Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri kontrolloi töitäni jatkuvasti

Vierailija
26.08.2015 |

Olemme työpari, kuitenkin molemmilla on oma alueensa, jonka suorittaa. Hän kurkkii ja kontrolloi minun tehtäviäni kuitenkin jatkuvasti. Jos pienintäkin huomattamista on, hän huomauttaa. Tyyliin "kirsikka kuuluu kyllä vähän reunempaan" tai katsoo, montako astetta uunissa on, vaikka hän tekee kylmäruokia.

Mitä ihmettä teen? Olen huomauttanut hänelle pariin kertaan, ettei hänen tarvitse katsoa perääni. Hän ei sano mitään ja saattaa hetken olla kontrolloimatta, mutta aloittaa taas uudestaan.

Esimiehelle en sano, koska se tuntuisi täysin naurettavalta lastentarhameiningiltä. Minun on selvittävä tästä itse.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa työssä on muitakin työntekijöitä ja siellä heillä sattuu ja tapahtuu aika usein kaikenlaista, aika isojakin mokia. Joskus mietin, että hänellä olisi paljon enemmän työmaata siellä kuin minun kanssani, joka osaa tehtävät ilman hässäkkää. Todella ärsyttävä tilanne. Pidän työstäni, mutta kun saisi tuon työkaverin ruotuun! ap

Vierailija
2/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa valtataistelulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisittekin vaihtaa töitä, kun häntä niin kiinnostaa aidan toinen puoli. Mutta tuo, että haluatko tehdä itse loppuun, voisikin olla hyvä.

Vierailija
4/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans samanlainen. Tulostamme omia töitämme yhteiselle tulostimelle ja hän saattaa mennä kurkkimaan mun tulostuksia. Ei sikäli, että niissä olisi mitään salaista (häneltä), mutta ihme vahtaaminen. Mulle ei tulis mieleenkään mennä kääntämään hänen tulostuksiaan ja katsoa mitä on tulostanut. Ja sitten saattaa kysyä: "Mitä sä teet, kun oot noin hiljaa?" tai: "Teetkö sä nyt niitä Marjan tuomia laskuja?". Siis mitä vittua se hänelle kuuluu. Pitäiskö vastata, että uppaan kuvia instagramiin!

Vierailija
5/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans vastaava työkaveri! Ai että välillä pännii. Yleensä koitan ottaa huumorilla mut aina ei veny.

Ja mulla mies ja oma äitikin samanlainen ettei usko jos sanon jotain (esim ulkona sataa) ennen kun itse katsovat. Oon miettinyt mikä mättää.

Ja en oikeasti ole mikään penaalin tylsin kynä. Ehkä en vain ole niin dominoiva kun kyseiset ihmiset, vaan hiljaisempi. Raskasta joskus.

Vierailija
6/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 jatkaa: ymmärsin juuri et siihen toisen päsmäröintiinhän ei ole pakko reagoida. Ehkä tuo ihmistyyppi jatkaa tuota niin kauan kun saa vastareaktion toiselta.

Vierailija
7/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aivan helkutin rasittavaa! Mulla olis jo varmaan palanut käämit ja olisin tiuskaissut rumemminkin. Kerran teinkin niin, tai oikeastaan sanoin erittäin painokkaasti että "kysyn kyllä apua jos sitä tarvitsen" ja tuijotin vihaisesti suoraan silmiin. Loppui siihen.. Ei ollut tosin noin raskas tapaus. Tuo ei varmaan luovuta millään. Ehkä vaan lopettaisin reagoinnin ja tuijottaisin takaisin jos jotain huomauttaa. :D Vaikka vaikuttaiskin psykolta touhulta.

Miksei ihmiset voi vaan keskittyä omiin töihinsä?!

Vierailija
8/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta tuossa tilanteessa olisi jos pystyisi vain olemaan huomioimatta toisen käytöstä. Mitä väliä jos kyttää. Keskity vain omaan työhösi ja tee se juuri niin hienosti kuin osaat. Antaa toisen tempoilla. Mutta tiedän, vaikeaa se on olla kiinnittämättä huomiota...

Tai suhtaudu iloisesti naureskellen. Jos tarkistaa onko uuni oikeassa lämmössä kysy hymy huulilla ihmetellen että no miksi ei olisi. Myhäile. Pudistele päätäsi ja pyörittele silmiäsi toisen sekoilulle. Anna ymmärtää että käytöksensä on aivan hölmöä. Jos ei usko jotain mitä sanot ennen kuin itse tarkistaa, totea että "niinhän minä sanoin että asia on, mikset uskonut?" Muista hymyillä ja naureskella. Älä näytä että harmittaa. Jos neuvoo jotain turhanpäiväistä kirsikan sijainnista totea iloisesti "höpö, höpö!" tai muuta yhtä ärsyttävää ja jatka keskeytyksettä omia hommiasi. Revi päivän huumorit toisen turhasta kyttäilystä. 

