Miten pysyt laihana?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:53"]Mäkin pysyn laihana aikalailla geenien avulla. En tee yhtään mitään hoikkuuteni eteen. Liikun aivan liian vähän ja herkuttelen aivan liian usein. Tämä vaivaa aika paljon, koska pelottaa miltä verisuoneni jo näyttävät joka iltaisen suklaalevyn jäljiltä. Syön kuitenkin säännöllisesti viisi kertaa päivässä ja perusterveellisesti. Aika pieniä ne annoskoot on joihinkin verrattuna, mutta aina syön mahan täyteen. En kuitenkaan ähkyyn asti.
BMI on kai jotain 16-17.
[/quote]
Vatsalaukku voi sulla olla tosi pieni. Kun olin laiha, hyvä kun jaksoin yhden juustohampurilaisen syödä, puolikkaan lihiksen kohdalla tuli jo ähky. Nyt menisi kaksikin. Ennen söin herkkuja paljon, mutta annokset pieniä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:45"]
En vain yksinkertaisesti onnistu lihomaan, en mitenkään.
[/quote]
Ja tämä on oikeasti ihan totta. Mitä alapeukuttamista siinä on?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:53"]Mäkin pysyn laihana aikalailla geenien avulla. En tee yhtään mitään hoikkuuteni eteen. Liikun aivan liian vähän ja herkuttelen aivan liian usein. Tämä vaivaa aika paljon, koska pelottaa miltä verisuoneni jo näyttävät joka iltaisen suklaalevyn jäljiltä. Syön kuitenkin säännöllisesti viisi kertaa päivässä ja perusterveellisesti. Aika pieniä ne annoskoot on joihinkin verrattuna, mutta aina syön mahan täyteen. En kuitenkaan ähkyyn asti. BMI on kai jotain 16-17. [/quote] Vatsalaukku voi sulla olla tosi pieni. Kun olin laiha, hyvä kun jaksoin yhden juustohampurilaisen syödä, puolikkaan lihiksen kohdalla tuli jo ähky. Nyt menisi kaksikin. Ennen söin herkkuja paljon, mutta annokset pieniä.
[/quote]
Kyllä mä syön ihan kevyesti hamppariannoksen ja sen lihiksenkin. Mutta kun katsoo työpaikan ruokalassa joidenkin annoksia, niin niihin verrattuna mulla on ihan linnun annos. Esim. mä syön yleensä vain yhden isohkon perunan (jos on tosi herkkua ruokaa, niin sitten kaksi), siihen kastiketta ja vähän salaattia. Jälkkäri päälle. Sitten jollain toisella on 3 isohkoa perunaa, kastiketta, salaattia lähes toisen ison lautasen verran, leipää ja se jälkkäri tuplakoossa. Mä tykkään syödä sillain, että tulee hyvä täysi olo, mutta en tykkää ähkystä.
Voishan sitä yrittää pysyä laihana... pitäs vaa ensin laihtua xD
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:38"]Olen isoluinen ja rotevaa tekoa joten minun ei ole mahdollista olla laiha.
[/quote]
Taidat trollata. Mutta jos olet tosissasi, niin ihan oikeasti kahden samanpituisen ihmisen luiden painossa on korkeintaan 2-3kg ero.
[/quote]mutta leveydessä iso erä, kun olen reilusti alipainoinen, rasvaton, on lantioni silti yli 100cm reilustikin. Luut on niin etäällä toisistaan. En voi koskaan näyttää laihalta vaikka olisin rasvaton.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:47"]Onko alapeukuttaja sitä mieltä, ettei ihminen voi itse vaikuttaa painoonsa? Kyse on vain valinnoista.
[/quote]Voi raukkaa kun ei kestä alapeukkuja, vaikka itse tunnustaa olevansa k***päinen.
Syön säännöllisesti ja terveellisesti, vältän ylimääräsiä hiilareita, en herkuttele (perinteisessä mielessä) oikeastaan ollenkaan. Kerran viikossa pidän tosin sellasen "herkkupäivän", että syön esimerkiksi jotain pastaa tai muuta ruokaa, mikä ei muina päivinä ruokavalioon kuulu. Liikun paljon, 5-6 x viikossa; juoksua, powerwalkeja tai salia.
Välttelen sokeria, leipää, vehnää. Syön paljon kasviksia ja marjoja. Pienet annoskoot. En syö koskaan, jos en ole nälkäinen (paitsi kylässä tms.), eli en syö vain siksi, että kalenteriin on merkitty ruoka-aika!
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:40"]Syömällä hyvin.
[/quote]
Samoin ja vähemmän kuin kulutan. Jos olen ollut juhlissa vkl pidän ma "paastopäivän" eli syön max 800 kalorin edestä ruokaa.
Juoksen säännöllisesti. Syön ruokaa, aamiainen, lounas, illallinen. Käyn salilla pari kertaa viikossa jotta näyttöisin paremmalta. Juoksu on taas henkisen hyvinvoinnin välttämättömyys. Euforia.
En halua laihduttaa, joten pidän kiinni näistä tavoistani.