Mies kieltää minua opiskelemasta
Lyhykäisesti siis haluaisin opiskella paremmin työllistävälle alalle. Mies oli sitä mieltä, että haluaa eron, jos rupean opiskelemaan, vaikka kävisin osa-aikatyössä opiskelun lisäksi (joten en jäisi miehen elätiksi). Nyt mies ilmoittikin, että en saisi mahdollisen eromme jälkeenkään opiskella tai muuten hän haluaa pitää erossa lapset itsellään ja pyytää anopin luokseen asumaan ja lapsia hoitamaan, sillä mies itse tekee kahta työtä aamusta iltaan. Mies käyttäytyy muuten kammottavalla tavalla, joten siksi ero on ollut harkinnassa. Huh, en siis saisi opiskella millään keinolla siis.
Kommentit (14)
Mies perustelee sitä opiskelun kieltämistä mahdollisen eron sattuessa sillä, että minulla ei tuolloin olisi riittävästi rahaa lasten ylläpitoon. Toisaalta miehen äiti on yrittänyt "myydä" minullekin sitä ajatusta, että vain lähtisin kotoa pois ja jättäisin miehelle lapset, jolloin anoppi muuttaisi meille hoitamaan lapsia. Alan olla todella väsynyt tähän tilanteeseen jo. :(
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:43"]No tietenkin eroatte. Seuraava kysymys?
[/quote]
Mutta eron myötä mies ei haluaisikaan, että lapset muuttaisivat kanssani pois, jos olisi sellainen riski, että menisinkin opiskelemaan. Koko suhteemme ajan tämä dilemma on tavallaan vain jatkunut, sillä ihan seurusteluaikoinakin mies yritti kieltää minua opiskelemasta. Se oli tuolloin sellaista naureskelemista (piti sitä mun surkeana pikku puuhasteluna) ja mitätöintiä sekä ajoittain ihan suoranainen kommentti, että se on minulle täysin turhaa jne.
Eron jälkeen se olisi mies, joka ei voisi lapsia ottaa, jos tekee kahta työtä. Opiskelija pystyy olemaan kotona enemmän.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4561124/ketju/avioliiton_myota_elamani_ajautui_umpikujaan Tuollahan on sulle vinkkejä.
Tosin taidat vain jäädä tuohon ihanaan suhteeseen.
Mitä eroharkintaa tuo tilanne enää tarvitsee? Lähde äkkiä ennen kuin tuo äijänkuvatus on murskannut loputkin itsekunnioituksesi rippeet. Vaikuttaa niin häiriötyypiltä, että älä missääm tapauksessa jätä lapsia tuollaiselle. Eihän sillä ole aikaa lapsilleen ja parempi lasten on kasvaa oman äidin kanssa, kuin mummon. Edellyttäen tietenkin että omat asiasi ovat kunnossa (et ryyppää ym.). Opiskelijana elämä voi olla köyhää, mutta se kestää vain määräajan.
Älä vatvo enää vaan toimi.
Tsemppiä ap! :( on kyllä aika sairaan kuulonen kuvio. Toivottavasti pääset eroon nätisti. Ihmisen kuuluu sivistää itseään ja harjoittaa elinikäistä oppimista. Selitä lastenvalvojille tilanne, toivottavasti he näkevät millainem lasten isä oikeasti on.
Minusta miehesi on oikeassa. Naiset eivät opiskele, koska naisten kuuluu palvella miestään. Liian viisasta naista saattaa joutua vähän nyrkein ojentamaan jos alkaa oikein niskoittelemaan tai hyppimään silmille. Paikkasi on hellan ja miehesi nyrkin välissä ja sen lisäksi sinunpitää ottaa vastaan miehesi seksuaaliset tarpeet!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:57"]Minusta miehesi on oikeassa. Naiset eivät opiskele, koska naisten kuuluu palvella miestään. Liian viisasta naista saattaa joutua vähän nyrkein ojentamaan jos alkaa oikein niskoittelemaan tai hyppimään silmille. Paikkasi on hellan ja miehesi nyrkin välissä ja sen lisäksi sinunpitää ottaa vastaan miehesi seksuaaliset tarpeet!
[/quote]
Kiitos sarkastisuudesta :)
korjaan sarkasmista, sitähän mä hain
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:40"]
Lyhykäisesti siis haluaisin opiskella paremmin työllistävälle alalle. Mies oli sitä mieltä, että haluaa eron, jos rupean opiskelemaan, vaikka kävisin osa-aikatyössä opiskelun lisäksi (joten en jäisi miehen elätiksi). Nyt mies ilmoittikin, että en saisi mahdollisen eromme jälkeenkään opiskella tai muuten hän haluaa pitää erossa lapset itsellään ja pyytää anopin luokseen asumaan ja lapsia hoitamaan, sillä mies itse tekee kahta työtä aamusta iltaan. Mies käyttäytyy muuten kammottavalla tavalla, joten siksi ero on ollut harkinnassa. Huh, en siis saisi opiskella millään keinolla siis.
[/quote]
Terve taas. Loma anoppilassa lienee lusittu ja olet päässyt takaisin kotiin?Tota noin... miehesi ei voi kieltää sinua tekemästä yhtikäs mitään. Suosittelen että teet mitä haluat opiskelun suhteen ja jätät sen miehesi- joka ihan selkeäsi on kontrollfiriikki idiootti. Älä puhu hänelle enää mtn tulevaisuudesuunnitelmistasi vaan ala toteuttamaan niitä. Et tarvitse tuollaista kumppania pilaamaan elämääsi. Lasten huoltoa ei määrätä ihmiselle joka ei ole koskaan kotona, vaan vanhemmalle joka on lapsia hoitanut tähänkin saakka. Opiskelu osa-aikatyön lomassa ei tee sinusta huono vanhempaa.
Avaa se oma tili, hae kämppä, ota lapset ja lähde. Miehesi puhuu ihan peetä ja pelottelee sinua koska ei halua luopua kotitalouskoneestaan. Lopeta jo se pähkäily ja laita toimeksi. Kerro tilanteestasi perheellesi ja kavereillesi jotta uhkasta tulee näkyvä. Miehesi luottaa siihen että olet hiljaa - vie häneltä aseet julkistamalla tuo sairas tilanne jossa elät lastesi kanssa. Muista kirjoittaa kaikki ylös. Turvakotiin pääsee aina.
Ilo on sinun puolellasi, kun pääset eroon mokomasta. Luuletko sinä ihan tosissasi anopin ottavan hoitoonsa sinun lapsesi?
Älä unta näe, ei taatusti vaan tuskin mies ottaisi lapsiaan edes joka toinen viikonloppu riesakseen, tai siis äitinsä riesaksi.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:43"]
Mies perustelee sitä opiskelun kieltämistä mahdollisen eron sattuessa sillä, että minulla ei tuolloin olisi riittävästi rahaa lasten ylläpitoon. Toisaalta miehen äiti on yrittänyt "myydä" minullekin sitä ajatusta, että vain lähtisin kotoa pois ja jättäisin miehelle lapset, jolloin anoppi muuttaisi meille hoitamaan lapsia. Alan olla todella väsynyt tähän tilanteeseen jo. :(
[/quote]
Heiii... miehesi kuuluu maksaa oma osuutensa elatuksesta.Sitä se hermoilee koska ei halua maksaa vaan palvoo rahaa. Ihan tyhmiä tekosyitä noi miehesi selitykset. Unohda toi miehes jaskajargon ja tee kuten haluat. Mutta lapsia et sille noita-akalle jätä, tuliko selväksi????Et voi jättää lapsia miehelle joka ei ole hoitanut niitä eikä tiedä lasten tarpeita eikä sitä ne lapset oikeesti edes kiinnosta koska muuten se ei tekis kahta työtä vaan olisi niiden lasten kanssa. Haloo?
Hei onko hieman kipeä kuvio, että mies ja ANOPPI puhuvat erosta ja siitä, miten lapset jäävät isälleen mummon muuttaessa hoitamaan heitä. Mitä?
Nyt juttelemaan jonkun oman läheisen kanssa, ystävän sukulaisen tms, niin näet, että ihan höpöhöpö kuvio on nyt pyörimässä. Jos mun mies ehdottaisi vastaavaa, lähtisin heti. Lasten kanssa.
No tietenkin eroatte. Seuraava kysymys?