Ien turvoksissa, mikä avuksi?
Välillä aina ien turpoaa, yleensä tuosta etuhampaiden takaa, niin, että tuntuu purressa vähän inhottavalta, mutta laskee yleensä päivässä parissa. Mikä avuksi, ettei enää turpoilisi, varmaan silloin nimittäin joku pieni tulehdus tai roskaa siellä jossain. Parempi hammashygienia, hammaslanka, pitääkö kysellä hammaslääkäristä?
Kommentit (7)
Hampaiden välit putsattava huolella päivittäin, se auttaa.
Mulla turpoaa myös etuhampaiden takaa, ja myös kitalaesta (joo, ei ien mutta silti), kun syön jotain ärsyttävää. Taidan olla allerginen ainakin tomaatille, kiiville ja mansikalle.
Olisiko tästä kyse?
Hammaslanka on hyvä. Jännä et laskee noin nopeeta tuo turvotus. Mulla on auttanu paroex suuhuuhde isompaanki turvotukseen kolmessa ikenessä (viisaudenhammas oireili) mut ei sitä jatkuvasti voi käyttää.
Jos hammaslankailu ei auta aamu- ja iltapesun lisäksi, niin tarkistuttaisin et miksi turpoilee.
Tuleeko sulla verta sieltä, onko muuten ärtyny? Ku vois viitata allergiaan jos ei verta tuu ja lähtee itekseen pois turvotus.
Juu lähtee itekseen pois. Esim eilen illalla turposi ja nyt aamulla ei merkkiäkään... kummallista. Ja välillä just tuo minkä joku mainitsi, että tuosta etuhampaiden takaa ja kitalaki kans kipeä. Se kitalakikipeys saattaa kestää hieman kauemmin. Pitää kyllä ottaa hammaslanka ahkeraan käyttöön. Myönnän, että olen melko laiska hoitamaan suutani, siis toki harjaan hampaat, mutta niin. Allergiaa voisin myös alkaa tarkkailemaan, että jos tulee tietyistä ruuista. Kiitos vastauksista :) ap
Verta saattaa tulla harjatessa, mutta ei muuten. Ap
Up