Voinko olla raskaana??
Minulla oli sektio reilu 2kk sitten ja jälkivuotoa on ollut noin 4vk. Sen jälkeen on tullut kahdet kuukautiset ja nyt on parhaillaan..
Silti minulla on tiettyjä raskausoireita ja olen ahdistunut asiasta..
Jälkitarkastuksessa ei huomattu mitään mutta voiko olla edes mahdollista noin pian synnytyksestä raskautua??
Sain muutenkin ehkäisypillerit käyttöön, mutta sehän ei ehkäise jo alkanutta raskautta.
Apua ja kokemuksia kaivataan!
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:42"]Voiko jälkitarkastuksessa edes huomata raskautta
[/quote]
Miksei voisi? Jälkitarkastus on viimeistään 12vk synnytyksen jälkeen. Hyvin ehtii napsahtaa.
No mutta yleensä ei ole.. Esim jos on 6-7 viikon jälkeen, ei siitä huomaa mitään
Meilläkin oli kumi käytössä, menkkoja ei edes tullut kertaakaan ja jälkitarkastuksessa käyty. Tuossapa nukkuu pojat reilu 10kk ikäerolla. :) Onnea ;)
Itsekin olin synnytyksen jälkeen aivan varma että olin taas raskaana. Tuntui kuin sikiö liikkuisi vatsassa ja mitä kaikkea... Mutta en ollut. Raskaus on mahdollinen jos olet nainen ja harrastanut seksiä. Että eikun testiä tekemään. Kannattaisiko ne pillerit jättää siksi aikaa että tiedät asian varmasti? Jos vaikka olisitkin ja päättäisit pitää lapsen.
En kyllä varmaan pitäisi, haava on vielä suht tuore ja ennenaikaisen lapsen kanssa on muutenkin tässä tuplasti puuhaa että saa kasvut dun muut kiinni.
Ap
Käsittääkseni kun imetät niin raskautuminen on vaikeampaa. Harrastin itsekin seksiä tuossa vaiheessa ja kauheat pelot päällä. Mutta en ollut raskaana. Ihmettelen miten kuukautisesi jo nyt alkoivat? Luulen että ovat jälkivuotoa vain.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:02"]Käsittääkseni kun imetät niin raskautuminen on vaikeampaa. Harrastin itsekin seksiä tuossa vaiheessa ja kauheat pelot päällä. Mutta en ollut raskaana. Ihmettelen miten kuukautisesi jo nyt alkoivat? Luulen että ovat jälkivuotoa vain.
[/quote]
Kyllä oli ihan normaalit kuukautiset, ainakin siis nämä parhaillaan olevat, sillä jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi kun tutki kohtua ultralla että jokin limatulppa oli siellä, mikä viittaa kuukautisiin.. Mutta siinä ei ollut mitään mainintaa että olisi sikiötä ollut..
Mutta siitäkin nyt on aikaa
Ap
Oletko harrastanut seksiä? Onko silloin ollut käytössä ehkäisy?
AINA on mahdollisuus raskauteen kun on harrastanut seksiä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 22:39"]
AINA on mahdollisuus raskauteen kun on harrastanut seksiä.
[/quote]
Juuri olin tulossa sanomaan, että jos pippeli on käynyt pimpissä, niin raskaus on mahdollinen.
kyllä on käynyt pippeli pimpissä, mutta ehkä vain kaksi kertaa ja kondomia on kyllä käytetty. Olen muutenkin hankalasti raskautuvaa sorttia, joten tämä tuntuu vähän absurdilta ja pelottaa.
Ap
Miten sulla on voinut tulla jo 3 kuukautiset, vaikka sektio on tehty vasta n. 2 kk sitten ja sen jälkeen ollut 4vk jälkivuotoa...? Eli reilun kuukauden aikana ollut 3 kuukautiset... joo-o.
Ei vaan kahdet lyhyet menkat ollut jälkivuodon jälkeen! En tiedä itsekään, hormonitoiminta on ihan sekaisin
Ap
On mahdollista, mutta harvinaista. Synnytyksen jälkeen hormonitoiminta voi tehdä mitä kummallisimpia oireita. Mikset tee testiä, niin pääset tuosta pelosta?
No ajattelin aluksi että oireet kuuluvat tähän synnytyksen jälkeiseen oloon ja koska imetän niin ruokahaluhan on kohdillaan.
Tuntuu vaan että ruokahalu on tuplaantunut ja vessassa pitää ravata sekä olen turvoksissa.
Huomenna kait se testi on ostettava.
Pitkä huokaus..
Ap
Voiko jälkitarkastuksessa edes huomata raskautta