Kehu talvikenkiäsi! Mitkä ostaisin...? Auttakaa!!
Hakusessa olisi talvikengät. Saapasmalli, tai ainakin vähän korkeampi varsi. Liukumaton pohja erittäin toivottava. Vedenpitävä kalvo toivottava. Ei kovin korkeaa korkoa.
Minulla oli vuosia sitten ostetut Legero merkkiset mokkanahkasaappaat, jossa oli kaikki tuo, mutta niistä halkesi ikävästi kevättalvella pohja. Katsoin merkin tämänhetkisiä malleja ja ne ovat... rumia. Siis uusissa kengissä kiva ulkonäkö on plussaa! Mutta jos vastaavia ei löydy muilta, on kai otettava rumat, mutta muuten hyvät. :(
Kommentit (43)
Hahahhaaa! Ehkä tilaan tommoset! Käytettiin 1980-luvulla ala-asteella. Hävetti jo silloin...
Ap
Itse ostan vain Riekereitä. Eipä purista mistään ja hinta-laatusuhde kohdallaan.
Itselläni lähtee tänä vuonna neljäs talvi samoilla talvikengillä, merkkiä Pomar. Pitävä pohja, ei tarvi kävellessä/kiipeillessä sutia ja gore-tex pitää jalat kuivina. Olen ollut varsin tyytyväinen.
Mulla tällaiset Sievit
http://eshop.kenkaavenue.fi/sievi-thermo-alu2-nahkanilkkuri-p-2040.html
Ihan parhaat, tuleva talvi on neljäs samoilla kengillä, miksikään eivät ole menneet. Toki täytyy vähän huoltaa, mutta silti. Hyvää myös se ettei saa sähköiskuja talvella ovenkahvoista.
Arvelisin, että pärjään ensi talven samoilla kengillä millä tämän kesänkin, eli normaaleilla vapaa-ajan kengillä. Jos tämä normaalin kaavan mukaan menee, niin edessä on pitkä ja säiltään vaihteleva syksy, jolloin talvi tuskin tulee ainakaan ennen joulua. Pari viime talvea ovat olleet niin lämpimiä ja vähälumisia, että on voinut mennä talvellakin kevyillä vapaa-ajan kengillä. Jos olisin paksut talvikengät viime talvina laittanut, niin jalat olisivat olleet yltä päältä hiessä. Yhtään ei ole viime talvina palellut, vaikka olen ns. kesäkenkiä käyttänyt. Tämä oli sitten miehen vastaus.
Pikolinos tai Art. (Espanjalaisia.)Tyylikkäät ja kestävät. Kierrätysmateriaaleista, möys kumipohjaisia. Ainot minus, ettei ihan Suomen hirmupakkasille, muuten ympärivuotiseenkin käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:58"]
En ole vielä tähään ikään mennessä löytänyt talvikenkiä, jotka kestäiaivät, olisivat lämpimät, pitäisivät vetta ja olis vielä hyvännäköisetkin. Siispä ostan aina kenkiä, joista joku noista ominaisuuksista puuttuu... Eli vinkkejä otetaan vastaan :D
[/quote]
Mahtavaa! Kysyntää siis olisi tollaisille!
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:58"]
En ole vielä tähään ikään mennessä löytänyt talvikenkiä, jotka kestäiaivät, olisivat lämpimät, pitäisivät vetta ja olis vielä hyvännäköisetkin. Siispä ostan aina kenkiä, joista joku noista ominaisuuksista puuttuu... Eli vinkkejä otetaan vastaan :D
[/quote]
Sen takia pitääkin olla useita. Kumipohja on yksi tärkeimmistä itselläni, ai niin alapeukut.
Kohlot, mutta erittäin lämpimät ovat Sorelin saappaat. Kumiterä suojaa vedeltä ja lämpöä riittää
Kurkkaa millaisia malleja löytyy panama jackilta tänä vuonna!
Itsellä on myös kolmet crocsin talvisaappaat ja olen hyvin tyytyväinen niihin :)
Itselläni on Kuomat. Ei kuitenkaan sellaiset lasten talvikenkien näköiset vaan mustat toppakengät. Tosi mukavat jalassa, pitävät pohjat ja laadukas toppaus, joka kestää käytössä lyttääntymättä kehnoksi. Arvostan käytännöllisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:48"]
Rieker. Suurin osa on rumia mummo-/tätimallisia kenkiä, mutta joukossa on helmiä. Mulla on talvikenkinä pelkkiä Riekereitä, koska niillä pärjää säässä kuin säässä, ja jaksaa kävellä kilometritolkulla.
[/quote]
Löytyykö Riekeriltä vedenpitävää kenkää? Rieker on yksi lempimerkkini, mutta talvikenkiä en ole siltä ostanut.
Ap