Raivarilapsi
Kommentit (8)
Järkyttävää! Onneksi mul ei oo lapsia.
Sehän se on kun ne joille on sattunut ns. normaalit lapset eivät ymmärrä niitä lapsia joilla saattaa olla erityisongelmia esim. juuri käyttäytymisen kanssa. Nämä lapset vain ovat tavallista uhmakkaampia ja haastavampia ja auktoritäärinen kasvatus voi tuottaa enemmän ongelmia. En sano ettei heille voi laittaa rajoja mutta että heidän kanssaan täytyy olla enemmän luovempi että saadaan käyttäytyminen muuttumaan vähemmän haastavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on vastuussa näistä?
Ensisijaisesti vanhemmat. Päiväkodissa tietenkin ne hoitajat.
"Ammattikasvattajat kyselivät, että mitä ihmettä tekisimme tämän lapsen kanssa. Vastasin, että olemme hänen vanhempiaan, emme ammattilaisia. Teillä pitäisi olla kasvatusalan koulutus"
Mulla oli raivari-lapsi, se oli kamalaa aikaa. Mikään ei siihen tehonnut ja elämä sen kanssa oli ihan hirveätä. Nyt se on kiukkuinen ja äkkipikainen aikuinen, mutta onneksi ei enää mun murheeni.
Näen tuossa paljon samanlaista piirteitä kuin tytössäni (9-v.). Eriasia on vain se ettei hän ole ikinä näyttänyt raivareitaan päiväkodissa tai koulussa mutta kotona sitäkin enemmän. Olen tullut siihen tulokseen että hän tsemppaa ihan hirveästi vieraassa paikassa (sulkeutuu jos pahoittaa esim. mielensä) ja kotona antaa tunteiden tulla kaikessa kauheudessaan. On muuten todella hyvä koulussa (kympin lapsi) mutta tunne-elämässään ihan taaperon kengissä. Ajoittain on kyllä raskasta.