Omaishoitajana toimivat, teettekö paljon sosekeittoja hoidettavalle? Jos siis syötätte?
Kommentit (5)
Olen ap ja olen laittanut tomaattikeiton sekaan ruisleivän paloja. Äitini tykkää siitä.
En ollenkaan. Mun 15-vuotias omaishoidettava ei suostu syömään soseita. Eipä kyllä juuri mitään muutakaan :(
Proteiininsaannin turvaamiseksi sosekeitoissa on mukana reilusti lihaa, kanaa tai kalaa. Rakenne tasainen ja sellainen, ettei neste erotu. Puuroihin proteiinijauhetta, jota lisään tarpeen mukaan muuallekin niin, että suunnilleen yhteensä n. 80 g proteiininsaanti päivässä toteutuu. Jogurtin lisäksi välipalana kaupan proteiinipirtelöitä ja vanukkaita.
Ruokamäärät ovat melko pieniä, joten energiansaannin turvaamiseksi olen lisännyt rasvaa ruokiin reilusti, mm. öljylorauksen puuroon ja majoneesia sosekeittoihin.
Suolen toiminnan edistämiseksi hauduttelen puuroihin pellavansiemenrouhetta. Samoin luumusosetta on ruokavaliossa ollut mukana päivittäin, tosin kiivi on tuntunut sitäkin tehokkaammalta.
Apteekin sakeutusjauhe on käytössä juomiin.
Ruokavalion lisänä monivitamiinivalmiste ja D-vitamiinilisä.
Vierailija kirjoitti:
Proteiininsaannin turvaamiseksi sosekeitoissa on mukana reilusti lihaa, kanaa tai kalaa. Rakenne tasainen ja sellainen, ettei neste erotu. Puuroihin proteiinijauhetta, jota lisään tarpeen mukaan muuallekin niin, että suunnilleen yhteensä n. 80 g proteiininsaanti päivässä toteutuu. Jogurtin lisäksi välipalana kaupan proteiinipirtelöitä ja vanukkaita.
Ruokamäärät ovat melko pieniä, joten energiansaannin turvaamiseksi olen lisännyt rasvaa ruokiin reilusti, mm. öljylorauksen puuroon ja majoneesia sosekeittoihin.
Suolen toiminnan edistämiseksi hauduttelen puuroihin pellavansiemenrouhetta. Samoin luumusosetta on ruokavaliossa ollut mukana päivittäin, tosin kiivi on tuntunut sitäkin tehokkaammalta.
Apteekin sakeutusjauhe on käytössä juomiin.
Ruokavalion lisänä monivitamiinivalmiste ja D-vitamiinilisä.
Kiitos paljon!
Kyllä, ja marjasoppaa, perunamuusia, ja kaikkea ja sellaista jota on helppo niellä.
Osittain pystyy hoidettavani vielä pureskelemaan, valmiiksi pilkottuja pieni pehmeitä leipäpaloja.