Miten teet makaronilaatikon?
Itse teen munamaitoon jonka maustan suolalla ja valkopippurilla. Eikä makaronilaatikko ole makaronilaatikko ilman valkosipulia :D joskus laitan juustokuorrutteen.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin perinteinen mun Maidolla. Jauhelihaan sipulia, suolaa ja mustapippuria.
No ei sentäs mun Maidolla vaan munamaidolla. 😂🙈
Makaronipussin ohjeen mukaan teen lihamakaronilaatikon joko juustoa tai tomaaattiviipaleita pintaan kuorruttamaan, en ole koskaan tehnyt makaronilaatikkoa.
Makaronijauhelihamausteetuuniinjaääntäkohti
Mä en ainakaan pese JAUHE(N)LIHAA niinkuin jotkut (ei fiksut) tekevät....
Perinteisesti ja kroliitilla paisto 20min.
Yks päivä tein kauramakaronista (kaurakas) ja yhtä hyvää oli kuin normi makaronistakin tehtynä :)
Vierailija kirjoitti:
Perinteisesti ja kroliitilla paisto 20min.
Kroliitti on kyllä nopea.
Jaan jauhelihan kahtia ja lisään vastaavan määrän soijarouhetta.
Teen välillä liha-tai kasvisliemeen.
Välillä munamaitoon. Tuon jlihan puolikkaan pistän pakastimeen ja seuraavalla kerralla jauheliharuuassa sama juttu.
En tiedä onko se enää oikea makaronilaatikko, mutta teen lihaliemi-koskenlaskija-nesteellä ja laitan tomaattia sekaan. Uunissa pienellä lämmöllä ja lopussa juustoraastetta päälle, en tykkää siitä perinteisestä jossa on kova ja tumma makaronikerros päällä ja itse laatikko tosi "jäykkää".
Makaroonia,jauhelihaa,sipulia + lihaliemi.
VHH makaroonilaatikko ilman makaroonia.
Raejuusto, jauheliha, suola, grillimauste, valkosipuli, sipuli, lihaliemi. Pintaan juustoraastetta.
Paistan 400g jauhelihaa seassaan pilkottu sipuli, mausteet; pippuri ja oregano. Jauheliha ja 5dl kuivaa makaronia sekaisin vuokaan. Päälle reilu litra lihalientä. Uuniin tunniksi, 200 astetta uunin alatasolla.
Täysjyvämakaroni, jauheliha+mausteet. Litra maitoa, 7 kananmunaa. 200 astetta, pintaan täytyy tulla tumma kuori, joskus laitan juustoraastetta.
Linssimakaronia, soijarouhetta, sipulia, mausteita, kaurakermaa
En muista koskaan tehneeni makaronilaatikkoa. Nyt kun tuossa ylempänä mainittiin kaura makaroni, niin voisinpa tehdäkin.
Varmaan muna maitoon ja vähän oliiviöljyä sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Makaroonia,jauhelihaa,sipulia + lihaliemi.
Lihaliemeen (tai munamaidon) asemasta valkokastike jossa paljon emmentaljuustoraastetta.
Silahyvää.
Laitan pekonia ja aurajuustoa myös. Joku ihan perusohje vaihtelevasti.
Soijamakaroonia ja vettä. Keitän kaksi tuntia.
Hyvin perinteinen mun Maidolla. Jauhelihaan sipulia, suolaa ja mustapippuria.