Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tällä palstalla vedetään AINA kateuskortti ensimmäisenä esiin?

Vierailija
24.08.2015 |

Tähän tyyliin, ihan päästä revittyjä juttuja ei siis liity suoraan mihinkään tiettyyn keskusteluun mutta kertoo hyvin tämän palstan luonteesta:

"Kuulin että kaveri pettää, täytyisikö minun kertoa asiasta hänen miehelleen? Tuntuu pahalta salata asiaa."

---> "Anna olla, olet vain kateellinen kun toinen saa paljon munaa"

"Kaveri osti itselleen halvalla rotukoiran pennun. Kun kuulin myyjän nimen niin tiesin heti että kyseessä on jo aikaisemmin tuomittu pentutehtailija. Miten voisin kertoa kaverille tästä asiasta, hän on niin onnessaan uudesta koirastaan? Tuntuu että olen ilonpilaaja, mutta en voi todellakaan salata tälläistä asiaa kaverilta. Pennulla voi olla vaikka mitä sairauksia!"

---> "Anna olla, oot vaan kateellinen kun toinen sai hyvän rotukoiran halvalla. Itselläsi on kuitenkin joku ruma ja vanha seropi."

"Naapurissa on viikonloppuisin kovaäänisiä bileitä jotka haittaavat nukkumista. Valitanko suoraan isännöitsijälle vai laitanko ensiksi heippalapun ilmoitustaululle?"

---> "Hei, anna nyt toisten vähän bilettää edes viikonloppuna jooko? Oot vaan kateellinen kun joudut olemaan yksinään kotona ja et saa koskaan kutsua kenenkään bileisiin, niin täytyy sitten alkaa puuttumaan muiden elämään ja pilata heidän hauskanpito."

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on usein totta. Suomalaiset ovat mielettömän kateellisia ja ovat valmiita tekemään kaikenlaista kateutensa vuoksi.

Vierailija
2/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo kateuskortit tulee kyllä enemmänkin tämän tyylisissä ketjuissa:

Naapuri osti uuden mersun, eikö olekkin mautonta?

Minttu Virtasella on väärän merkkinen käsilaukku

Tai

Katsokaa tätä (sikakaunis bloggaaja) hirveää eukkoa miten säälittävä bloggaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että aivan tavattoman usein se on oikea kortti. Olemmehan Suomessa. Kyllä minäkin aion jotain tehdä, kun naapurin uusi Audi A6 quattro ihan selvästi stressaa koko alueen vihervarpusia...

Vierailija
4/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää useimmiten paikkansa

Vierailija
5/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet vain kateellinen

Vierailija
6/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sama juttu ärsyttää mua aina. Oli aihe mikä vaan, niin kateuskortti on pakko heittää pöydälle mahdollisimman aikasin. Jos et tykkää jostain, se on automaatio sille, että olet siis kateellinen.

Vierailija
7/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

te, jotka sanotte että SUOMALAISET ovat niin kateellisia niin oletteko ihan oikeasti asuneet pitkiä aikoja muissakin maissa ja todenneet että kateellisuutta ei siellä ole?

Itse olen asunut kolmessa maassa Suomen lisäksi ja kyllähän se tosiasia on, että kateellisuutta löytyy niin paljon ihan joka maasta. Se vaan voi ilmetä eri tavalla. Suomalaiset kirjoittelee paljon keskustelupalstoille naapureista, turhista julkkiksista, bloggaajista mutta valitettavasti mun on kyllä nyt pakko puhkaista kuplasi ja kertoa että ihan järkyttävää kateutta löytyy muistakin kansoista :(

Vierailija
8/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kateus on kansantauti.

Ihminen ei voi millään ihmetellä kenenkään tekemisiä, ostamisia, menemisi tms. olematta totaalisen kateellinen niistä tekemisist, ostamisista tai menemisistä.

Piste.

Vierailija
9/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:34"]te, jotka sanotte että SUOMALAISET ovat niin kateellisia niin oletteko ihan oikeasti asuneet pitkiä aikoja muissakin maissa ja todenneet että kateellisuutta ei siellä ole?

Itse olen asunut kolmessa maassa Suomen lisäksi ja kyllähän se tosiasia on, että kateellisuutta löytyy niin paljon ihan joka maasta. Se vaan voi ilmetä eri tavalla. Suomalaiset kirjoittelee paljon keskustelupalstoille naapureista, turhista julkkiksista, bloggaajista mutta valitettavasti mun on kyllä nyt pakko puhkaista kuplasi ja kertoa että ihan järkyttävää kateutta löytyy muistakin kansoista :(
[/quote]
On se Suomessa ihan omaa luokkaansa. Tulee esille mm. politiikassa. Ei Suomessa voi edes ehdottaa että perintövero poistettaisiin, vaikka kyse on moneen kertaan verotetuista rahoista. Samoin nopeussakot, joissa rikkaille lätkäistään aivan poskettomia summia. Kaikilla näillä on laaja hyväksyntä Suomessa ihan vaan yleisen kateellisen ilmapiirin takia. Suomalaiset on kateellisempia kuin mikään muu kansa.

Vierailija
10/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuskortti lyödään pöytään silloin, kun ei osata itse esittää mitään järkevää argumenttia. Tai ehkä pöytäänlyöjät ovat itse kateellisia ja kuvittelevat muidenkin olevan?

Vierailija
11/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:28"]

Koska se on usein totta. Suomalaiset ovat mielettömän kateellisia ja ovat valmiita tekemään kaikenlaista kateutensa vuoksi.

[/quote]

Jos matkustelisit vähän enemmän, tietäisit, että lähes jokainen kansa ruikuttaa oman kansansa ylenmääräisestä kateudesta.

Vierailija
12/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää esimerkiksi sitä Veropörssi -lehteä. Ei taida ilmestyä enää, mutta sehän oli oikein kansanhuvi käydä se nimi nimeltä läpi ja kyylätä kuka saa enemmän kuin itse. Isot lehtiotsikot joka vuosi kaikissa lehdissä julkkisten tuloista.

Vierailija
13/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Janna Hurmerinnan häitä käsiteltiin täällä monessa ketjussa yhtäaikaa ja sanoin, etten pidä tyypistä ja että hänen hiukset oli rumasti hapsottaen auki hunnun alla, sanottiin heti että olen vain kateellinen Jannalle ja hänen ihanuudelleen. No en ole kateellinen, vaan en vain pidä hänestä. En pidä myöskään hyttysistä tai paprikasta enkä silti ole niille kateellinen.

Vierailija
14/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:34"]te, jotka sanotte että SUOMALAISET ovat niin kateellisia niin oletteko ihan oikeasti asuneet pitkiä aikoja muissakin maissa ja todenneet että kateellisuutta ei siellä ole? Itse olen asunut kolmessa maassa Suomen lisäksi ja kyllähän se tosiasia on, että kateellisuutta löytyy niin paljon ihan joka maasta. Se vaan voi ilmetä eri tavalla. Suomalaiset kirjoittelee paljon keskustelupalstoille naapureista, turhista julkkiksista, bloggaajista mutta valitettavasti mun on kyllä nyt pakko puhkaista kuplasi ja kertoa että ihan järkyttävää kateutta löytyy muistakin kansoista :( [/quote] On se Suomessa ihan omaa luokkaansa. Tulee esille mm. politiikassa. Ei Suomessa voi edes ehdottaa että perintövero poistettaisiin, vaikka kyse on moneen kertaan verotetuista rahoista. Samoin nopeussakot, joissa rikkaille lätkäistään aivan poskettomia summia. Kaikilla näillä on laaja hyväksyntä Suomessa ihan vaan yleisen kateellisen ilmapiirin takia. Suomalaiset on kateellisempia kuin mikään muu kansa.

[/quote]

Ja höpö höpö. Miksi meillä eläkekatto torpataan kateuskorttia heittelemällä, vaikka se on monissa muissa länsimaissa käytössä?

Vierailija
15/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisen kansan kateutta ei huomaa ulkomaanmatkoilla, tai vaikka viipyisi suuressa kaupungissa pidemmän aikaa. Mutta annas olla kun menet maaseudulle/pikkukyliin asumaan ja elämään niin huomaat, että kyllä sitä kateutta piisaa :D Ihmeellistä kyyräämistä toisten raha-asioista sun muista. 

Vierailija
16/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Täysin totta. Onhan suomalainen kateus käsitteenä erittäin tunnettu sekä Suomessa että ulkomailla.

Vierailija
17/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kateellinen, kun ei itse keksi parempaa argumenttia.

Vierailija
18/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:44"]

[/quote]

Täysin totta. Onhan suomalainen kateus käsitteenä erittäin tunnettu sekä Suomessa että ulkomailla.

[/quote]

Nokia, Angry Birds, Finnish jealousy, Finlandia Vodka...

jepjep!

Vierailija
19/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:41"]

[/quote]

Jos matkustelisit vähän enemmän, tietäisit, että lähes jokainen kansa ruikuttaa oman kansansa ylenmääräisestä kateudesta.

[/quote]

Kateutta on monta lajia. Yleinen jako on itäiseen ja läntiseen kateuteen. Läntistä on se, kun naapuri ostaa liian komean veneen, kateus herää ja aletaan säästää rahaa ja/tai paiskia entistä kovemmin töitä että saisi vähintään yhtä komean veneen. Idässäkin herää kateus, ja kateellinen alkaa miettiä juonia, millä saisi naapurilta veneilyn kielletyksi tai ainakin raskaasti verolle.

Kauanko tarvitsee miettiä, kumpi kateustyyppi on yleisempi Suomessa - ja av-palstalla?

Vierailija
20/27 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:44"]

[/quote]

[/quote]

Jaa missä? Esitäpä vähän faktaa väitteesi tueksi. Mutu ei ole faktaa.