Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoren miehen mielipide Jenni Vartiaisen Rauhassa-konsertista: hyvin sanottu.

Vierailija
25.08.2015 |

Tässä nuoren miehen mielipide Jennin Rauhassa konsertista eiliseltä. Olisin itse kommentoinut mutten olisi tämän paremmin voinut asiaa ilmaista. Ja tämä on julkinen teksti koska löytyy Jennin Facebook-sivuilta, vain miehen nimen ja kuvan poistin.

"Näin vuorokauden vaihtuessa kohti syntymäpäivääni oli oikein miellyttävä viettää tämä vajaa tunti katsellen ja kuunnellen tätä hieman erilaista keikkaa. Alkuilta meni kesän ehkä viimeisistä moottoripyöräkeleistä nautiskellen enkä näinollen ihan ehtinyt näkemään televisiolähetystä mutta onneksi elämme nykyaikaa ja meillä on tämä Yle Areena, jonka kuvanlaatu vaan ei valitettavasti riitä valkokangaskokoisena tarjoamaan täyttä nautintoa. Mutta onneksi nämä kappaleiden sovitukset ja versioinnit antoivatkin sitten tälle illalle oivallisen päätöksen!

Fiilis oli oikeastaan hyvin liki sama, kuin Terra-kiertueen (hashtag) avauskonsertissa pari vuotta takaperin Hämeenlinnassa, kun kaikki vanhat ja tututkin kappaleet oli puettu uusiin, Terran kappaleita mukaileviin vaatteisiin maagisine ja alkukantaisine rumpuineen ja konemusiikkimaisin jytistelyin ne jyräsivät tajuntaan kuin loistoluokan cover-versiot Jennin alkuperäisteoksista. Olen suuri laadukkaiden cover-kappaleiden ystävä ja pääsen hitonmoisiin fiiliksiin löytäessäni jostakin tutusta ja tuhanteen kertaan kuullusta kappaleesta uuden ja täysin erilaisen version, kuten esimerkiksi Shrek-elokuvasta tuttu Frou Frou:n variaatio Bonnie Tylerin mainiosta kappaleesta Holding out for a hero. Tämä Rauhassa- kokemus oli paikoitellen juuri tuota löytämisen iloa, heti avauskappaleesta Toinen alkaen.

Ja Jennin esiintymistä -- ei, vaan elämistä on aina upea seurata, ihminen joka todellakin elää musiikkiansa. Ikinä ei ole keikkaa jonka Jenni vain vetäisi rutiininomaisesti läpi. Suuri suomalainen suosikkiyhtyeeni Sir Elwoodin hiljaiset värit, niin upea kuin Juha Lehden ääni onkin ja kappaleet lähemmäs kolmenkymmenen live-konsertin kokemuksellani jo monesti mukana elettyjä, sortuu välillä siihen läpiviemiseen. Toki lähes kolmenkymmenen vuoden esiintymishistorialla se heille suotakoon..

Jenni, tää on ihan mahtavaa! smilehymiö"

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennin Rauhassa konsertti oli juuri niin hieno kuin mitä apn laittamassa fanin tekstissä sanotaan. Onkohan Jukka ollut vääntämässä niitä biisien uusia sovituksia kun oli aika staileja? Eli ei siis olekaan eronneet riidoissa...aika nätisti Jenni puhui Jukasta (siis musiikin kannalta).

Vierailija
2/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin otsikon perusteella jotain törkeätä dissaamista kuten tällä palstalla yleensä, mutta yllätyin positiivisesti. Ja menen Areenaan katsomaan tuon keikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kommentti tuolta jätkältä. Kertoo oman kokemuksensa eikä siihen ole kellään mussuttamista. Toki joku voi kokea negatiivisella tavalla mutta se ei muuta toisen ihmisen kokemusta tai tee siitä huonompaa. Itse olen käynyt Jennin parilla keikalla ja kyllä hän live-esiintyjänä on nykyään Suomen parhaita, etenkin omilla klubi- ja konserttisalikeikoillaan. Ei ollut vielä 2010 mutta oppinut ja aikuistunut paljon.

Vierailija
4/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:30"]

Ihan sama mitä jotkut motoristihintit sanoo. Jenni on paska akka, huono laulaja, onneton esiintyjä ja tolkuttoman ruma emakko.

[/quote]

NONIIN, äkkiä kaikki jennivihaajat yläpeukuttamaan tätä! Ehkä iltaan mennessä tämä kommentti kokoaa yli 50 yläpeukkua kun taas aloitus saman verran miinuksia.

Vierailija
5/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:33"]

Hullut on jänniä. http://www.hollilla.com/reader.php?action=thread&thread=9596211

[/quote]

Kun katsoo Jennin esiintymistä tuolla Rauhassa ja muualla, en ihmettele miksi naiset on mustasukkaisia miehistään. Onhan tuo aika witch...

Vierailija
7/12 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan linkkaamia mielipiteitä 18-40-vuotiailta miehiltä olen kuullut enemmänkin. Yllättäviä ovat olleet mm. Saariselällä Jänkhällä jytisee tapahtuman motoristimiehet, jotka soitti Teerenpesän jukeboxista pari vkoa sitten Jennin Terra-levyä nonstoppina. 

Vierailija
8/12 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näh. Mua kiinnostaa nähä ennemmin miten Robin selviytyy omasta vedostaan.

Vierailija
9/12 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 00:55"]

[/quote]

Robin kyllä selviytyy. Siinä välissä on mm. Jukkapoika jonka vonkumiseen ainakin minä olen totaalisen kyllästynyt. Jennin veto oli loistava, ei voi siihen valitttaa vaikken hänen levyjä omistakaan.

Vierailija
10/12 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 01:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 00:55"]

[/quote]

Robin kyllä selviytyy. Siinä välissä on mm. Jukkapoika jonka vonkumiseen ainakin minä olen totaalisen kyllästynyt. Jennin veto oli loistava, ei voi siihen valitttaa vaikken hänen levyjä omistakaan.

[/quote]

Kyllä minäkin uskon että selviytyy, mutta kuinka hyvin. Ihme olisikin, jos Jukkista huonommin laulaisi.

Vierailija
11/12 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennipoika nyt vaan on niin surkea vielä vähän surkeampi kuin se Haloo.

Vierailija
12/12 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni on ihku <3