Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräsuolen ruiskutyhjennys ennen synnytystä

Vierailija
24.08.2015 |

Tehdäänkö nykyään vielä peräsuolen tyhjennys ennen synnytystä ja sektiota ruiskuttamalla ämpärillinen vettä letkulla suoraan peräsuoleen ?

Oli nimittäin aikoinaan aika yllättävä toimenpide, joka vaan tehtiin kertomatta mitä tehdään ja miksi.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla 90-luvun alussa käskettiin housut alas, pyllistys ja ruisku peräsuoleen, joka pumpattiin täyteen vettä. Aikamoinen ullatys.

Vierailija
22/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:20"]Naistenklinikalla 90-luvun alussa käskettiin housut alas, pyllistys ja ruisku peräsuoleen, joka pumpattiin täyteen vettä. Aikamoinen ullatys.
[/quote] Jaa. Minä sanoin, etten ota ja sillä siisti. Luulen kyllä, että olet vain joku peräruiskepervoilija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut pelkäävät peräruiskeita niin kovasti? Traumaattinen anaalivaihe?

Hyvä vaan että mahdollisuutta vieläkin tarjotaan, mukavampi synnyttää kun ei ole suolen sisältö ahdistamassa. 

Vierailija
24/35 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä purnaajista kukaan ei varmaan tee tuota huuhtelua silloinkaan, kun mies ehdottaa kakkosta makuuhuoneen puolella?

Vierailija
25/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdö automaattisesti, ja kysytään kyllä että haluatko sellaisen. Minä otin, mutta silti tavaraa tuli ulos synnytyksessä reippaasti.

Vierailija
26/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kymmenen vuotta sitten kun ensimmäistä lastani olin tullut synnyttämään niin synnärillä ilmoittivat että no niin, lähdetäänpäs käymään tuolla vessassa.
Siellä sitten käskivät penkille pötköttämään.
Minä vähän ihmettelin että mitä nyt...
Hoitaja kaivoi vaan välineet esille ja ilmoitti että suoli tyhjennetään.
Enpä älynnyt mitään kun jo tökättiin letku peräpeiliin.
Vähänkös kyllä hirvitti.
Toista lasta synnyttämässä ollessani ei moista onneksi tapahtunut.

Vierailija
27/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kysymättä laitettiin mulle ainakin vielä 2011. ilmoitusluonteisesti vain kerrottiin että nyt tulee peräruiske. yritin siinä jotain mukista vastaan että ei kyllä tarvitse, mutta kätilö sanoi vaan että juujuu, tämä kuuluu asiaan. Ei se nyt niin traumaattista ollut, ja eipähän tullut sotkua synnytyssalissa sitten. olisihan tuon voinut hoitaa vaikka kotona etukäteen ennen synnärille lähtöä jos vain olisi tiennyt että se on kannattavaa.. 

Vierailija
28/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-90-luvun puolivälissä tyhjennettiin suoli automaattisesti ennen synnytystä, sekä Kättärillä että Naikkarilla (4 lasta tehty ja aina tuli peräruiske).

Vierailija
29/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitää?! Multa koskaan mitään edes kysytty suolen toiminnasta,saati sitten mitään peräruiskeita kaupattu.Lapset syntynyt -12 ja -14.

Vierailija
30/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysissa viime vuonna kysyttiin. Musta se oli hyvä, eipä roiskunu rapatessa. Eikä sekorranu vattaa.

Vierailija
31/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräruiskeen ottamalla menetetään kaikki alatiesynnytyksestä saatavat hyödyt, eli se lapsen vastustuskyvyn kehittyminen yms. kun syntyy paskaläjään. Ihan tarkoituksenmukaisesti lapsen pää tyhjentää peräsuolen syntyessään.

Vierailija
32/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä suoli tyhjeni kyllä ihan itsestään ennen synnytystä, eikä kyllä edes kysytty haluanko ruisketta. Ei ole myöskään mitään tietoa, kakkasinko pöydälle :D ihan sama.

Vierailija
33/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 22:26"]Itsellä suoli tyhjeni kyllä ihan itsestään ennen synnytystä, eikä kyllä edes kysytty haluanko ruisketta. Ei ole myöskään mitään tietoa, kakkasinko pöydälle :D ihan sama.
[/quote]
Ja siis taysissa maaliskuussa tämä.

Vierailija
34/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:53"]Reilu kymmenen vuotta sitten kun ensimmäistä lastani olin tullut synnyttämään niin synnärillä ilmoittivat että no niin, lähdetäänpäs käymään tuolla vessassa.
Siellä sitten käskivät penkille pötköttämään.
Minä vähän ihmettelin että mitä nyt...
Hoitaja kaivoi vaan välineet esille ja ilmoitti että suoli tyhjennetään.
Enpä älynnyt mitään kun jo tökättiin letku peräpeiliin.
Vähänkös kyllä hirvitti.
Toista lasta synnyttämässä ollessani ei moista onneksi tapahtunut.
[/quote]

Juuri näin.

Vierailija
35/35 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:20"]Naistenklinikalla 90-luvun alussa käskettiin housut alas, pyllistys ja ruisku peräsuoleen, joka pumpattiin täyteen vettä. Aikamoinen ullatys.
[/quote] Jaa. Minä sanoin, etten ota ja sillä siisti. Luulen kyllä, että olet vain joku peräruiskepervoilija.
[/quote]

Itse olet pervopelle.
Minulta ei kysytty. 90-luvun alussa oli Naistenklinikalla vielä töissä sadistisia 30 -luvulla syntyneitä hoitajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme