Formulat lastenohjelmien edelle????
Pakko kysäistä täällä, vaikka tiedän, että kommentteja voi tulla jos minkälaista...
Meillä on mies ihan tautinen urheiluhullu, etupäässä penkki -sellainen, eli katsoo telkusta kaikki mahdolliset urheilut, jos vaan aikatauluun passaa. Kodin ulkopuolella urheilun tiimoilta harrastaa junnuvalmentamista, käy katsomassa kaikki lätkämatsit (ei liigatasolla) ja joskus treenejäkin ja on aktiivisesti mukana toiminnassa. Itse pelaa harrastajakiekkoa.
Tämä asia hiertää suhdettamme aina aika ajoin, olen kyllä alusta asti tiennyt, että on mikä on, mutta kun homma ei ole muuttunut, vaikka perhe on kasvanut. Tai on toki vuosien saatossa jättänyt joitakin omia lajejaan pois, mutta ihan muista syistä, ei sen vuoksi, että ajattelisi perhettä. Ja tuo penkkiurheiluhulluus vaan muuttuu pöhlömmäksi, ainakin minusta tuntuu.
Tänään aamulla oli yks ärsytyksen paikka.. Mä sain köllöttää pidempään (mun etuoikeus, kun mies olis sit pian lähdössä menoihin), ja kun nousin ylös, oli telkkari formulakanavalla. No, kotona ei ollut kuin alle 2-vuotiaita, jotka eivät osaa vielä vaatia lastenohjelmia, eikä mitään vahinkoa tule, vaikkeivät niitä katsoisikaan. Mutta mua kyllä sapetti, kun mies pistää omat ohjelmansa lasten edelle. Useinkin menee hänen ohjelmansa muiden juttujen edelle, esim mieluummin katsoo jotain tyyliin jalkkista, vaikka koitan saada perhettä yhteiselle lenkille tms. Ja mieheni ruppikin kyllä kaipaisi enemmän liikuntaa kuin telkun tuijotusta. Siksikin välillä koko miehen olemus ällöttää, kun on pakannut tuota keskivartalolihavuutta nyt iän myötä, muttei viitsi tehdä asialle mitään. Ei oma ulkomuoto ja ennenkaikkea kunto/terveys merkitse sen vertaa, ne nuo " laiskemmat" harrastukset vie senkin edelle.
No, tulipa tästä vähän enempi tekstiä kuin oli tarkoitus.
Onko ajatuksia? Tai kohtalotovereita.
Kommentit (12)
telkkareita meillä enempi kuin yksi, mutta kyse oli periaatteesta.
Kun pistää omat kanavansa just tohon " päätelkkariin" , joka on tuossa katsottavissa mennen tullen palatessa ja missä lapset pyörii.
Mutta kiitos ehdotuksesta =)
Ap
Onnea ja menstystä sun miehelle vaan... Älä ihmettele jos mies ihan vaan periaatteesta vaihtaa osoitetta!
Itse en jaksaisi tuommosesta ärsyyntyä. Tai muuten ton ukon kanssa menis hermot joka päivä monta kertaa :D
näitä vastauksia vähän jo odottelinkin.
En mä mitään turhaa nipota mielestäni. Tai no, ehkä tää juttu nyt oli vähän huono esimerkki, mutta se nyt sattui just olemaan tuorein.
Koittakaa nyt ihan oikeesti pistää kohdallenne, jos aina ja jatkuvasti vuodesta toiseen samat kuviot toistuis eli aina menee kaikki omat jutut PERHEEN edelle. Eikö se alkais sapettaa?
pikkukakkonen:
näitä vastauksia vähän jo odottelinkin.En mä mitään turhaa nipota mielestäni. Tai no, ehkä tää juttu nyt oli vähän huono esimerkki, mutta se nyt sattui just olemaan tuorein.
Koittakaa nyt ihan oikeesti pistää kohdallenne, jos aina ja jatkuvasti vuodesta toiseen samat kuviot toistuis eli aina menee kaikki omat jutut PERHEEN edelle. Eikö se alkais sapettaa?
ja vastasin kutoselle ja seiskalle.
Kasille sanon, että nuo lapset on tosiaan aika pieniä, ja niinku sanoin, eivät välitä. Mutta olis voinut olla muutkin kotona. Ja tilanne varmaan sama.
Juu, usein itsekin vaan nieleskelen, mutta välillä tulee astia täyteen.
Ap
sain pikku apureita näppikselle, ja onnistuivatpa sitten näköjään kirjaamaan minut ihan sisään =)
Tarkoitus ei ollut omalla nikillä vastailla, mutta samapa tuo. Paitsi ny tilanne korjattu;)
minä yleensä maksan tililtäni sekä tv-luvat että taivaskanavamaksut ym. Mutta ei olisi merkitystä tämän asian kannalta, vaikka mieheni ne maksaisikin: me elämmme samaa perhettä eli samaa taloutta, joten rahat ovat yhteisiä.
Jos todella olet sitä mieltä, että mies AINA asettaa omat asiansa perheen edelle, niin tee niin kuin tuossa tilanteessa jokainen itseään kunnioittava nainen tekee, eli pakkaa kamasi!
Ja mun pitäis pitää lapset hiljaisina ku tulee jotai formulaa. Mies ei kyllä tee samaa jos mä haluaisin kattoo jotain tai tehdä jonkun asian rauhassa.
Ymmärrän ongelmasi täysin, vaikka ei omani onneksi olekaan. Luulen, että monessa perheessä urheiluohjelmat määrää viikonlopun tahdin. Yksi, tosin aika radikaali ratkaisu olisi heitää kaikki talon TV:t pihalle. Rakentava keskustelu aiheesta voisi myös auttaa.
Tsemmppiä kaikille penkkiurheilijoiden perheille !
Tosin meillä asiasta ei tarvitse kenenkään vetää palkokasvia nenään kun tellkareita on kolme. Lapsi katsoi lastenohjelmia omassa huoneessa.
Olisiko toinen telkkari teilläkin ratkaisu? Tai miksei muita ohjelmia voi nauhoittaa ja katsoa kun urheilu on loppu?