Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko olleet Suomessa TOSI täydessä junassa?

Vierailija
16.03.2022 |

Minä sellaisessa, että välikkökin oli ovia myöten täysi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus istunut lattialla, koska istumapaikkoja ei ollut.

Vierailija
2/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tosi kauan sitten, seisoin ison osan matkasta Ylivieska-Helsinki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähijunassa monestikin, myös kaukojunassa joskus niin että piti istua monta tuntia välikön portailla.

Vierailija
4/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monta kertaa, lomavuorot ovat monesti tupaten täynnä. Varsinkin silloin kun paikkalippuja ei tarvinut ostaa, silloin istuttiin lattioilla. 

Vierailija
5/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun kaukojuniin ei tarvinnut ostaa paikkalippua joutui joskus matkustamaan tunteja siellä eteisessä muitten epäonnisten köyhäkaulojen ja nuukien kanssa.

Vierailija
6/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut, mutten muista miksi se oli niin täynnä. Olisiko edellinen vuoro peruttu tms. Onneksi ei ollut kuin parin tunnin matka, mutta sekin oli epämiellyttävää viettää seisten käytävällä kun ihmiset yritti tuuppien ohi. 

Vierailija
7/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiskobussissa Vilppula-tampere arkiaamuisin.

Vierailija
8/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Paikat oli myyty loppuun ja silti porukkaa nousi kyytiin koska seuraavassakaan junassa ei olisi tilaa.

Vierailija
9/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin. Ihan joku perus R-juna ruuhka-aikaan Helsingin ja Keravan välillä. Siitä pohjoiseen yleensä helpottaa.

Vierailija
10/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juna palasi aikoinaan Turusta ensimmäisiltä kesäfestareilta (Ruisrock) Helsinkiin ja junassa ei konduktöörikään päässyt liikkumaan. Väliköt olivat niin täynnä ettei pystynyt kaatumaan, kun juna heilahteli. Seisottiin kiinni toisissamme koko matkan ajan.

Vierailija
11/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta Virossa olen. Siellä on säästetty ja kaikki Viron sisällä on samanlaisia kuin meillä paikallisjunat.

Vierailija
12/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monestikin.

Myös metro on ihan täyteen ammuttu, jos pari vuoroa jää ruuhka-aikaan välistä.

Vierailija
13/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta Virossa olen. Siellä on säästetty ja kaikki Viron sisällä on samanlaisia kuin meillä paikallisjunat.

Siis kaikki Viron sisällä kulkevat junat.

Vierailija
14/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joskus junassa, johon otettiin toisen junan matkustajat, koska se toinen juna oli hajonnut ja voin sanoa että oli täyttä.

Vierailija
15/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, silloisen poikaystäväni , tulevan mieheni kanssa. Menetimme istumapaikat varaajalle ja seisoimme käytävässä kun konnari tuli sanomaan että takana on salonkivaunu tyhjänä. Jos emme hiiskahda kellekään ja jäämme omalla asemallamme pois voimme mennä sinne . Jep ja mehän istuttiin salongissä pyöreän pöydän ympärillä plyysisohvalla  loppumatka : D    Kiitos kiltti konnari! (muutkin yritti sinne tulla , mutta sanottiin että se on meidän yksityisvaunu : D)

Vierailija
16/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskovan metrossa oli aamuruuhkan aikaa melko mielenkiintoista mennä kyytiin. Kun ovet aukesi, niin koko vaunu oli ihan täysi, siis ihmisiä seisomassa aivan toisissaan kiinni ja sitten vaan tungettiin sinne sekaan. Varsinkin matkalaukun kanssa sinne sai painautua ihan voiman kanssa :D

Vierailija
17/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voi istua lattialla, juna ei ole tosi täysi.

Vierailija
18/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, kauan sitten. Ns. laivapikajuna Turusta Jyväskylään. Junan vessakin oli hirveässä kunnossa, mutta niin olivat matkustajatkin.

Vierailija
19/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oli Euroviisut Suomessa, paikallisjuna Pasilaan oli niin täynnä, että siellä seisottiin ihan vieri vieretysten. Ihan kuin jossain Intiassa. Se oli niin täynnä, etten päässyt ostamaan edes matkalippua.

Kerran sattui olemaan syyslomaviikon sunnuntai. Konduktööri kuulutti, että junan jokainen paikka on myyty. Tilasimme liput netistä vähän liian myöhään ja saimme paikat ravintolavaunun yläkerrasta. Hinta oli paljon kalliimpi kuin tavallisella paikalla.

Muistan joskus nuoruudestakin, että juna on ollut niin täynnä, että osa istui portailla tai seisoi ovien edustalla.

Vierailija
20/23 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkivaunu oli myyty täyteen ja minulla oli sinne paikka ostettuna, mutta en päässyt paikalleni kun koko vaunu oli täynnä ihmisiä käytäviä ja eteistä myöten. Änkesin eteiseen silti koirani ja kissani kanssa, koska minullahan oli lippu ja pakko päästä perille. Koira sylissä kissankoppa jalkojen välissä seisoin eteisessä Pasila-Tampere välin, kunnes vihdoin tuli sen verran väljää että pääsin hätistelemään paikkani vallanneen ihmisen muualle ja sain paikkani.