Onko tällainen miehen temperamenttia.
Mies saattaa kiihtyä hetkessä nollasta sataan. Syömme ruokaa, tunnelma on normaali. Lapsilta on hukassa ruoan jälkeen joku asia ja mies hermostuu. Hän rupee etsimään asiaa heittäen kaikki tavarat pois kaapeista lattialle. Minusta se tuntuu varsin ikävälle ja epänormaalille. Kun jätän hänet itsekseen purkamaan kiukkuaan, hän hetken paiskoo tavaroita, sitten korjaa ne jotenkuten takaisin paikoilleen ja asiasta ei puhuta.
Itse en ole kovinkaan temperamenttinen ihminen, joten en pääse kiinni tuohon tunteeseen.
Kommentit (15)
Huono käytös tai itsehillinnän puute ei ole sama asia kuin temperamentti.
Taitaa olla miehelläs vähän hermo kireellä...
Kuulostaa kyllä siltä että miehelläsi on ongelmia tunteiden hallinnan kanssa.
Ei ollenkaan hyvä asia lasten kannalta, suosittelen terapiaa. Oikeasti
Et ikinä uskoisi, jos näkisit mieheni, että hän on nopea suuttumaan. Johtavassa asemassa oleva kaikkien kaveri.
ap
Esitit että lapsilta oli jotain hukassa. Otitko itse kantaa asiaan ? Voisi jotenkin olla selitys miehen käytökseen että hän olettaa että sinä tiedät tai sinun pitäisi tietää missä asiat ovat, mutta kun et tiedä niin hän vaivoin itsensä hilliten lähtee avustamaan lapsia ja kokee että sinun pitäisi tietää ja sitten käy kuten esität.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 18:34"]
Et ikinä uskoisi, jos näkisit mieheni, että hän on nopea suuttumaan. Johtavassa asemassa oleva kaikkien kaveri.
ap
[/quote]
Oletteko puhuneet tästä hänen epämiellyttävästä käytöksestä. Mitä hän sanoo selitykseksi ?
Jos puhun, siitä tulee aivan tolkuton riita.
ap
Minä etsin lapsen tavaraa myös.
ap
Se on väsyny, työstressiä ja siihen päälle lapsen vinkumista niin ei siinä paljon muuta tarvita hermostumiseen. Tuskin suuttui siitä tavaran hukkumisesta vaan lapsen kitinästä tavaran perään? Lisäksi vielä vähäinen seksielämä niin sitä se on elämä parhaimmillaan :) Olen samanlainen ja lisäksi vielä nainen. Tiedän, kaduttaa tuo käytös jälkeenpäin :(
Mitä ajattelet itse asiasta kymppi? Tietävätkö muut vai onko se perheenne salaisuus?
ap
Eikö sille tunteelleen mahda mitään numero 11?
Jos itse tekisin samoin, niin se olisi maailmanloppu. Hänen mielestään.
ap
Koita käydä älykästä vuoropuhelua miehesi kanssa. Jos hän suuttuu puheesta ja ongelmien esilleotosta niin älä itse suutu vaan sano hänelle neutraalisti totuuksia ilman kiihtymystä. Jos hän on älykäs niin hänen pitäisi tajuta oma tyhmyytensa.
Jos hän pimahtaa niin mene vaikka ulos. Sano että tulet takaisin 10 minuutin päästä kun hän on hiukan tasaantunut.
Tiedän itsestäni että ihminen voi muuttaa käyttäytymismallejaan. Onhan se syvältä jos muu perhe esim. joutuu pelkäämään jonkun äkkipikaisuutta.
11 vastaa. Välillä se tunne on niin voimakas että se vaan tulee vaikka kuinka on päättänyt ettei enää hermostu. Jälkeenpäin harmittaa ja surettaa ja tunnen itseni huonoksi. Uni auttaa. Jos saan viikonloppuna nukkua pitkään, olen itse lempeys. En kuitenkaan ole pohjimmiltani ilkeä. Enkä haluaisi olla tällainen suuttuja.