täydy todistaa, että on alkoholisti ettei muut epäile, että on tullut vaan kahville ja pullalle tai uteliaisuuttaan kytikselle tai mitä syitä nyt mahtaakaan olla. Ei siis joudu mihinkään kysymysten ristituleen siellä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi