Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi leirikouluun eikä ole juuri ollut poissa kotoa.

Vierailija
24.08.2015 |

Lapsi (12v) lähdössä nyt syksyllä leirikouluun. Lapsi ei ole juurikaan ollut yötä poissa kotoa. Muutaman kerran luokkakaverin luona yhden yön sekä joskus pienenä isovanhemmilla yhdn yön.
Pelottaa miten sujuu. Meillä ei ole mahdollisuutta hakea pois jos ikävä iskee.
Haluaa itse lähteä. Kerran lähti reippaana leirille, mutta yhden yön jälkeen piti hakea kotiin kun ikävä oli niin kova.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi hakea yöllä pois lasta?

Vierailija
2/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan noloo jos lapsi haetaan kesken pois. Kaikki kaverit kyllä muistaa sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että on kipeä.

Vierailija
4/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 07:07"]Miksi ei voi hakea yöllä pois lasta?
[/quote]
Leirikoulut ovat yleensä aika kaukana kotoa, ja johan nyt tuon ikäistä yleensä vähän hävettäisikin lähteä äidin kanssa kun kaikki muut jäävät.

Vierailija
5/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 07:11"]Hiukan noloo jos lapsi haetaan kesken pois. Kaikki kaverit kyllä muistaa sen.
[/quote]

Ja hiukan kiusaa..

Vierailija
6/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pärjää, 12-vuotias jo. Jos koti-ikävä on aivan hirveä, niin sopikaa opettajan kanssa miten toimitte. Esiteinit kyllä osaavat olla sitkeitä.

Vierailija
7/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää vaan tekee tottuu olemaan erossa. Mun äidille oli kans helpompi pala kun muutin pois himasta, kerta olin lapsena ollut kaikki lomat aina Lapissa mummolassa. Toivottavasti tulee kiva leiri!

Vierailija
8/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vain että tottuu siihen. 12v on jo niin iso, että pitäisi alkaa tottua olemaan ilman äitiä.

Vierailija
9/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 07:15"]Ihan hyvää vaan tekee tottuu olemaan erossa. Mun äidille oli kans helpompi pala kun muutin pois himasta, kerta olin lapsena ollut kaikki lomat aina Lapissa mummolassa. Toivottavasti tulee kiva leiri!
[/quote]
Mistä tiiäi että se lomilla olo vaikutti siihen miten helppoa muutto äidilles oli?

Vierailija
10/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän pärjää. Leiriloulussa on kivaa. Eikä ne toisetkaan ole paljoa pois kotoa olleet

Vierailija
11/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pärjäsi hyvin vaikka sama lähtötilanne ja arka lapsi. Oli niin paljon kivaa tekemistä ja kaverit siellä.

Vierailija
12/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 12-vuotias jo ja eikä ole ollut öitä pois kotoa juurikaan?! No nyt on jo korkea aika! Säälittää nämä lapset, joilta jää kaikki kivat lastenleirit ja muut yökyläilyt väliin, kun vanhemmat takertuu liikaa! Johan lasta kiusataan kohta tuollaisen takia.... Huh huh.

Vierailija
13/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 07:28"]Siis 12-vuotias jo ja eikä ole ollut öitä pois kotoa juurikaan?! No nyt on jo korkea aika! Säälittää nämä lapset, joilta jää kaikki kivat lastenleirit ja muut yökyläilyt väliin, kun vanhemmat takertuu liikaa! Johan lasta kiusataan kohta tuollaisen takia.... Huh huh.
[/quote]
Olisiko pitänyt väkisin tuupata luokkakavereille yökylään? Ei ole tähän menessä ollut mahdollisuutta laittaa leireille kesällä niiden hinnan takia. Tuohon yhteen leiriin saatiin juuri ja juuri rahat kasaan ja oli yhden yön. Onneksi saatiin osan rahoista takaisin.
Ap

Vierailija
14/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellan lettas sentään. Eiköhän 12-vuotias pärjää ilman vanhempiaan jo leirikoulussa. Missä ihmeen pumpulissa kasvatatte lapsianne, jos on huoli pärjäämisestä leirikoulussa ja kyseessä normaali lapsi?

Vierailija
15/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leirikoulusta tiedetään eskarista asti. Miksei ole harjoiteltu?

Vierailija
16/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki luokkakaverit kivoja vai onko mukana joitakin kiusaajia? Jos lapsella on vähänkään olo, että siellä on joku päätä aukomassa, niin varmasti on ikävä lähteä, mutta jos kaverit ovat mukavia niin eiköhän lapsi mene siinä imussa mukana. Opettajan kanssa asiasta tietenkin keskustelet ja olet itse positiivinen leirille. Jos lapsi huomaa sinusta, että sinä pelkäät tulevaa, niin varmasti menee metsään. Pois siis turhat vatvomiset ja tarkistamiset, hymyssä suin saattelet lapsen matkaan vaan.

Vierailija
17/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 07:45"]Ovatko kaikki luokkakaverit kivoja vai onko mukana joitakin kiusaajia? Jos lapsella on vähänkään olo, että siellä on joku päätä aukomassa, niin varmasti on ikävä lähteä, mutta jos kaverit ovat mukavia niin eiköhän lapsi mene siinä imussa mukana. Opettajan kanssa asiasta tietenkin keskustelet ja olet itse positiivinen leirille. Jos lapsi huomaa sinusta, että sinä pelkäät tulevaa, niin varmasti menee metsään. Pois siis turhat vatvomiset ja tarkistamiset, hymyssä suin saattelet lapsen matkaan vaan.
[/quote]
Löytyy sekä että tyyppejä. Näistä kiusaajista on keskusteltu open kanssa viimeiset 3-4 vuotta, mutta niitä ei saada kuriin.
Ollaan keskusteltu positiivisessä hengessä leirikoulusta. Poika haluaa itse lähteä ja on ehkä hieman innoissaankin. Näin oli myös kun tuolle yhdelle leirille lähti, mutta ikävä iski heti illalla.
Ap

Vierailija
18/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 07:41"]Leirikoulusta tiedetään eskarista asti. Miksei ole harjoiteltu?
[/quote]
Ei meillä ole tiedetty tästä jo eskarissa.
Miten olet ajatellut harjoitella asiaa kun kukaan ei pyydä yökylään eilä meillä ole varaa laittaa leireille? Mummolat ihan eri juttu, uhan sama kuin ois kotona.
Ap

Vierailija
19/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 07:20"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 07:15"]Ihan hyvää vaan tekee tottuu olemaan erossa. Mun äidille oli kans helpompi pala kun muutin pois himasta, kerta olin lapsena ollut kaikki lomat aina Lapissa mummolassa. Toivottavasti tulee kiva leiri!
[/quote]
Mistä tiiäi että se lomilla olo vaikutti siihen miten helppoa muutto äidilles oli?
[/quote]

Tätä mieltä on mun mutsi. :-) just ne äidit jotka ei päästä lastaan koskaan yksittäistä yökyläreissua pidemmälle on yleensä ihan romuna sit kun lapsi häippäseekin lopullisesti pois. Tekee kaikinpuolin hyvää kummallekin.

Vierailija
20/45 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 07:36"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 07:28"]Siis 12-vuotias jo ja eikä ole ollut öitä pois kotoa juurikaan?! No nyt on jo korkea aika! Säälittää nämä lapset, joilta jää kaikki kivat lastenleirit ja muut yökyläilyt väliin, kun vanhemmat takertuu liikaa! Johan lasta kiusataan kohta tuollaisen takia.... Huh huh.
[/quote]
Olisiko pitänyt väkisin tuupata luokkakavereille yökylään? Ei ole tähän menessä ollut mahdollisuutta laittaa leireille kesällä niiden hinnan takia. Tuohon yhteen leiriin saatiin juuri ja juuri rahat kasaan ja oli yhden yön. Onneksi saatiin osan rahoista takaisin.
Ap
[/quote]

No ei ihme, että kiusaamista alkaa esiintyä, jos ei koskaan opi olemaan porukassa. Kyllähän kaikki tietää, että kouluissa on leirikouluja. Muihin leireihin ja harrastuksiin kannattaa säästää ja varmaan saa jotain avustustakin köyhät perheet. Se vaan on niin, että sinä olet vastuussa lapsen sosiaalisten taitojen ja myös kaverien hankkimisesta ja porukassa pärjäämisestä. Kiusaaminen tulee lisääntymään, jos lapsi ei pääse kaveriporukoihin mukaan, vaan leimaantuu mammanpojaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi