Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omaishoitajana toimivat, teettekö paljon sosekeittoja hoidettavalle? Jos siis syötätte?

Vierailija
17.03.2022 |

Miten On?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja marjasoppaa, perunamuusia, ja kaikkea ja sellaista jota on helppo niellä.

Osittain pystyy hoidettavani vielä pureskelemaan, valmiiksi pilkottuja pieni pehmeitä leipäpaloja.

Vierailija
2/5 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap ja olen laittanut tomaattikeiton sekaan ruisleivän paloja. Äitini tykkää siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan. Mun 15-vuotias omaishoidettava ei suostu syömään soseita. Eipä kyllä juuri mitään muutakaan :(

Vierailija
4/5 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiininsaannin turvaamiseksi sosekeitoissa on mukana reilusti lihaa, kanaa tai kalaa. Rakenne tasainen ja sellainen, ettei neste erotu. Puuroihin proteiinijauhetta, jota lisään tarpeen mukaan muuallekin niin, että suunnilleen yhteensä n. 80 g proteiininsaanti päivässä toteutuu. Jogurtin lisäksi välipalana kaupan proteiinipirtelöitä ja vanukkaita. 

Ruokamäärät ovat melko pieniä, joten energiansaannin turvaamiseksi olen lisännyt rasvaa ruokiin reilusti, mm. öljylorauksen puuroon ja majoneesia sosekeittoihin.

Suolen toiminnan edistämiseksi hauduttelen puuroihin pellavansiemenrouhetta. Samoin luumusosetta on ruokavaliossa ollut mukana päivittäin, tosin kiivi on tuntunut sitäkin tehokkaammalta.

Apteekin sakeutusjauhe on käytössä juomiin. 

Ruokavalion lisänä monivitamiinivalmiste ja D-vitamiinilisä. 

Vierailija
5/5 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiininsaannin turvaamiseksi sosekeitoissa on mukana reilusti lihaa, kanaa tai kalaa. Rakenne tasainen ja sellainen, ettei neste erotu. Puuroihin proteiinijauhetta, jota lisään tarpeen mukaan muuallekin niin, että suunnilleen yhteensä n. 80 g proteiininsaanti päivässä toteutuu. Jogurtin lisäksi välipalana kaupan proteiinipirtelöitä ja vanukkaita. 

Ruokamäärät ovat melko pieniä, joten energiansaannin turvaamiseksi olen lisännyt rasvaa ruokiin reilusti, mm. öljylorauksen puuroon ja majoneesia sosekeittoihin.

Suolen toiminnan edistämiseksi hauduttelen puuroihin pellavansiemenrouhetta. Samoin luumusosetta on ruokavaliossa ollut mukana päivittäin, tosin kiivi on tuntunut sitäkin tehokkaammalta.

Apteekin sakeutusjauhe on käytössä juomiin. 

Ruokavalion lisänä monivitamiinivalmiste ja D-vitamiinilisä. 

Kiitos paljon!