Aamulla yksi Xanor, voiko illalla juoda alkoholia?
Kellään kokemusta? Mulla 0,25mg annostus ja otin joskus yhdeksän maissa, voiko illalla jo ottaa alkoholia?
Kommentit (22)
Jos xanor on uusi lääke sinulle, illalla otettu alkoholi voi aiheuttaa sen, että muisti menee. Jos taas on tutumpi lääke, ei välttämättä noin pienellä annoksella aiheuta suurempia yhteisvaikutuksia.
Ei Xanorin kanssa alkoa, ei edes pienillä annoksilla. Lähtee kontrolli ja muisti ihan totaalisesti.
No ei voi. Pitää lukea lääkkeen mukana tullut ohje.
1. Mitä Xanor on ja mihin sitä käytetään
Xanor vaikuttaa keskushermostoon rauhoittavasti.Xanor-valmisteella hoidetaan
paniikkihäiriötä
ahdistuneisuutta/tuskaisuutta, johon liittyy masennusoireita.2. Mitä sinun on tiedettävä, ennen kuin käytät Xanor-tabletteja
Xanor-tabletit ruuan, juoman ja alkoholin kanssa
Jos otat Xanor-tabletin samanaikaisesti ruoan kanssa, lääkkeen imeytyminen hidastuu. Elimistöön imeytyvän lääkkeen määrä pysyy kuitenkin samana.Älä käytä alkoholia Xanor-hoidon aikana, koska se voimistaa Xanor-valmisteen rauhoittavaa ja keskushermostoa lamaavaa vaikutusta.
Eli älä käytä hoidon aikana. Ei ole kyse siitä käyttääkö viinaa heti pillerin ottamisen jälkeen vaan siitä, että viinaa ei pidä käyttää ylipäätään. XANORia käytettäesssä on yleensä joku ongelma, jota aineella yritetään hoitaa. Viinan ottaminen ei kyseistä ongelmaa helpota.
Voi ottaa ei kuole ja jos tykkää jännästä niin kannattaa.
Xanor ja viina yhdessä on huono juttu. Oikeesti.
Ahaa. En ollut varma kun en käytä joka päivä ja pienin annos siis kyseessä, ilmeisesti vaikuttaa elimistössä sitten niin pitkään.
Ap
Xanor+viina on ihan tappava yhdistelmä. Ei välttämättä suoranaisesti, mutta välillisesti.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:57"]
Ahaa. En ollut varma kun en käytä joka päivä ja pienin annos siis kyseessä, ilmeisesti vaikuttaa elimistössä sitten niin pitkään. Ap
[/quote]
Jos muutamasta oluesta on kyse ja syönyt päivän aikana, niin voi sen ehkä ottaa. Kännejä ei kuitenkaan missään nimessä kannata lähteä vetämään. Kestää ihmisestä riippuen pitkääkin, että lääke haihtuu täysin elimistöstä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:57"]
Ahaa. En ollut varma kun en käytä joka päivä ja pienin annos siis kyseessä, ilmeisesti vaikuttaa elimistössä sitten niin pitkään. Ap
[/quote]
Aamulla otettu pilleri vaikuttaa koko vuorokauden. Jos on pamit tai bentsot päällä niin alkoholia kannattaa vältellä koko kuurin ajan siksi, että se tehostaa näiden lääkkeiden haittavaikutuksia.
Todennäköisesti pienellä annoksella haitta ei ole kovin suuri mutta miksi ottaa riskiä? Alkoholin nauttiminen on kuitenkin vapaaehtoista puuhaa. Kolmiolääkkeiden kanssa kannattaa olla aina varovainen ja pillerit+viina on aika lailla klassinen tapa menettää muistinsa tai tulla hyvin kipeeksi.
Järkevää se ei ole mutta olen nähnyt humalahakuiset tekevät sitä huoleti.
Jos on juhlimisesta kyse ja tarvitset tekosyyn poikkeavaan käyttäytymiseen niin sanot että antibioottikuuri. Tässä esitteesä kerrotaan mitkä lääkkeet eivät sovi viinan kanssa yhteen eli valitset jonkun joukosta.
"Eräiden antibioottien kanssa alkoholi tulee jättää kokonaan väliin. Tällaisia antibiootteja ovat esimerkiksi hammas, virtsatie- ja sienitulehdusten hoidossa käytettävät metronidatsoli-valmisteet. Nämä voivat alkoholin kanssa aiheuttaa antabus-reaktion. Reaktio on mahdol linen vielä muutamana päivänä lääkekuurin loppumisen jälkeen."
http://www.tohtori.fi/laakeopas/haku/vaikuttava-aine:metronidatsoli
voi juoda jos oikeesti aamulla olet vaan ottanut yhden niin ei hätää! kokemuksesta tiedän
Voi juoda. Itse söin xanoria vuosia päivittäin, ei se kuin vahvistaa alkoholin vaikutusta, mutta ei paljon.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:34"]Kellään kokemusta? Mulla 0,25mg annostus ja otin joskus yhdeksän maissa, voiko illalla jo ottaa alkoholia?
[/quote]
Vitun alkkis.
Totta kai voit mut kuuntele kroppaa äläkä hotoile. Ihmiset on ihan liian hysteerisiä näiden kanssa :)
Voi jestas. Ihan huoletta voit ottaa illalla alkoholia, vaikka pään täyteen. Et tuu kuin normaaliin humalaan sitä mukaa kuin juot.
Mä olen juonut toisinaan pari lasillista vaikka käytänkin xanoria.
En ole huomannut mitään erikoista. Mutta juomamäärät ovat tosiaan vähäisiä.