Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset eivät aja autoa!

Vierailija
26.08.2015 |

Nyt on pakko avautua. Palasimme kesällä mieheni työkomennukselta Saudi-Arabiasta. Siellä naiset eivät saaneet ajaa autoa. Kun menin sinne pidin tätä kieltoa sovinismina. Nyt olemme Suomessa ja kyllä hirveää kun joutuu ajamaan autoa. Nainen on vapaa kuin mies ajaa autoa. Näillä matkoilla voi meikkaa, tekstaa ja valittaa ukolle. Voitaisiin Suomessakin kieltää naisten ajokortit. En olisi koskaan ajatellut kirjoittavani näin, mutta on parempi olla se, jota palvellaan. Suomessa nainen on perheensä orja. Tätä voisi joku alkaa lobbaamaan?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:25"]Palstan naisvihaajan huono provo. Suomalainen mies ei halua avutonta naista. [/quote] Olen kyllä nainen ja haluan tätä aidosti. Saudeissa elämä oli niin helppoa. Suomessa nainen ei ole vapaa vaan orja. Saudeissa länsimainen nainen on vapaa ja häntä palvellaan.

[/quote]

Ja sä totesit saman kaikissa yhteiskuntaluokissa?

Vierailija
42/50 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:25"]Palstan naisvihaajan huono provo. Suomalainen mies ei halua avutonta naista. [/quote] Olen kyllä nainen ja haluan tätä aidosti. Saudeissa elämä oli niin helppoa. Suomessa nainen ei ole vapaa vaan orja. Saudeissa länsimainen nainen on vapaa ja häntä palvellaan.

[/quote]

Perustele nyt vähän tuota orjuutta?! Jos sinä olet typistänyt itsesi tahdottoman olennon asemaan niin ei se mikään yhteiskunnan rakenneista johtuva ongelma ole vaan se on sinun henkilökohtainen arvovalintasi. Suomessa nainen on ihan toimiva subjekti, jolla on vapaus tehdä omia valintoja, arvioita ja päätöksiä omassa elmässään. Ei siihen mitään holhoojan lupaa tarvita ajakoo autoa tai olla kokonaan ajamatta.
[/quote]

En ymmärrä sinua. Mies voi ajaa. Nainen nauttii vapaudesta kun toinen tekee työt. Kuin Antiikin Kreikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:42"]

En ymmärrä sinua. Mies voi ajaa. Nainen nauttii vapaudesta kun toinen tekee työt. Kuin Antiikin Kreikassa.

[/quote]

Paljonko te sitten vietätte aikaa siellä autossa, että sitä voidaan ihan työksi kutsua?! :D

Vierailija
44/50 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen omistanut auton kolmisenkymmentä vuotta, siis muutaman vuoden pitempään kuin ajokortin (peltoauto piti saada jo yläasteella, kun rattiin oli päästävä). En olisi oikein selvinnyt ilman autoa palkkatöistänikään, mutta nykyinen yritykseni ei pystyisi autotta toimimaan ollenkaan. Palkattu kuski ajaisi työpäivän aikana yhteensä ehkä puolitoista tuntia ja pyörittelisi peukaloitaan kuusi tuntia. Jos minulla olisi vaikka kuinka joustava aviomies tai miesystävä, hänen aikataulunsa tuskin venyisivät minun kuljettamiseeni. Pidän sitä paitsi ajamisesta etenkin nykyisellä autollani niin paljon, että teen usein reitin varrella ylimääräisiä mutkia ihan huvin vuoksi.

Minulla on idea. Jätä sinä ajaminen kokonaan ja tee ajokortistasi silppua. Muiden ihmisten annat ajaa autoa ihan heidän oman mielensä mukaan. Muista kuitenkin se, että jos sinun mieheltäsi menee ajokunto ennen kuin sinulta, sinun on joko opeteltava ajamaan tai varmistettava tarpeeksi aikaisin se, että teillä riittää loppuiäksenne raha taksi- ja muihin kuljetuspalveluihin, sinä höpsö trolli.

Vierailija
45/50 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:27"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:25"]Palstan naisvihaajan huono provo. Suomalainen mies ei halua avutonta naista. [/quote] Olen kyllä nainen ja haluan tätä aidosti. Saudeissa elämä oli niin helppoa. Suomessa nainen ei ole vapaa vaan orja. Saudeissa länsimainen nainen on vapaa ja häntä palvellaan. [/quote] Perustele nyt vähän tuota orjuutta?! Jos sinä olet typistänyt itsesi tahdottoman olennon asemaan niin ei se mikään yhteiskunnan rakenneista johtuva ongelma ole vaan se on sinun henkilökohtainen arvovalintasi. Suomessa nainen on ihan toimiva subjekti, jolla on vapaus tehdä omia valintoja, arvioita ja päätöksiä omassa elmässään. Ei siihen mitään holhoojan lupaa tarvita ajakoo autoa tai olla kokonaan ajamatta. [/quote] En ymmärrä sinua. Mies voi ajaa. Nainen nauttii vapaudesta kun toinen tekee työt. Kuin Antiikin Kreikassa. [/quote]

Et ilmeisesti tutustunut Saudeissa paikallisten naisten elämään. Ota vertailukohta sieltä eikä meiltä. Jos elämänsisältösi koostuu palveltavana olemisesta niin tervemenoa nauttimaan naisen asemasta Saudeihin.

Vierailija
46/50 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:25"]Palstan naisvihaajan huono provo. Suomalainen mies ei halua avutonta naista.
[/quote]

Olen kyllä nainen ja haluan tätä aidosti. Saudeissa elämä oli niin helppoa. Suomessa nainen ei ole vapaa vaan orja. Saudeissa länsimainen nainen on vapaa ja häntä palvellaan.
[/quote]
Suomessa on vapaus elää niin kuin haluaa. Sinä voit hankkia sellaisen miehen, joka haluaa sinun kysyvän kaikessa lupaansa, ja me jotka haluamme olla itsenäisiä, saamme olla sitä. Mikä tässä on mielestäsi huonoa, kun kaikkia ei pakoteta samaan muottiin vaan saa olla sitä mitä haluaa?

Vierailija
47/50 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:28"]En ajakaan. Mulla ei ole edes ajokorttia, kuten ei miehellänikään. Vapaudesta ei silti ole puutetta.
[/quote]

Miehellä pitää olla ajokortti. En ymmärrä sellaisia miehiä, joilla ei ole ajakorttia. Se olisi niin kuin ei olisi munia.
[/quote]

No se on sinun mielipiteesi. Mun mielestä "munatonta" on perustella hankintansa (kuten ajokortti) sen mukaan mitä ns. kuuluu olla eikä sen mukaan mitä tarvitsee.

Vierailija
48/50 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan sitten  minua, sinkkua yksinhuoltajaa, ja lastani kuskaisi sitten paikasta toiseen? Kuka vie minut päivittäin töihin ja hakee sieltä? Kuka kuskaa lastani harrastuksiin talvipakkasilla? Näissä kehäkolmosen ulkopuolisissa kaupungeissa kun ei bussit kulje joka paikkaan ja sinnekkin minne kulkevat, kulkevat vain tunnin välein. Ainiin tietysti.. Koska en ole naimisissa niin isänihän se olisi minusta vastaava mies, hän varmaan ilomielin alkaa työpäiviensä jälkeen toimimaan taksikuskinamme.

Vierailija
49/50 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa saada aivoinfarkti ja juuri ja juuri selvitä siitä, kuten mun miehen äiti. Nyt hänen ei tarvitse pyyhkiä edes omaa persettä. Kyllä niin passataan.

Vierailija
50/50 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun nainen on vanki, kun ei saa itse lähteä autolla minnekään.

Kun lopulta ostin omaksi autoksi perheen kakkosauton, koitti vapaus. Loppui se pakkasessa kauppakassien kanssa bussipysäkillä värjöttely, tai sen odottaminen että mies muistaisi hakea minut kun oli luvannut. Tai sen odottaminen, että hän olisi taas ajokunnossa.

Mies ei ymmärtänyt, miksi piti olla kaksi autoa, eikö yksi riittänyt ihan hyvin. Menköön itse pyörällä ja bussilla, jos se on niin vaivatonta.