Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asumiseen ohjeita

Vierailija
23.08.2015 |

Kun muutatte pois, tehkää yhteinen katselmus ja kirjatkaa paperille, että asunto kunnossa. Näin vältytte ikäviltä yllätyksiltä kun vuokranantaja lähettää laskun siivouksesta jälkikäteen, jos kaikki tarkastus jätetään vuokranantajan varaan. Työssäni näen , että näitä sattuu tosi paljon ja ongelmaksi tulee, että jos mitään ei ole paperilla, miten pystyt näyttömään , että asunto oli siivottu.

Lisäksi kannattaisi myös ko muutettaess, ottaa valokuvat havaituista puutteista, jos esim huomaa että ovessa iso lommo ja kirjata nämäkin ylös sopimukseen, niin ei vuokranantaja pääse sanomaan, että aiheuti muuten itse tuon.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita elämisen jälkiä. Yhtään ehjää seinää ei jäänyt viimeasuntoon. Mies oli hermostuksissaan joskus pistänyt tumppunsa läpi muutamasta seinästä. Ja minä paiskoin oven kahvat läpi seinistä läpi. Nehän on jotain kipsiä, ei ne mitään kestä. Koira viimeisteli olkkarin kiviseinän. Se jyrsi kotralaisen kokoisia paloja irti. Aika jännä et saikin sellaisen reiän aikaan. Lattialle tipoui sillointällöin joku stumppi ni heti jäi jälki. Ei varmaan ole mitään kovin laadukasta muovimattoa. Mies kerran suutuspäissään viskas mennenit veskin seinään, laattoja tipahteli. Olen varma ettei ne ollu kunnolla kiinni seinässä tai sitten oli joku valmistusvika.

Vierailija
2/3 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoa laatua ollu kyllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksihän alapeukku, kun vakuudesta on helppo pidättää kun lähettää vain laskun mitä on tehty, niin itse joudut asiaa viemään esim . oikeuteen ratkottavaksi. Nämä tilanteet olisi mielestäni helppo välttää, jos tehdään kirjallinen katselmus, josta molemmille jää kopio. Itsellänikin kävi niin, että uudessa asunnossa oli alunperin jotain liimajälkiä lattiassa hunosti tehdystä työstä, niin vuokranantaja yritti jälkikäteen laskuttaa väittäen, että olen itse tehnyt jäljet. Harmitti, kun en tajunnut silloin, että jo muuttaessa tulisi kaikki pienetkin kolhut ottaa todistettavasti ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän