Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AV on vienyt uskoni ihmisiin

Vierailija
21.08.2015 |

Hirveää ilkeilyä. Suoranaista vittuilua. Haukkumista ja vihamielisyyttä. En olisi oikeasti uskonut, että ihmiset ovat tällaisia kun anonyymisti saavat sanoa ajatuksensa ilmi. Oksettaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oppia suodattamaan, unohtamaan ja huumorilla käsittelemään erilaisia asioita niin pärjää pitkälle muussakin elämässä. Sinä ihan itse päätät mitä täältä luet ja mitä et, mielensä voi pahoittaa sellaisistakin asioista missä joku toinen ei huomaa yhtään mitään. Vain sinä päätät mistä otat herneen nokkaasi.

Vierailija
22/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että kaiken tämän maailman saastaa ja pahuutta edustavan porukan joukossa on vielä hyviä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:58"]

Kannattaa oppia suodattamaan, unohtamaan ja huumorilla käsittelemään erilaisia asioita niin pärjää pitkälle muussakin elämässä. Sinä ihan itse päätät mitä täältä luet ja mitä et, mielensä voi pahoittaa sellaisistakin asioista missä joku toinen ei huomaa yhtään mitään. Vain sinä päätät mistä otat herneen nokkaasi.

[/quote]

Kannattaa oppia käyttäytymään niin, ettei ihmisten ympärillä tarvitse opetella "suodattamaan". Minkä ihmeen takia kiusaajilla olisi oikeus elää koskemattomina samalla kun kiltti ja syytön ihminen olisi pakotettu nielemään, ohittmaan, sietämään? Eikö pidä muuttaa sitä kiusaamisen sallivaa kulttuuria eikä kiusaamisen kohdetta?!

Vierailija
24/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin puoli vuotta taukoa somesta ja nykyään käyn täällä aniharvoin, uskoni ihmisiin on palannut. Niinkuin ajattelinkin, näillä foorumeilla riehuu trollit ja häiriintyneet ihmiset, toki seassa ihan täysjärkisiä, valitettavasti se järjen ääni hukkuu näillä palstoilla näiden mielisairaiden ja trollien älämölinään.

On myös olemassa yhteisöjä ihan netissä ja muualla joissa ei ole tälläistä riehumista ja sekoilua, suosittelen asiallista ja täysjärkistä seuraa kaipaavia vaihtamaan foorumia, mitä sitä täällä itseään kiusaa, samat sekopäät ja trollit täällä riehuu kymmenen vuoden päästäkin.

Minusta ihmisen täytyy olla jonkinlainen sadomasokisti, että jaksaa esim täällä hengailla päivästä toiseen lukemassa solvauksia ja ties mitä oksennuksia joita ihmiset näppikseltään päästelevät.

Vierailija
25/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi havainto: ensimmäinen kommentti etenkin moraalisiin vuodatuksiin (esim: "puolisoni käytti kaikki rahat, antoi kissamme tietämättäni pois ja hukkasi tamponikoruni tahallaan") on lähestulkoon aina negatiivinen. Jos ei tyypillinen "Miksi teit lapsia/miksi teit lapsia tuon kanssa/mitä väliä edes on tamponikorulla!?", niin sitten se on pitkä, kirjallisesti hiottu, ylimielinen ja tekonokkela pätemiskommentti. 

Joskus ihmettelen, onko tämän palstan ilmapiiri vain sellainen, että tänne on helppo vuodattaa kaikista ikävimmätkin ajatuksensa.

Vierailija
26/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:24"]

Yksi havainto: ensimmäinen kommentti etenkin moraalisiin vuodatuksiin (esim: "puolisoni käytti kaikki rahat, antoi kissamme tietämättäni pois ja hukkasi tamponikoruni tahallaan") on lähestulkoon aina negatiivinen. Jos ei tyypillinen "Miksi teit lapsia/miksi teit lapsia tuon kanssa/mitä väliä edes on tamponikorulla!?", niin sitten se on pitkä, kirjallisesti hiottu, ylimielinen ja tekonokkela pätemiskommentti. 

Joskus ihmettelen, onko tämän palstan ilmapiiri vain sellainen, että tänne on helppo vuodattaa kaikista ikävimmätkin ajatuksensa.

[/quote]Tämä terapiafoorumi, ihmiset voivat purkaa pahaa oloaan täällä, ikäänkuin venttiili. Täällä voi päästellä anonyymina höyryjä ja pikkuisen tuulettaa.

Vierailija
27/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:24"]

[/quote]Tämä terapiafoorumi, ihmiset voivat purkaa pahaa oloaan täällä, ikäänkuin venttiili. Täällä voi päästellä anonyymina höyryjä ja pikkuisen tuulettaa.

[/quote]

Sen ymmärrän, ja onpa tullut itsekin harrastettua. Mutta enemmän minua ihmetyttää juuri tällaiseen vuodatukseen vastineeksi tullut harkittu ja hiottu... noh, v-tuilukommentti. Analysoidaan siis pitkälle se, että kuinka aloittaja on ihan itse pilannut elämänsä, suhteensa tai ihan minkä vain, ja on kaupan päälle vielä tyhmä. Ja tämä siis taiten muotoiltunakin kaupan päälle. Onko se höyryjen päästelyä, vai ainoastaan ilkeää pätemistä?

Vierailija
28/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin ihan miettimään tätä..

Itse olen ihan normaali ja "kiltti" ihminen. Ystävällinen, mukava ja pystyn/osaan ottaa ihmiset huomioon omina itsenään ja kunniottamaan eri näkemyksiä.

Kun palstailin anonyymina, minusta tuli esiin ilkeä ja pahansuopa ihminen; saatoin laukoa typeriä ja ilkeitä aivopieruja aivan säälimättömästi. 

Nyt Exopolina olen paljon, paljon enemmän oma itseni. En vaan koe tarvetta enää päästellä näppäimistöstäni mitä tahansa loukkaavaa tai muuten typerää sontaa kuin mitä anonyymina tein. Toki anonyymihan olen toki nikkini takana vieläkin, mutta exopol mahdollisti itselleni jonkinlaisen "luonteen" omaamisen, ja kuin vahingossa omasin nikilleni sen oman, kiltin luonteeni. 

Vierailija
29/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="ExoPol" time="21.08.2015 klo 17:41"]

Itse olen ihan normaali ja "kiltti" ihminen. Ystävällinen, mukava ja pystyn/osaan ottaa ihmiset huomioon omina itsenään ja kunniottamaan eri näkemyksiä.

Kun palstailin anonyymina, minusta tuli esiin ilkeä ja pahansuopa ihminen; saatoin laukoa typeriä ja ilkeitä aivopieruja aivan säälimättömästi. 

Nyt Exopolina olen paljon, paljon enemmän oma itseni. En vaan koe tarvetta enää päästellä näppäimistöstäni mitä tahansa loukkaavaa tai muuten typerää sontaa kuin mitä anonyymina tein. Toki anonyymihan olen toki nikkini takana vieläkin, mutta exopol mahdollisti itselleni jonkinlaisen "luonteen" omaamisen, ja kuin vahingossa omasin nikilleni sen oman, kiltin luonteeni. 

[/quote]Minä pystyn olemaan ihmisiksi ihan ilman nimimerkkiä, se että voi päästellä näppikseltään mitä hyvänsä roskaa ei kaikkien kohdalla tarkoita sitä, että näin täytyy tehdä. Kaipa keskustelufoorumit on vielä niin tuore juttu, että joidenkin mielestä on jännää trollata ja laukoa kaikenlaista mitä sairaampia juttuja tyyliin: Koska mä voin ! Mutta onko ihan pakko vaikka sä voitkin.

Vierailija
30/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:05"]

[/quote]

Kannattaa oppia käyttäytymään niin, ettei ihmisten ympärillä tarvitse opetella "suodattamaan". Minkä ihmeen takia kiusaajilla olisi oikeus elää koskemattomina samalla kun kiltti ja syytön ihminen olisi pakotettu nielemään, ohittmaan, sietämään? Eikö pidä muuttaa sitä kiusaamisen sallivaa kulttuuria eikä kiusaamisen kohdetta?!

[/quote]

En ole ensimmäisen kommentin kirjoittaja, mutta mitä ajattelit konkreettisesti tehdä täällä trollaaville tyypeille? Jos et "salli" kiusaamista ja vastaat jotain trollipeikolle, se vain innostuu entisestään ja sitten koko ketju on pilattu jankkauksella, mikä ei vie keskustelua yhtään eteenpäin. IRL on eri asia, silloin voi sanoa naamatusten vastaan, mutta täällä se on mahdotonta.

Jos aikoo lukea ja kommentoida keskustelupalstalla on pakko "suodattaa" typerimmät ja ilkeimmät kommentit. Ei kannata provosoitua jos provosoidaan. Paljonhan täällä on kuonaa, mutta kyllä silloin tällöin löytää helmiäkin ja hyviä keskusteluja.

Vierailija
31/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:47"]

[/quote]

[/quote]

En ole ensimmäisen kommentin kirjoittaja, mutta mitä ajattelit konkreettisesti tehdä täällä trollaaville tyypeille? Jos et "salli" kiusaamista ja vastaat jotain trollipeikolle, se vain innostuu entisestään ja sitten koko ketju on pilattu jankkauksella, mikä ei vie keskustelua yhtään eteenpäin. IRL on eri asia, silloin voi sanoa naamatusten vastaan, mutta täällä se on mahdotonta.

Jos aikoo lukea ja kommentoida keskustelupalstalla on pakko "suodattaa" typerimmät ja ilkeimmät kommentit. Ei kannata provosoitua jos provosoidaan. Paljonhan täällä on kuonaa, mutta kyllä silloin tällöin löytää helmiäkin ja hyviä keskusteluja.

[/quote]Konkreettisesti voit tehdä niin, että vaihdat maisemaa. Nytkin voi lähteä ulos kävelylle ja ostaa vaikka jätskin :) Kas näin, ei tarvitse lukea trollien ja sekopäiden vuodatuksia ja maailma näyttää paljon paremmalta.

Vierailija
32/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kyllä monikaan kirjoittaja aikuinen ole, vaan masentunut ja vittuuntunut teini ja sen huomaa vastauksista.

Vierailija
33/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:46"]

[/quote]Minä pystyn olemaan ihmisiksi ihan ilman nimimerkkiä, se että voi päästellä näppikseltään mitä hyvänsä roskaa ei kaikkien kohdalla tarkoita sitä, että näin täytyy tehdä. Kaipa keskustelufoorumit on vielä niin tuore juttu, että joidenkin mielestä on jännää trollata ja laukoa kaikenlaista mitä sairaampia juttuja tyyliin: Koska mä voin ! Mutta onko ihan pakko vaikka sä voitkin.

[/quote]

Joo, aivan. Tarkoitin, että minusta on turha menettää uskoaan koko ihmiskuntaan tai ihmisyyteen jonkun palstan anonyymien kommenttien takia. Niiden typerien, provokatiivisten kommenttien takana kun useimmin on ihan tavallinen ihminen, joka ei ikikuuna päivänä edes haluasi suoltaa sellaista irl.

Vierailija
34/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Missä maailmassa elät?

Vierailija
35/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minusta kirjoitat myös nikilläsi hyvin pisteliäästi. Jäi erityisesti mieleen niiltä ajoilta, kun palstalla vallitsi rekisteröitymispakko.

Vierailija
36/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärränkin palstaa. Ihan reaalimaailmassakin huomaa, että mitä enemmän viettää aikaansa negatiivisten, kaikesta valittavien ja elämäänsä tyytymättömien ihmisten kanssa, sitä enemmän alkaa itseäkin ärsyttää. Negatiivisuus tarttuu. Sen vuoksi pyrinkin välttelemään ihmisiä, joiden seurassa vain ärsyyntyy. Samoin täällä koitan loikkia yli sellaiset aloitukset, joista jo otsikosta selviää sama valivalivali. Hirveän harvoin vaan kukaan tekee aloitusta mistään mukavasta asiasta. 

Vierailija
37/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 18:15"]

Tavallaan ymmärränkin palstaa. Ihan reaalimaailmassakin huomaa, että mitä enemmän viettää aikaansa negatiivisten, kaikesta valittavien ja elämäänsä tyytymättömien ihmisten kanssa, sitä enemmän alkaa itseäkin ärsyttää. Negatiivisuus tarttuu. Sen vuoksi pyrinkin välttelemään ihmisiä, joiden seurassa vain ärsyyntyy. Samoin täällä koitan loikkia yli sellaiset aloitukset, joista jo otsikosta selviää sama valivalivali. Hirveän harvoin vaan kukaan tekee aloitusta mistään mukavasta asiasta. 

[/quote]

Sori, vahingossa alapeukutin sinua kun piti päinvastoin tehdä. Olen siis ihan samaa mieltä kanssasi. Tämä palsta saa pahantuuliseksi ja huomaa kyllä eron, kun panee luukut kiinni muutamaksi päiväksi. Tekee käsitöitä, urheilee, ulkoilee, lukee kirjaa jne. ja mieliala on taas iloinen. Miksi tänne sitten tulee takaisin? En tiedä, ehkä täältä aina yrittää vain etsiä niitä harvoja kivoja ihmisiä seuraksi.

Vierailija
38/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 18:04"]

[/quote]

[/quote]Missä maailmassa elät?

[/quote]

Siinä, jossa en tahdo opettaa omiakaan lapsia huutamaan, koska muutkin huutavat. Tai olemaan kusipää, koska vain kusipäät pärjäävät.

Vierailija
39/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 18:14"]

[/quote]

Minusta kirjoitat myös nikilläsi hyvin pisteliäästi. Jäi erityisesti mieleen niiltä ajoilta, kun palstalla vallitsi rekisteröitymispakko.

[/quote]

No joo, silloin alkuun kai vielä hain sitä "juttuani" tässä hommassa. Ja kyllä, joskus provosoituani saatan olla pisteliäs kaiketikin, mutta tahallaan ilkeä en halua olla.

En kuitenkaan oikeassa elämässänikään ole mikään vaaleanpunaisia höttöajatuksia omaava iki-ihana jees-jees- tyyristyllerö, joten miksi olla täälläkään..? Jotain särmää kuitenkin pitää jäädä, vaikka nikin takaa kirjotteleekin..=))

Vierailija
40/40 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 18:15"]

[/quote]

Sori, vahingossa alapeukutin sinua kun piti päinvastoin tehdä. Olen siis ihan samaa mieltä kanssasi. Tämä palsta saa pahantuuliseksi ja huomaa kyllä eron, kun panee luukut kiinni muutamaksi päiväksi. Tekee käsitöitä, urheilee, ulkoilee, lukee kirjaa jne. ja mieliala on taas iloinen. Miksi tänne sitten tulee takaisin? En tiedä, ehkä täältä aina yrittää vain etsiä niitä harvoja kivoja ihmisiä seuraksi.

[/quote]Juuri näin, on todella hyvä fiilis kun käy ulkoilemassa tai tapaa kavereita, sitten tulee tänne lukemaan vittuilua ja päänaukomista, trollausta, ties mitä vuodatusta, niin se hyvä fiilis monta kertaa katoaa. No, onneksi tajuaa monesti lähteä täältä vain pois, kun vitutuskäyrä nousee liian korkeaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän