Ajokortin kuva
Täytyykö ajokortin kuva olla kuinka tuore? Mulla on vuoden vanhat kuvat, enkä ole muuttunut YHTÄÄN vuodessa. Autokoulun lapuissa ei lue siitä mitään mainintaa, ja nyt tuli mieleen tämmönen.
Kommentit (15)
No mistäs poliisi sen tietää miten vanha kuva on, jos et ole muuttunut?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:21"]No mistäs poliisi sen tietää miten vanha kuva on, jos et ole muuttunut?
[/quote]
Nimenomaan
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:21"]No mistäs poliisi sen tietää miten vanha kuva on, jos et ole muuttunut?
[/quote]
Tätä mäkin mietin.. Eihän ne voi sitä tietää. Ja autokoulullehan mä ne kuvat toimitan enkä poliisille, eli poliisi ei tiedä minkä näkönen oon nyt.
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:21"]No mistäs poliisi sen tietää miten vanha kuva on, jos et ole muuttunut? [/quote] Tätä mäkin mietin.. Eihän ne voi sitä tietää. Ja autokoulullehan mä ne kuvat toimitan enkä poliisille, eli poliisi ei tiedä minkä näkönen oon nyt. Ap
[/quote]
Poliisille se kuva toimitetaan, samalla kun teet hakemuksen.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:21"]No mistäs poliisi sen tietää miten vanha kuva on, jos et ole muuttunut? [/quote] Tätä mäkin mietin.. Eihän ne voi sitä tietää. Ja autokoulullehan mä ne kuvat toimitan enkä poliisille, eli poliisi ei tiedä minkä näkönen oon nyt. Ap
[/quote]
[/quote]
Jos olet käyttänyt kuvaa silloin passissa tai henkilökortissa, Poliisilla virkailija näkee että kuva on yli 6kk vanha.
Vuoden 2010 vai 2011 jälkeen toimitettu kuva kelpaa. Nimim. Muutamankin kaksoiskappaleen hakeneena enkä ikinä ole uutta kuvaa vienyt
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:58"]
[/quote]
[/quote]
Itseasiassa ei. Autokoululle ainakin meillä, sieltä ne lähettää ne sitte papereiden mukana poliisille.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:58"]
[/quote]
[/quote]
Jos olet käyttänyt kuvaa silloin passissa tai henkilökortissa, Poliisilla virkailija näkee että kuva on yli 6kk vanha.
[/quote]
No voi paska. Eli ne tulee sieltä sit takasin? Siis oon jo kerenny ne vanhat viemään, eikä autokoululla ainakaa sanonu mitään.. Tää on vähän vanha aloitus
Ap
https://www.poliisi.fi/ajokortti/ajokorttilupa
Eihän siitä paperikuvasta kukaan tiedä miten vanha se on, joten....
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:24"]https://www.poliisi.fi/ajokortti/ajokorttilupa
Eihän siitä paperikuvasta kukaan tiedä miten vanha se on, joten....
[/quote]
Einiin.. Mutta tosiaan mullahan on passissa se sama kuva (v. 2014 uusittu passi)
Ps. Mitä ihmiset alapeukuttaa? Ihan tasan tarkkaan maksoin 60e poliisille ja vein siitä kuitin autokoululle. Ne lähettää kuvat ja kuitit + hakemuksen poliisilaitokselle.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No voi paska. Eli ne tulee sieltä sit takasin? Siis oon jo kerenny ne vanhat viemään, eikä autokoululla ainakaa sanonu mitään.. Tää on vähän vanha aloitus
Ap
[/quote]
Mulla ( sain ajokortin 28.7.2014) on 30.07.2013 otettu kuva kortissani. Sama kuva on myös henkilökortissani 19.08.2013.
Muita kokemuksia? Hyvä jos ne vanhat käy..
6kk.