Hiustenlähtö
Kärsiikö kukaan muu päänahan taliköhnäihottumasta ja runsaasta hiustenlähdöstä? Apua, kokemuksia ja vertaistukea kaipaava kyselee :( tuntuu että kaikki keinot on koitettu ja entiset paksut hiukset ovat muisto vain
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:18"]Mulla on taliköhnä! Tosin hallinnassa nyt mutta pari vuotta sitten tukkaa lähti ja hiuspohja oli kamala.. Ekaksi hain lääkäriltä (ihan ihotauteihin erikoistunut) reseptin erikoisshampooseen. Oli tujua ja kallista mutta johan auttoi. Sen kuurin jälkeen siirryin Cutrinin Bio+-tuotteisiin, sieltä sen Active-sarjan seerumi ja shampoo. Haisevat tervalta mutta auttavat säännöllisesti käytettynä. Jätin myös värjäykset ja ylimääräiset hiustenlaitot yms väliin. Nyt parin vuoden jälkeen tukkaa kasvaa takaisin PALJON ja paksuutta on palannut. N.1,5v itkin hiustenlähtöä mutta sitten totesin, etten itkemällä sille mitään voi ja kärsivällisesti jatkoin. Stressi voi pahentaa, joten älä ota paineita. :) Nyt jätin viljatkin melkein kokonaan pois niin päänahka ei juuri ikinä kutise ja hiuksetkin rasvoittuvat vähemmän. Toivottavasti tilanteesi parantuu pian! [/quote] Oon miettinyt itsekkin viljojen/maidon jättämistä kokeilumielessä muutamaksi viikoksi pois, jos se auttaisi. Hiuksia raidoitan noin kaksi kertaa vuodessa enkä muuten paljoa käsittele hiuksiani :) Mulla ehkä isoin ongelma on paksu karsta kiinni päänahassa ja hiuksissa, eikä sen läpi oikein nuo aineet pääse. Nyt kokeilussa on salisyylihappo+perusrasva -rasva, jonka pitäisi kuoria karsta pois. Hiuksia lähtee kiitettävästi kun sitä laittaa pahimpiin kohtiin, mutta ehkä se sileän ja terveen päänahan hinta.
[/quote]
Huh, toivotan onnea siis kokeiluun. Onneksi hiukset ovat yleensä uusiutuva luonnonvara, joten toivo ei ole vielä ehkä menetetty. :) Ihokin muuten on tykännyt viljattomuudesta.
[/quote]
Niin ja vielä lisäisin, että olen napsinut lemmikeille tarkoitettua biotiinia. Samaa tavaraa kuin ihmisillekin tarkoitetuissa mutta kerta-annos on suurempi. Tosin samaan hintaan saa nykyään molempia. Priorin ei auttanut mutta ainakin kynsissä olen biotiinin vaikutuksen huomannut, ehkä hiuksiinkin vaikuttanut (samaa ainetta kun ovat).
Teepuuöljyä kannattaa kokeilla, laimentaa kylläkin pitää.
Joo. Täällä. Toinen samasta kärsivä. Oon koettanut lisätä hyviä rasvoja ja kaikkee muutakin. Kurja vaiva.
Jos oot mies, Gefina pysäyttää kaljuuntumisen. Ei käy naisile.
En ole mies, kakskymppinen nainen. Mulla perusrasva yön yli ja aamulla pesun jälkeen joku liuos auttaa irrottamaan "karstan" ja viemään tulehdusta pois mutta tulee todella nopeaan takaisin... ja nykyään hiusta lähtee niin paljon ihan koko ajan etten edes haluaisi hoitaa ihottumaa pois :/ hiusten harjausta olen jo alkanut pelkäämään kun en haluaisi nähdä hiustuppojen irtoilevan päästäni.
Nyt olen alkanut syömään tarkemmin ja enemmän vitamiineja ja luontaistuotekaupasta ostin acomax merkkisen liuoksen. Pitäisi aktivoida hiusjuuria mutta katsoo nyt auttaako.
Mulla on taliköhnä! Tosin hallinnassa nyt mutta pari vuotta sitten tukkaa lähti ja hiuspohja oli kamala.. Ekaksi hain lääkäriltä (ihan ihotauteihin erikoistunut) reseptin erikoisshampooseen. Oli tujua ja kallista mutta johan auttoi. Sen kuurin jälkeen siirryin Cutrinin Bio+-tuotteisiin, sieltä sen Active-sarjan seerumi ja shampoo. Haisevat tervalta mutta auttavat säännöllisesti käytettynä. Jätin myös värjäykset ja ylimääräiset hiustenlaitot yms väliin. Nyt parin vuoden jälkeen tukkaa kasvaa takaisin PALJON ja paksuutta on palannut. N.1,5v itkin hiustenlähtöä mutta sitten totesin, etten itkemällä sille mitään voi ja kärsivällisesti jatkoin. Stressi voi pahentaa, joten älä ota paineita. :) Nyt jätin viljatkin melkein kokonaan pois niin päänahka ei juuri ikinä kutise ja hiuksetkin rasvoittuvat vähemmän. Toivottavasti tilanteesi parantuu pian!
