Masennuksesta
Onko paikalla masennuksen kokeneita?
Puhuitteko asiasta kenellekään? Jos puhuitte, kenelle ja missä vaiheessa?
Olen päivittäin ahdistunut, en uskalla katsoa ihmisiä kauaa silmiin, se ahdistaa, olen alkanut vältellä kavereita, viihdyn enemmän kotona, en saa iltaisin unta. Ajattelen liikaa.
Mikä tähän auttaa?
Kommentit (32)
Kiitos tuesta<3 Ei minustakaan katukuvassa huomaisi mitään, mutta sosiaalisten tilanteiden pelko on tehnyt minusta todella vaisun ja jonkun mielestä minusta saa varmaan saa ylimielisen kuvan. ystäville en halua puhua, koska yksikin on kaikesta selviävä yh, joka on morkannut minulle äitejä jotka valittavat arjen rankkuudesta vaikka on mieskin jne.. Minulla on hyvä aviomies, mutta pelkään miten hän reagoisi asiaan. Eräs hänen tuttunsa oli masentunut ja hän heti luokitteli hänet hulluksi. Ja pelkään että jos tulisi avioero, hän saisi lapset, koska en ole mieleltäni terve.
Ja voimia samasta sairaudesta kärsiville<3 Ei se metsässä samoilu auta. Luulen tämän olevan perinnöllistä tai opittua lapsuudesta. Äitini on alkoholisti, luulen että "hoitaa" kenties sairauttaan alkoholilla. AP
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:40"]Paljonko yksityisellä maksaa lääkärillä käynti? Mille lääkärille kannattaa varata aika? Syöttekö jotain lääkettä? Minä olen vasta nyt huomannut, että kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Olen kärsinyt varmasti lapsesta asti. Synnytyksen jälkeen se on taas pahentunut. Jopa keskustelu ystävien kanssa pelottaa. Tuleeko kunnan kautta heti ls ilmoitus jos haen sitä kautta apua?
[/quote]
Psykiatrin palkkio 105 €, en käytä enää lääkitystä. Psykoterapiakerta psykologilla 70 €. Näin itselläni.
Voimia siihen avun hakuun.
6
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:51"]
Ei tule ls ilmotusta. Kunnallinen mt toimistosta saa jutteluapua ilman maksua. Ja tarvittaessa ajan psykiatrille. Itse syön lääkkeitä mutta puhuminen on paras lääke. Lääkitys tukee toipumista kuitenkin. Masennus perustuu aivokemian reaktioon joten "ei tarvitse" asioiden olla huonosti jotta voi masentua. Tsemppaushali!!
[/quote]
Tähän on pakko sanoa pari asiaa. Ensinnäkin kunnallinen mt-toimisto on nimenoman VAIN keskusteluapua, julkiselta puoleta hyvin harvat saavat psykoterapiaa. Keskusteluavusta ei itselleni ollut apua. Olen myös käynyt Kelan tukeman psykoterapian ja siitä on ollut apua. Mielenterveystoimiston sairaanhoitajalla ei ole koulutusta eikä resursseja antamaan oikeaa psykoterapiaa. Sitä pitää usein hakea yksityiseltä sektorilta ja vaikka Kela tukeekin sitä, niin silti joutuu siitä itse maksamaan. Vähävaraisille se voi olla mahdotonta.
mitä tulee lääkkeisiin, niin joillekin sopii, joillekin ei. Kannattaa myös muistaa, että serotoniinteoria ei todellakaan ole aukoton ja lääkkeet eivät lievissä ja keskivaikeissa masennustiloissa auta enempää kuin plasebo. Kannattaaa lukea Kopakkalan Suuri serotoniinihuijaus.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:40"]Paljonko yksityisellä maksaa lääkärillä käynti? Mille lääkärille kannattaa varata aika? Syöttekö jotain lääkettä? Minä olen vasta nyt huomannut, että kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Olen kärsinyt varmasti lapsesta asti. Synnytyksen jälkeen se on taas pahentunut. Jopa keskustelu ystävien kanssa pelottaa. Tuleeko kunnan kautta heti ls ilmoitus jos haen sitä kautta apua? [/quote] Psykiatrin palkkio 105 €, en käytä enää lääkitystä. Psykoterapiakerta psykologilla 70 €. Näin itselläni. Voimia siihen avun hakuun. 6
[/quote]
Psykologi ei itsessään ole kelvollinen antamaan psykoterapiaa vaan hänen pitää psykologin koulutuksen lisäksi olla käynyt psykoterapeutin koulutus.
