Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesenkö "liikaa" pyykkiä yksinasuvaksi kerrostalossa?

Vierailija
15.03.2022 |

Tulipahan mieleen, tästä tullut joskus vaan näes kuittailua ja ihmettelyjä.

Eli minulla haisee todella voimakkaasti hienhaju, ei lähde pikapesulla ikinä pois treeni ja käyttö vaatteista

Sen lisäksi taustalla fyysinen sairaus, joka lisää muutenkin pyykin määrää.

Kotivaatteet, lakanat jne pesen pikapesulla (60 astetta ja tunti) mutta urheilu ja käyttö vaatteet pidemmällä ohjelmalla.

Toiseksi pisin 60 asteen ohjelma on vähän alle 2 h.

Pesukone on uusi, mutta voi helvata noita pyykkiaikoja siinä, entinen pesi nopeampaa:(

Pesen pyykkiä vain täysiä koneellisia väreillä ei ole väliä eli sekaisin, mutta helposti huomaan että lähes päivittäin saisi olla pesemässä koneen tai pari.

Mm lakana pyykkiä sekä noita saakelin käyttö vaatteita, jotka pakko pestä pidemmällä ohjelmalla ja etikalla, että hienhaju oikeasti lähtee.

Tätä saisi aina olla selittelemässä kaikille, että miksi ja miten paljon pesetkään pyykkiä jos asiasta tulee puhetta.

Muita, joilla pyykkiä kertyy vaikka asuu yksin?

Lapsiperheille tuntuu olevan sallittua pestä pyykkiä vaikka jokapäivä, itse pesen hyvin tarkasti vain päivällä eli en aamusta tai illasta enää.

Siltä ahdistaa välillä, että pitävätkö naapurit ja etäisemmät tutut minua jonain himosiivoojana?

Huoh, turha aloitus ehkä mutta johonkin pitää vaan kai avautua:(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et käytä vahvasti hajustettuja pesuaineita että rappukäytävä löyhkää ja naapurin asuntoon myös. Näin tässä talossa, jossa pitää laittaa ikkuna auki, kun naapuri pesee pyykkiä.

Vierailija
2/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pese.

Hyvä, että olet siisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sun vaatteet ja lakanat kerran haisee niin hyvähän se on pestä usein.

Vierailija
4/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks. Pesen pyykkiä noin 3 kertaa viikossa ja asun yksin. Ihan sama mulle mitä muut ajattelee. Pesen joskus illallakin, kuitenkin reilusti ennen hiljaisuutta. Ja tuoksuvaa pesuainetta käytän.

Vierailija
5/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi koneellnen päivässä nyt on ehkä ok, mutta pari koneellista on outoa. Itse asun yksin ja pesen 1-2 koneellista viikossa. Joka toinen viikko on lakanapyykki niin sillon kaksi koneellista. Muuten yksi ja kaikki pesen samassa.

Vierailija
6/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pese mitään pikapesulla. Enkä tunge konetta liian täyteen. Ärsyttää kun mies täyttää koneen liian täyteen. Itsellä ollut myös ongelmaa voimakkaan hikoilun kanssa. Tiesitkö että kaupassa myydään paidan kainaloon laitettava suojia. Itselle oli pelastus pahimpina aikoina vaikka päivittäin vaihdoin puhtaat vaatteet.

Vierailija
7/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että peset pyykkiä. Parempi se kuin pesisi harvakseltaan.

Vierailija
8/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen on tarve, niin mikäs siinä. Sitä en oikein ymmärrä, jos pestään tyyliin yksi vaate kerrallaan, jos ei ole poikkeus tapaus.

Vierailija
9/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme jos hikoiluttaa kun pitää miettiä noin vaikeasti jopa pyykinpesua.

Pese niin paljon kun haluat niin usein kun haluat, asia ei kiinnosta ketään naapurissa.

Vierailija
10/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi koneellnen päivässä nyt on ehkä ok, mutta pari koneellista on outoa. Itse asun yksin ja pesen 1-2 koneellista viikossa. Joka toinen viikko on lakanapyykki niin sillon kaksi koneellista. Muuten yksi ja kaikki pesen samassa.

No ei ole outoa. Se on outoa että kulkee likaisissa vaatteissa eikä pese pyykkiä niin paljon kuin on tarve.

Vierailija
11/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kenellekään kuuluu, jos kone ei linkoa hiljaisuuden aikaan ja maksat vesilaskun? Minusta tuo on ihan ihmisen oma asia, joka ei kuulu naapureille lainkaan.

Pyykkään itse kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa, mutta teen sen pyykkituvassa. Ne isot koneet ovat huomattavasti nopeampia ja pyykit saa kuivina rummusta mukaan. Pesen täysiä kokeellisia useamman samalla kertaa.

Vierailija
12/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on pyykkäystä! Meillä lapsiperhe ja koneellisia noin neljä viikossa.

Vierailija
13/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et käytä vahvasti hajustettuja pesuaineita että rappukäytävä löyhkää ja naapurin asuntoon myös. Näin tässä talossa, jossa pitää laittaa ikkuna auki, kun naapuri pesee pyykkiä.

mulla sama ongelma paitsi kylpyhuoneen poistoilma venttiilistä tunkee naapurin pyykinhuuhteluaine. 

Vierailija
14/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla sama ongelma paitsi kylpyhuoneen poistoilma venttiilistä tunkee naapurin pyykinhuuhteluaine. 

pyykinhuuhteluaineen katku`

Vierailija
15/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen fyysistä työtä ja hikoilen myös paljon, pesen pyykkiä joka toinen päivä ja tästähän sainkin heippalapun naapurilta. Hänen mielestään yksin asuvan tulee pestä pyykkiä kerran viikossa ja lapussa oli myös kerrottu, että pyykkiä ei saisi pestä 17-19 välisenä aikana kun hän nukkuu silloin päiväunet. 🤦‍♀️ Ja kyllä edelleen vuosia myöhemmin pesen joka toinen päivä koneellisen, lakana päivinä jopa kaksi ja kone menee päälle klo 16 jälkeen kun tulen töistä.

Vierailija
16/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on pyykkäystä! Meillä lapsiperhe ja koneellisia noin neljä viikossa.

Teidän lapset on varmaan niitä jotka haisee päiväkodissa ja koulussa?

Vierailija
17/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma on asiasi, itse varmaan maksat vesi- ja sähkölaskun.

Meillä 5hlö perheessä pyykkiä pestään koneellinen päivässä keskimäärin.

Vierailija
18/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi Ap mutta en ymmärtänyt avauksestasi montako kertaa keskimäärin viikossa peset pyykkiä, kun en saata uskoa, että pesisit täysiäkoneellisia pyykkiä päivittäin. - Olennaista on minusta myös huomata, että mihin aikaan pyykkiänsä pesee, jos kone pitää sellaista meteliä, että se kuuluu kodin ulkopuolelle. (Ja häiritsee esimerkiksi ihmisten nukkumista) Mutta klo 9-18 välillä riippumatta päivästä ei minusta pitäsi kellään olla nikan koputtamista.

Se vähän yksinkertaisempi mies

Vierailija
19/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaikilla useita vaatekertoja. Myös lakanoita löytyy enemmän kuin yhdet per sänky.

Vierailija
20/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... ja äiti kaataa litran hajuvettä päälleen peittääkseen löyhkänsä ja isä haisee reilusti ihan vaan paskalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi