Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tehoaa villeihin 2-4-vuotiaisiin lapsiin? Eivät tottele sitten mitään.

Vierailija
30.09.2006 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain aikuisen määräämässä paikassa ja jos siitä lähtee kesken, alkaa aika alusta.

Muuten ehdottaisin virikkeitä enemmän= aikuiset puuhaa lasten kanssa

Vierailija
2/11 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varttitunnin tai puoli tuntia hippasta, piilosta yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähyt on otettu käyttöön ja vaikutusta alkaa olla :)

Vierailija
4/11 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne pysy jäähypenkissä. Ja sitten kun ne villit 2-4vuotiaat tuleekin villeiksi 7-9 vuotiaiksi, eikä vieläkään mikään tehoa. miellä ei oikeasti auta lelujen poistamiset eivätkä muutkaan supernanny konstit. Kaikkea olen kokeillut ja ainut mikä lopulta auttaa on yksinkertaisesti huutaminen. Se on kamalaa mutta js jollain muita konsteja otan ilolla vastaan.

Vierailija
5/11 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin äitipä heittäytyy myös! Olen kuulkaas " kiukutellut, narissut, vaatinut ym" ja pojat hetken äimisteltyään unohtavat harminsa ja nauravat minulle ihan kippurassa =)

Vierailija
6/11 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin varoitus (lapselle mahdollisuus korjata käytöstään) ja sitten päättäväisesti jäähy. Älä missään nimessä lähde siihen äiti on jo monta kertaa sanonut... tai jos vielä kerrankin... mutta et silti tee mitään kuin ehkä viidennellä tai kymmenennellä kerralla. Yksi mahdollisuus riittää ja lapsi oppii että saa vain yhden mahdollisuuden.

Ja jäähy tylsässä paikassa jossa ei ole mitään virikkeitä.

Vierailija
7/11 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 2-vuotiaan osalta ei vielä ole liian myöhäistä. Kyllä sen ikäisen pystyy pitämään väkisin jäähypenkillä sen verran, että oppii. 4-vuotiaan kanssa voi olla vaikeampaa, kun on jo ehtinyt tottua siihen, että saa olla villi ja mahdoton eikä tarvitse totella. Mutta kyllä siihenkin kasvattaminen auttaa, jos vaan vanhemmilla riittää energiaa.

Vierailija
8/11 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ainakin 2-vuotiaan osalta ei vielä ole liian myöhäistä. Kyllä sen ikäisen pystyy pitämään väkisin jäähypenkillä sen verran, että oppii. 4-vuotiaan kanssa voi olla vaikeampaa, kun on jo ehtinyt tottua siihen, että saa olla villi ja mahdoton eikä tarvitse totella. Mutta kyllä siihenkin kasvattaminen auttaa, jos vaan vanhemmilla riittää energiaa.

Vierailija
9/11 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole saanut pysymään ja en ole sitten väkisinkään alkanut pakottamaan, mutta pitääpä koittaa!

Vierailija
10/11 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

11

Vierailija
11/11 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jos lähtevät jäähyltä tai käyttäytyvät siellä yhtä huonosti tulee aina minuutti pari lisää jäähyä. Minuutteja on meillä ollut pahimmillaan 10, mutta äkkiä oppivat ettei minuutteja kannata kerätä. Digitaalinen " munakello" toimii jäähykellona, kello tarvitaan ettei lapsi unohdu sinne ja pääsee sitten itse pois kun alkaa huhuilemaan ja äiti säikähtää että vieläkö se on siellä. Silloin lapsi luulee että huhuilulla sieltä pääsee pois. Digitaalisen kellon hyviä puolia on myös, että jos lapsi riehuu jäähyllä, ei tarvitse edes sanoa mitään, kun lapsi kuulee piippauksen niin tietää että äiti kävi laittamassa minuutin lisää. Jäähyllä olijan kanssa ei myöskään keskustella, vaikka lapsella olisi kuinka tärkeää asiaa. Anteeksi pyynnöt olen kuitenkin ottanut vastaan kesken jäähynkin, mutta se ei ole silti jäähyä vähentänyt.

Ja karkaileva lapsi kannetaan takaisin jne. Etenkin pari vuotiaan kanssa tuo puhumattomuus on tosi tärkeää. Vaatii kieltämättä alussa vanhemmilta toooodella pitkää pinnaa ja jaksamista, mutta palkitsee kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän