Kehu talvikenkiäsi! Mitkä ostaisin...? Auttakaa!!
Hakusessa olisi talvikengät. Saapasmalli, tai ainakin vähän korkeampi varsi. Liukumaton pohja erittäin toivottava. Vedenpitävä kalvo toivottava. Ei kovin korkeaa korkoa.
Minulla oli vuosia sitten ostetut Legero merkkiset mokkanahkasaappaat, jossa oli kaikki tuo, mutta niistä halkesi ikävästi kevättalvella pohja. Katsoin merkin tämänhetkisiä malleja ja ne ovat... rumia. Siis uusissa kengissä kiva ulkonäkö on plussaa! Mutta jos vastaavia ei löydy muilta, on kai otettava rumat, mutta muuten hyvät. :(
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:48"]
Rieker. Suurin osa on rumia mummo-/tätimallisia kenkiä, mutta joukossa on helmiä. Mulla on talvikenkinä pelkkiä Riekereitä, koska niillä pärjää säässä kuin säässä, ja jaksaa kävellä kilometritolkulla.
[/quote]
Löytyykö Riekeriltä vedenpitävää kenkää? Rieker on yksi lempimerkkini, mutta talvikenkiä en ole siltä ostanut.
Ap
[/quote]
Minulla on sellaiset varsitennarin malliset vuorelliset tennarit, ne on tosi hyvät eikä liukkaat. Viime syksynä niitä myytiin.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:49"]
Rieker. Suurin osa on rumia mummo-/tätimallisia kenkiä, mutta joukossa on helmiä. Mulla on talvikenkinä pelkkiä Riekereitä, koska niillä pärjää säässä kuin säässä, ja jaksaa kävellä kilometritolkulla.
[/quote]
Löytyykö Riekeriltä vedenpitävää kenkää? Rieker on yksi lempimerkkini, mutta talvikenkiä en ole siltä ostanut.
Ap
[/quote]
Minulla on sellaiset varsitennarin malliset vuorelliset tennarit, ne on tosi hyvät eikä liukkaat. Viime syksynä niitä myytiin.
[/quote]
Siis ei tennarit vaan ihan talvikengät ne ovat. Tämän tapaiset: https://www.google.fi/search?q=rieker+tennarit&hl=en&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIjfnLm4PBxwIVIp9yCh3YGQdU&biw=1920&bih=906#imgrc=ilYZAFOCmZVYQM%3A
En ole vielä tähään ikään mennessä löytänyt talvikenkiä, jotka kestäiaivät, olisivat lämpimät, pitäisivät vetta ja olis vielä hyvännäköisetkin. Siispä ostan aina kenkiä, joista joku noista ominaisuuksista puuttuu... Eli vinkkejä otetaan vastaan :D
Suosittelen myös Riekeriä! Ostin ekaa kertaa kalliit talvikengät ja oli kyllä joka pennin väärti.
Pitävät vettä ihan loskakasassakin vaikkei sellaista ominaisuutta ole niissä edes mainostettu.
Hyvän näköisetkin vielä, lämpimät (en tarvinnut kertaakaan kuin yhdet sukat) ja mukavat.
Mulla on yhdet Merrelit ja kahdet Topmanin lapikkaat. Toiset lapikkaat on punaiset ja toiset ruskeat. Ekat lapikkaat hankin 9 vuotta sitte, toiset 7 vuotta sitten ja Merrelit 4 vuotta sitten. Luulen että pärjään näillä kengillä seuraavat 10 vuotta. Ruskeat lapikkaat on tosi paksua nahkaa, pohja on aika korkea ja pitää hyvin. Ei palele, kestää lätäköissä kävelyn ja ainut huoltotoimi on ollut rasvaaminen kerran vuodessa. Merrelit on lyhytvartiset. Punaiset lapikkaat on hyvän näköiset hameen kanssa. Pohja on pitävä, mutta ei ihan yhtä paksu.
El naturalistan yggdrasilit on mulla. Ihan hyvät olleet, kannattaa tilata kokoa suurempi mitä normaalisti.
Tossa kuva:
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:07"]
Sievit. Hinta on aika kova, mutta on lämpimät ja hyvät kävellä, ei liukkaat.
[/quote]
Ja tehdään vielä Suomessa. Suosi suomalaista ja Suomi nousuun.
Mulla on Merrellin ja Eccon talvikengät. Molempia voin kehua. Eccot on jo 4-5 vuotta vanhat ja edelleen hyvät. Merrellit ostin viime talvena ja on tosi hyvät sekä pakkasella että loskassa.
Mulla on IceBugin nastakengät, vedenpitävät, miesten mallia. Nastoitettuja on ihan kelvollisen näköisiä naisten korkeavartisia kenkiä myös IceBugilla (esim. http://icebug.com/fi/mallisto/diana-l-bugrip/), mulle ne ei valittavasti istu.
Mulla on nyt Kuomat ja niiden vaihtoehdoksi meinasin ostaa ensi talveksi Sievit, mutten vielä tiedä millaiset.
[/quote]
Ap
[/quote]
En muista koskaan ostaneeni Riekerin kenkiä, joita olisi erikseen mainostettu vedenpitävinä, mutta yksistäkään Riekereistäni ei ole tullut vesi / loska läpi :) Minulla on talvikäyttöön kahdet Riekerin nahkasaappaat ja yhdet kävelykengät, joiden materiaalia en tiedä. Kaikki kestävät säässä kuin säässä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:45"]Kohlot, mutta erittäin lämpimät ovat Sorelin saappaat. Kumiterä suojaa vedeltä ja lämpöä riittää
[/quote]
Mulla kanssa sorelit enkä keksi mitään moitittavaa. Vielä mainitsisin että kengät vuori on irroitettava, eli sen voi tarvittaessa pestä
Nim. Koira oksensi talvikenkääni
Itsellä vuorittomat dr martensit, mukavat jalassa ja villasukkien kanssa myös lämpimät. Pohja ei luista, mutta vedenpitävyyttä en ole uskaltanut testata, oli sen verran kallis hankinta.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:07"]
[/quote]
Sievit. Mitä mallia tarkoitat? olisiko linkkiä myös antaa.
Kiitos.
Ok kiitos vinkeistä! Tosiaan noilla kriteereillä suosittelut on kohtuullisen karun näköisiä, mitä googletta pikaisesti löysin! :D
Sievit kiinnostaa nettikaupan perusteella!
Lisää suosituksia?
ap
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 16:02"]
Arvelisin, että pärjään ensi talven samoilla kengillä millä tämän kesänkin, eli normaaleilla vapaa-ajan kengillä. Jos tämä normaalin kaavan mukaan menee, niin edessä on pitkä ja säiltään vaihteleva syksy, jolloin talvi tuskin tulee ainakaan ennen joulua. Pari viime talvea ovat olleet niin lämpimiä ja vähälumisia, että on voinut mennä talvellakin kevyillä vapaa-ajan kengillä. Jos olisin paksut talvikengät viime talvina laittanut, niin jalat olisivat olleet yltä päältä hiessä. Yhtään ei ole viime talvina palellut, vaikka olen ns. kesäkenkiä käyttänyt. Tämä oli sitten miehen vastaus.
[/quote]
Toki, miehinen vastaus. Nainen ei pärjää yksillä kengillä. Ikinä.
Lisää suositteluja? Saako kunnollista talvikenkää naisellisempana mallina? Sorellit ei ole sellaiset. :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:30"]Hahahhaaa! Ehkä tilaan tommoset! Käytettiin 1980-luvulla ala-asteella. Hävetti jo silloin...
http://www.bubbleroom.fi/fi/keng%C3%A4t-1/naiset/rubber-duck/talvikeng%C3%A4t/classic-snowjogger-blushing-bride-2
Ap
[/quote]
Ei hitto nää toppasaappaat, mikä hinta!
Mulla oli turkoosit tollaset, ai että! :D