Lasinsiru olutpullossa
Ostin pari pulloa olutta hiljattain. Juotuani toisen lähes tyhjäksi, huomasin, että pohjalla oli lasinsiru. Tein asiasta reklamaation, ja lasin joutumista pullon pohjalle tutkittiin tehtaalla. Syytä ei löytynyt. Minulle tarjottiin korvaukseksi pullon hinnasta ja mielipahasta 15 euroa. Tämä ei korvaa edes kuluja, jotka syntyivät ajamisesta postitoimipaikkaan postittamaan viallinen pullo tutkittavaksi.
Mitä mieltä olette? Saisiko teidän juomaanne laittaa lasinsirun 15 euron korvausta vastaan?
Kommentit (12)
Millaisia hyvityksiä olette saaneet virheellisestä/ vaarallisesta tuotteesta? Ap
Sain kerran suklaalevyn ja uuden kahvipaketin jouduttuani palaamaan kauppaan, kun olin maksanut väärän hinnan (siis liian korkean) aiemmasta kahvipaketista
Vierailija kirjoitti:
Millaisia hyvityksiä olette saaneet virheellisestä/ vaarallisesta tuotteesta? Ap
2-5x tuotteen arvo rahana tai lahjakorttina. Ehjä tuote ja sen lisäksi pieni tuote, sain pitää rikkinäisen tuotteen (lasten uimapatja). Valmistajan tuotepaketti.
Olen vuosien mittaan tehnyt erinäisiä reklamaatioita, osasta en ole edes odottanut saavani mitään.
Kannattaa juoda olut lasista niin välttyy tuollaisilta ikävyyksiltä.
Miten kallista sinulla on postiin matkustaa, jos siihen kuluu yli 15€? Postitushan on ilmaista, kun vastaanottaja ilmoittaa asiakaspalautusosoitteen/koodin, mikä merkitään paketin päälle. Jostain saa jopa palautuskuoren, tosin lasipullo pitää pakata vähän vahvempaan pakettiin, mutta aina jostain löytyy joku käytetty pahvilaatikko ja mainoslehtiä tai muuta paperia pehmikkeeksi ympärille.
Jenkeissä saa miljoonia. Uuden oikeuskäsittelyn jälkeen tosin voi pudota kymppitonneihin.
Vierailija kirjoitti:
Miten kallista sinulla on postiin matkustaa, jos siihen kuluu yli 15€? --
Mulla on lähimmälle R- kioskille, jossa postitoimipaikka sijaitsee, matkaa n. 50 km.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa juoda olut lasista niin välttyy tuollaisilta ikävyyksiltä.
Eli valmistajalla ei ole vastuuta, vaan kuluttajalla? Samalla logiikalla kaljapullossa voisi olla vaikka ydinvoimalan lauhdevettä tai kusta, sehän on ostajan onglema.
Tarjottiin kerran uutta suklaapatukkaa kun oli matoja. Huomasin heti autossa. Sain kumminkin väittelyn ja rumahkon sanan jälkeen erimerkkisen. Olen oppinut että jos tuotteessa vikaa niin reklamaatio valmistajalle tai maahantuojalle. Saa oikeamman hyvityksen.
Aika ankealta kuulostaa mun mielestä 15 euroo tällasesta
Vierailija kirjoitti:
Aika ankealta kuulostaa mun mielestä 15 euroo tällasesta
Erityisen ankeaksi asian tekee mielestäni se, että kyseessä on suuri kauppaketju, johon suuri osa suomalaisista kantaa valtavasti rahaa joka kuukausi. Mielestäni on törkeää, että noinkin vakavasta virheestä tarjotaan korvaukseksi noin pientä rahasummaa. Eihän sillä ole mitään ohjausvaikutusta kaupan toimintaan, jos vakavasti virheellisistäkään tuotteista ei herää tarvetta esim. vaihtaa tavarantoimittajaa/ valmistajaa.
Ap
Nopean googletuksen perusteella jotkut näyttävät tehneen rikosilmoituksia elintarvikkeista löytyneistä lasinsirpaleista.