Besserwisserit halkeavat harmista jos heitä ei oteta vakavasti.

Vierailija
9/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina kun neuvoo sinua, ohita neuvo ja kysy "Jokos teit sen [työkaverin oma työtehtävä]?"

Vierailija
10/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa:

1. Ei luota sinun osaamiseen tai työntekoon.

2. Ei keksi mitään sanottavaa ja puhumista kanssasi, joten kommentoi sinun työntekoa ymmärtämättä loukkaavansa.

Kysy häneltä, mistä on kyse.

Vierailija
11/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sama hänelle, ehkä sitten ymmärtää :)

Vierailija
12/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlaista. Hetkeksi sain kurkkimisen ja puuttumisen rauhoittumaan kun sanoin sille esimiehen läsnäollessa että hänen käytöksensä haittaa työntekoani.

Sama meno alkaa jatkumaan taas.

Vierailija
13/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pomo on sanonut, että katoisi vähän Mirkun perään.

Vierailija
14/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen työkaveri. Vastasin aina haluatko itse tehdä tämän loppuun, aluksi tuli tekemään, mutta hyvin nopeasti se loppui.

Mutta oletko varma ettet tee myös väärin. Tiedän leipomon, jossa on kaikissa leivoksissa ulkonäkö tarkkaa mietitty, sen takia että leivokset ovat identtiset ja vitriini näyttää hyvältä.

Vierailija
15/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:37"]

Kaksi vaihtoehtoa:

1. Ei luota sinun osaamiseen tai työntekoon.

2. Ei keksi mitään sanottavaa ja puhumista kanssasi, joten kommentoi sinun työntekoa ymmärtämättä loukkaavansa.

Kysy häneltä, mistä on kyse.

[/quote]

Aika selvää on, ettei hän luotakaan. Hänelle tämä on kuin joku valtava kilpailu paremmuudesta. Rasittavaa ja tarpeetonta. ap

Vierailija
16/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin osaatko vai et?

Vierailija
17/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:33"]

Olemme työpari, kuitenkin molemmilla on oma alueensa, jonka suorittaa. Hän kurkkii ja kontrolloi minun tehtäviäni kuitenkin jatkuvasti. Jos pienintäkin huomattamista on, hän huomauttaa. Tyyliin "kirsikka kuuluu kyllä vähän reunempaan" tai katsoo, montako astetta uunissa on, vaikka hän tekee kylmäruokia.

Mitä ihmettä teen? Olen huomauttanut hänelle pariin kertaan, ettei hänen tarvitse katsoa perääni. Hän ei sano mitään ja saattaa hetken olla kontrolloimatta, mutta aloittaa taas uudestaan.

Esimiehelle en sano, koska se tuntuisi täysin naurettavalta lastentarhameiningiltä. Minun on selvittävä tästä itse.

[/quote]

Vaikea valittaa esimiehelle, jos et tee niin kuin on sovittu.

Vierailija
18/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:39"]

Mulla oli samanlainen työkaveri. Vastasin aina haluatko itse tehdä tämän loppuun, aluksi tuli tekemään, mutta hyvin nopeasti se loppui.

Mutta oletko varma ettet tee myös väärin. Tiedän leipomon, jossa on kaikissa leivoksissa ulkonäkö tarkkaa mietitty, sen takia että leivokset ovat identtiset ja vitriini näyttää hyvältä.

[/quote]

Työssämme ei ole kyse leivoksista, eikä mistään noin tarkasta (keksin kirsikan esimerkkinä vailla todellisuuspohjaa). On kyse hänen luonteestaan. Hän on todellinen johtajatyyppi, jolla pitää olla viimeinen sana ihan koko ajan kaikesta. Jos vaikka sanon, että ulkona sataa, hän ei usko, ei kertakaikkiaan, ellei itse mene ulos katsomaan ja sitten sanoo ihmetellen, että tosiaan sataa. ap

Vierailija
19/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:46"]

Niin osaatko vai et?

[/quote]

Osaan. Virheitä joskus tulee meille molemmille, siis myös hänelle. Kummallekin meistä kyllä aika harvoin. ap

Vierailija
20/20 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman tuommoisen tyypin. Luulevat auttavansa. Eivät lainkaan ymmärrä miksi ihmiset eivät tykkää siitä että heitä autetaan.

Ei niihin mikään auta.