Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Englannin kielen opiskelu aikuisena

Vierailija
24.08.2015 |

Hei! Nyt tarvitsen hyviä vinkkejä kielen opiskeluun, millä tavalla sinä olet oppinut kielen parhaiten aikuisiällä? Olen jatkamassa opintoja yli kymmenen vuoden tauon jälkeen ja kielitaito on suurin heikkouteni. Jännitän, miten selviän kieliopinnoista. Englanti on muutenkin kieli, jonka haluan vielä oppia kunnolla. Haluan oppia kielen, jotta en joutuisi tulevassa työssäni jännittämään aina kun vastaan tulee tilanne jossa on selvittävä englannilla.

Enkku ja ruotsi ovat siis aina olleet minulle vaikeita ja varsinkin nyt 10 vuoden työssäolon jälkeen(kertaakaan en ole vanhassa työssäni joutunut käyttämään englantia/ruotsia) en tiedä mistä aloittaa. Koulussa tulee toki jonkin verran kieliopintoja, mutta haluan lisäksi itse opiskella kieliä lisää.

Mutta kysymys siis kuuluukin, että millä tavalla oppisin parhaiten? Tiedän, että kirjoja yksin pänttäämällä oppiminen on tuskaista. Oletko sinä löytänyt muun ja hyväksi havaitun tavan oppia? Ajattelin kokeilla myös mahdollisesti jotain tv-sarjan seuraamista englannin kielen tekstityksillä. Tai löytyisikö netistä hyviä kielten verkkokursseja? Jotain olen kokeillut, mutta en ole omasta mielestä tehokasta ja hyvää kurssia löytänyt.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue jotain englanninkielisii uutisia? Sitten käännät ne sanat mitä et tiedä ja kirjotat vaikka muistiin. Tai sit kuuntelet englanninkielisii ohjelmia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla