Miten pysyt laihana?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:26"]
Geenien avulla
[/quote]Taidat olla läski.
Geenit. Kärsin ennen ahmimishäiriöstä (ja kyllä - ahmin tuhansia kaloreita, en vain yhtä suklaapatukkaa) ja pysyin silti normaalipainon alarajoilla. Nykyään syön aika normaalisti, herkkuja menee edelleen paljon mutta pidän huolta siitä että syön myös tarpeeksi proteiinia ja rasvaa, ihan perus kotiruokaa ja isoja annoksia. Olen nyt mitoissa 167/53.
laihdutin viime kevään lähes 20kg. Liikun paljon ja kilot ovat pysyneet poissa, ainakin toistaiseksi. Normaalisti syön, välillä herkkujakin. Tosin olen normaalipainoinen.
Olen isoluinen ja rotevaa tekoa joten minun ei ole mahdollista olla laiha.
Vegaanius kyllä auttaa.
Mutta tärkein asia on se, että inhoan lihavuutta. Taidan olla aika kusipää oikeasti. Mutta jos vaaka näyttää liikaa, en syö. Tai syön vain sen, mikä on pakko, kunnes painoni on taas ok. Tämä on valintakysymys ihan oikeasti.
Yritän liikkua joka päivä, vähintääkin hyötyliikuntaa. Esim 20 km pyörällä on mulle kevyt lenkki. 2 kertaa viikossa body pumpia ja muuta aerobista lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:38"]Olen isoluinen ja rotevaa tekoa joten minun ei ole mahdollista olla laiha.
[/quote]
Taidat trollata. Mutta jos olet tosissasi, niin ihan oikeasti kahden samanpituisen ihmisen luiden painossa on korkeintaan 2-3kg ero.
En vain yksinkertaisesti onnistu lihomaan, en mitenkään.
Käyn 3-5 kertaa viikossa lenkillä (4-8km). Kovilla sykkeillä ja kunnon hiellä ainakin pari kertaa viikossa, loput hidasta hölkkää maisemia katellen. En tosiaan tiedä, onko tämä se oikea tapa, mutta tähän olen nyt tottunut.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:42"]Vegaanius kyllä auttaa.
Mutta tärkein asia on se, että inhoan lihavuutta. Taidan olla aika kusipää oikeasti. Mutta jos vaaka näyttää liikaa, en syö. Tai syön vain sen, mikä on pakko, kunnes painoni on taas ok. Tämä on valintakysymys ihan oikeasti.
[/quote]
Onko alapeukuttaja sitä mieltä, ettei ihminen voi itse vaikuttaa painoonsa? Kyse on vain valinnoista.
Kun en syö mitään ja liikkumalla paljon.N 23 168/54
Mäkin pysyn laihana aikalailla geenien avulla. En tee yhtään mitään hoikkuuteni eteen. Liikun aivan liian vähän ja herkuttelen aivan liian usein. Tämä vaivaa aika paljon, koska pelottaa miltä verisuoneni jo näyttävät joka iltaisen suklaalevyn jäljiltä. Syön kuitenkin säännöllisesti viisi kertaa päivässä ja perusterveellisesti. Aika pieniä ne annoskoot on joihinkin verrattuna, mutta aina syön mahan täyteen. En kuitenkaan ähkyyn asti.
BMI on kai jotain 16-17.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:31"]
olen vegaani
[/quote]
miksi niin monta alapeukkua..? Verikokeeni mukaan olen täysin terve ja syön tuhansia kaloreita päivässä ja painan 43kg ?
Tupakkaa polttaessa olin laiha.
Nyt pysyn hoikkana, kunhan vaan liikun riittövästi, siis kävelen vähintään tunnin päivässä ja pysyn liikkeessä. Tietysti myös ruokavalio kuntoon.
Syömällä vähemmän. Laihdutin 20 kg viime talvena, ja nyt kesällä tuli 5 kiloa takaisin. Joteskin ne kilot tuppaavat tulemaan helpommin kuin lähtemään..
No nyt on ruokapuolta taas tarkastettu kevyempään suuntaan ja iltalenkkiä pidetty enemmän sääntönä kuin poikkeuksena, joten eiköhän se taas tästä..=))