5, sulla ne on varmasti pms oireita. Masennukseksi voidaan sanoa tilaa joka on jatkunut pitempään ja sisältää muitakin oireita,
No paikoillaan makaaminenko auttaa?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:40"]Paljonko yksityisellä maksaa lääkärillä käynti? Mille lääkärille kannattaa varata aika? Syöttekö jotain lääkettä? Minä olen vasta nyt huomannut, että kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Olen kärsinyt varmasti lapsesta asti. Synnytyksen jälkeen se on taas pahentunut. Jopa keskustelu ystävien kanssa pelottaa. Tuleeko kunnan kautta heti ls ilmoitus jos haen sitä kautta apua? [/quote] Psykiatrin palkkio 105 €, en käytä enää lääkitystä. Psykoterapiakerta psykologilla 70 €. Näin itselläni. Voimia siihen avun hakuun. 6
[/quote]
Psykologi ei itsessään ole kelvollinen antamaan psykoterapiaa vaan hänen pitää psykologin koulutuksen lisäksi olla käynyt psykoterapeutin koulutus.
[/quote]
Käyn tosiaankin psykoterapeutin koulutuksen saaneen psykologin luona psykoterapiassa.
6
Hyvä kun oioit. Samoin kannattaa muistaa että kaikki terapia ei ole psykoterapiaa eivätkä kaikki terapeutit psykoterapeutteja
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:51"]
Ei tule ls ilmotusta. Kunnallinen mt toimistosta saa jutteluapua ilman maksua. Ja tarvittaessa ajan psykiatrille. Itse syön lääkkeitä mutta puhuminen on paras lääke. Lääkitys tukee toipumista kuitenkin. Masennus perustuu aivokemian reaktioon joten "ei tarvitse" asioiden olla huonosti jotta voi masentua. Tsemppaushali!!
[/quote]
Tähän on pakko sanoa pari asiaa. Ensinnäkin kunnallinen mt-toimisto on nimenoman VAIN keskusteluapua, julkiselta puoleta hyvin harvat saavat psykoterapiaa. Keskusteluavusta ei itselleni ollut apua. Olen myös käynyt Kelan tukeman psykoterapian ja siitä on ollut apua. Mielenterveystoimiston sairaanhoitajalla ei ole koulutusta eikä resursseja antamaan oikeaa psykoterapiaa. Sitä pitää usein hakea yksityiseltä sektorilta ja vaikka Kela tukeekin sitä, niin silti joutuu siitä itse maksamaan. Vähävaraisille se voi olla mahdotonta.
mitä tulee lääkkeisiin, niin joillekin sopii, joillekin ei. Kannattaa myös muistaa, että serotoniinteoria ei todellakaan ole aukoton ja lääkkeet eivät lievissä ja keskivaikeissa masennustiloissa auta enempää kuin plasebo. Kannattaaa lukea Kopakkalan Suuri serotoniinihuijaus.
[/quote]
Näin on. Kärsin toistuvasta vakavasta masennuksesta, eikä terapiaan todellakaan ole varaa. Ei edes Kelan tukemaan. Olen yksinäinen, yksin, työtön, velkainen, rahaton, eikä lääkkeet toimi. Se on kuitenkin ainut jota arvauskeskuksesta saa. Mindfulnessit, lenkkeilyt, meditaatiot, vitamiinit yms kaikki kokeiltu. Ainut lohtu on, että aina on tilanteesta ja elämästä yksi ulospääsy.
Ai niin, ja vakava masennus on meillä suvussa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:51"]
[/quote]
[/quote]
Näin on. Kärsin toistuvasta vakavasta masennuksesta, eikä terapiaan todellakaan ole varaa. Ei edes Kelan tukemaan. Olen yksinäinen, yksin, työtön, velkainen, rahaton, eikä lääkkeet toimi. Se on kuitenkin ainut jota arvauskeskuksesta saa. Mindfulnessit, lenkkeilyt, meditaatiot, vitamiinit yms kaikki kokeiltu. Ainut lohtu on, että aina on tilanteesta ja elämästä yksi ulospääsy.
[/quote]
Huh huh... no nyt on pakko sanoa, että tuli hiukan parempi olo. Ei mulla asiat noin huonosti ole kuitenkaan!
Mut älä tapa ittees, jookos
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Huh huh... no nyt on pakko sanoa, että tuli hiukan parempi olo. Ei mulla asiat noin huonosti ole kuitenkaan!
Mut älä tapa ittees, jookos
[/quote]
Hyvä
Sulla on kyllä ihana tilanne. <3 kateeksi käy! :)