Vanhoillislestadiolaiset: Millainen sunnuntaipäivä teillä on?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:08"]Syömään mummilaan - sinne tulee myös minun sisarukset perheineen. Uimassa käydään varmaan kun on niin nätti ilma. Iltapäivästä sitten osa menee yhdessä seuroille, seurojen jälkeen tullaan omaan kotiin varmaan Mäkkärin kautta (viime viikosta asti tehny mieli hampparia ja jätskiä :D) Loppuilta istuskellaan kotona patiolla ja lapset varmaan räpiköi uima-altaassa. Iltapalat, -pesut, ja -pisut ja sitten muksut nukkumaan.
Eli suht "normaalia" sunnuntaita, toki tuo seuroihin meno monille tökkäis :D
[/quote]
Lepponen sunnuntailounas sadalle?
[/quote]
:D Ei onneksi aivan! Minulla sisaruksia on "vain" 3. Isoksi osaksi varmasti siksi että isäni menehtyi nuorena. Ja näillä kolmella sisaruksella on yhteensä "vasta" 6 lasta. Ja meillä "vain" 4. Eikä enempää kyllä näillä näkymin tule.
Tiedän kyllä näitäkin perheitä joiden leppoisiin perhelounaisiin kuuluu miltein 100 ihmistä :D
[/quote]
No? Miksei tule?
[/quote]
Tässä neljän lapsen hoitamisessa on jo tarpeeksi minulle ja miehelle hommaa jotenka luonnollisesti enempää ei voi tähän elämäntilanteeseen tulla. En halua joutua stereotyyppiseksi uupuneeksi vl-mammaksi. Onneksi hitaasti mutta varmasti ollaan meidänkin lähipiirissä alettu ajattelemaan tätä lastenhankintaa hieman eri kannalta.
[/quote]
Mutta mitenkäs se Jumalan tahto, te ette kyllä sitä nyt toteuta....
Aamulla herättiin poikien(2.5v ja 3kk) kanssa miehen vielä jatkaessa unia. Syötiin aamupalaa, leikittiin ja nyt ollaan vaan. Pienin on ensimmäisillä päikkäreillä. Loppupäivälle ei oo mitään erikoista. Käydään kaupassa, ehkä mummulassa ja saatetaan käydä muuallakin kylässä :)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:08"]Syömään mummilaan - sinne tulee myös minun sisarukset perheineen. Uimassa käydään varmaan kun on niin nätti ilma. Iltapäivästä sitten osa menee yhdessä seuroille, seurojen jälkeen tullaan omaan kotiin varmaan Mäkkärin kautta (viime viikosta asti tehny mieli hampparia ja jätskiä :D) Loppuilta istuskellaan kotona patiolla ja lapset varmaan räpiköi uima-altaassa. Iltapalat, -pesut, ja -pisut ja sitten muksut nukkumaan.
Eli suht "normaalia" sunnuntaita, toki tuo seuroihin meno monille tökkäis :D
[/quote]
Lepponen sunnuntailounas sadalle?
[/quote]
:D Ei onneksi aivan! Minulla sisaruksia on "vain" 3. Isoksi osaksi varmasti siksi että isäni menehtyi nuorena. Ja näillä kolmella sisaruksella on yhteensä "vasta" 6 lasta. Ja meillä "vain" 4. Eikä enempää kyllä näillä näkymin tule.
Tiedän kyllä näitäkin perheitä joiden leppoisiin perhelounaisiin kuuluu miltein 100 ihmistä :D
[/quote]
No? Miksei tule?
[/quote]
Tässä neljän lapsen hoitamisessa on jo tarpeeksi minulle ja miehelle hommaa jotenka luonnollisesti enempää ei voi tähän elämäntilanteeseen tulla. En halua joutua stereotyyppiseksi uupuneeksi vl-mammaksi. Onneksi hitaasti mutta varmasti ollaan meidänkin lähipiirissä alettu ajattelemaan tätä lastenhankintaa hieman eri kannalta.
[/quote]
Mutta mitenkäs se Jumalan tahto, te ette kyllä sitä nyt toteuta....
[/quote]
Tästä aiheesta ei kyllä kannata tällä palstalla alkaa keskustelemaan :D
Mutta sanon sen, että meidän perheen Jumala on hyvin erilainen kun monien muiden vl-perheiden.
Ihan päätöntä keskustelua. Ja uskovainen ei sano menevänsä "seuroille".
Meillä sanotaan "seuroihin". Seuroissa ei muuten ole mikään pakko käydä, mutta se on osa elämää ihan luonnollisesti. Sitä haluaa kuulla elävää jumalan sanaa ja sitten jaksaa uskoa synnit anteeksi. Pysyy uskomassa. Seuroissa saa tavata saman valtakunnan kansalaisia... :-)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:45"]
Teinen kanssa tässä keskustellaan.
[/quote]Kauniin nimen olet antanut lapsellesi.