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:18"]Mulla on taliköhnä! Tosin hallinnassa nyt mutta pari vuotta sitten tukkaa lähti ja hiuspohja oli kamala.. Ekaksi hain lääkäriltä (ihan ihotauteihin erikoistunut) reseptin erikoisshampooseen. Oli tujua ja kallista mutta johan auttoi. Sen kuurin jälkeen siirryin Cutrinin Bio+-tuotteisiin, sieltä sen Active-sarjan seerumi ja shampoo. Haisevat tervalta mutta auttavat säännöllisesti käytettynä. Jätin myös värjäykset ja ylimääräiset hiustenlaitot yms väliin. Nyt parin vuoden jälkeen tukkaa kasvaa takaisin PALJON ja paksuutta on palannut. N.1,5v itkin hiustenlähtöä mutta sitten totesin, etten itkemällä sille mitään voi ja kärsivällisesti jatkoin. Stressi voi pahentaa, joten älä ota paineita. :) Nyt jätin viljatkin melkein kokonaan pois niin päänahka ei juuri ikinä kutise ja hiuksetkin rasvoittuvat vähemmän. Toivottavasti tilanteesi parantuu pian!
[/quote]
Oon miettinyt itsekkin viljojen/maidon jättämistä kokeilumielessä muutamaksi viikoksi pois, jos se auttaisi. Hiuksia raidoitan noin kaksi kertaa vuodessa enkä muuten paljoa käsittele hiuksiani :)
Mulla ehkä isoin ongelma on paksu karsta kiinni päänahassa ja hiuksissa, eikä sen läpi oikein nuo aineet pääse. Nyt kokeilussa on salisyylihappo+perusrasva -rasva, jonka pitäisi kuoria karsta pois. Hiuksia lähtee kiitettävästi kun sitä laittaa pahimpiin kohtiin, mutta ehkä se sileän ja terveen päänahan hinta.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:18"]Mulla on taliköhnä! Tosin hallinnassa nyt mutta pari vuotta sitten tukkaa lähti ja hiuspohja oli kamala.. Ekaksi hain lääkäriltä (ihan ihotauteihin erikoistunut) reseptin erikoisshampooseen. Oli tujua ja kallista mutta johan auttoi. Sen kuurin jälkeen siirryin Cutrinin Bio+-tuotteisiin, sieltä sen Active-sarjan seerumi ja shampoo. Haisevat tervalta mutta auttavat säännöllisesti käytettynä. Jätin myös värjäykset ja ylimääräiset hiustenlaitot yms väliin. Nyt parin vuoden jälkeen tukkaa kasvaa takaisin PALJON ja paksuutta on palannut. N.1,5v itkin hiustenlähtöä mutta sitten totesin, etten itkemällä sille mitään voi ja kärsivällisesti jatkoin. Stressi voi pahentaa, joten älä ota paineita. :) Nyt jätin viljatkin melkein kokonaan pois niin päänahka ei juuri ikinä kutise ja hiuksetkin rasvoittuvat vähemmän. Toivottavasti tilanteesi parantuu pian! [/quote] Oon miettinyt itsekkin viljojen/maidon jättämistä kokeilumielessä muutamaksi viikoksi pois, jos se auttaisi. Hiuksia raidoitan noin kaksi kertaa vuodessa enkä muuten paljoa käsittele hiuksiani :) Mulla ehkä isoin ongelma on paksu karsta kiinni päänahassa ja hiuksissa, eikä sen läpi oikein nuo aineet pääse. Nyt kokeilussa on salisyylihappo+perusrasva -rasva, jonka pitäisi kuoria karsta pois. Hiuksia lähtee kiitettävästi kun sitä laittaa pahimpiin kohtiin, mutta ehkä se sileän ja terveen päänahan hinta.
[/quote]
Huh, toivotan onnea siis kokeiluun. Onneksi hiukset ovat yleensä uusiutuva luonnonvara, joten toivo ei ole vielä ehkä menetetty. :) Ihokin muuten on tykännyt viljattomuudesta.