Muutto kahdestaan miehen kanssa
Hyvä ystäväni perui juuri muuttoapunsa ja nyt huolettaa että saammeko muutettua kahdestaan. Tarkoitus kylläkin muuttaa minut yksiöstä kaksioon joten ei sillätavalla pitäs olla maailman isoin muutto. Kuitenkin jännittää ajallisesti että saammeko kaiken hoidettua, vanha kämppä pitäs olla luovutettuna samana iltana.... Onko teillä vinkkejä muuttoon, et mitä kaikkea viitsii putsata etukäteen ja mitä kannattaa jättää muuttopäivälle? Ja ennen kaikkea onko kokemuksia kahdestaan muutosta, miten teillä on sujunut ja ootteko huomannut et joku homma olis kahdestaan mahdoton tehdä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta muutosta pitäisi selviytyä yksinkin jos ei ihan tohelo ole. Pyyhit tasot ja ovet puhtaiksi, peset kylppärin ja muuttopäivänä vielä peset vessan, imuroit ja peset lattiat.
Tuota..
Oletko ikinä yrittänyt kannella sänkyjä, sohvia ja pesukoneita yksinään?Itse en lähtisi kahdestaan poikaystävän kanssa tekemään muuttoa. Se on varma tapa saada turhaa riitaa aikaan.
Pesukone liikkui nokkakärryllä, sängyn sai helposti kannettua yksin (purettuna) ja sohvaa ei yksiössä ollut. Eli kyllä, kokeillut montakin kertaa ja onnistunut.
Taulapää kuvittelee, että minulla ei ole sohvaa niin ei muillakaan ole :D Minulla on yksiössä sähköpianokin. En todellakaan jaksa sitä yksin kantaa.
Itse muutin itseni yksin autolla 400km päähän tuntemattomaan kaupunkiin. Lähdin vielä sairaalassa ajamaan kohti uutta (olin ollut tiputuksessa, pitkäaikaissairas). Niin lähdin kohti uutta.
Veli plus äiti toi pöydän myöhemmin. Sängyn tilasin uudesta kaupungista.
Teitä kaksi tervettä joista toinen mies plus sama kaupunki. Jos pitkäaikaissairas nainen kykenee itsensä muuttamaan 400km päähän, niin kyllä tekin kykenette.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta muutosta pitäisi selviytyä yksinkin jos ei ihan tohelo ole. Pyyhit tasot ja ovet puhtaiksi, peset kylppärin ja muuttopäivänä vielä peset vessan, imuroit ja peset lattiat.
No mä kai olen sit aika tohelo kun en saa runkopatjaakaan yksin kannettua. Painon puolesta jotenkin menisi, mutta siitä ei saa pitävää otetta mitenkään.
Saati sit kierreportaita ylös. Tai pesukonetta edes sen nokkakärryn kanssa. Toki jos on hissi niin helpottaa. En usko, että olet hissittömässä kerrostalossa kuljetellut yksinään pesukoneita ja sänkyjä ilman kärryä.
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin itseni yksin autolla 400km päähän tuntemattomaan kaupunkiin. Lähdin vielä sairaalassa ajamaan kohti uutta (olin ollut tiputuksessa, pitkäaikaissairas). Niin lähdin kohti uutta.
Veli plus äiti toi pöydän myöhemmin. Sängyn tilasin uudesta kaupungista.
Teitä kaksi tervettä joista toinen mies plus sama kaupunki. Jos pitkäaikaissairas nainen kykenee itsensä muuttamaan 400km päähän, niin kyllä tekin kykenette.
Ethän sinä yksin muuttanut. Äiti ja veli olivat sinulla apuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota..
Oletko ikinä yrittänyt kannella sänkyjä, sohvia ja pesukoneita yksinään?Itse en lähtisi kahdestaan poikaystävän kanssa tekemään muuttoa. Se on varma tapa saada turhaa riitaa aikaan.
Pesukone liikkui nokkakärryllä, sängyn sai helposti kannettua yksin (purettuna) ja sohvaa ei yksiössä ollut. Eli kyllä, kokeillut montakin kertaa ja onnistunut.
Miten ajattelit purkaa runkopatjan?
Olen muuten yksin kantanut 160 cm * 200 cm runkopatjan toisesta kerroksesta autoon ja vienyt sen uuteen asuntoon. Mutta olenkin mies jolla on pituutta 180 cm ja painoa hurjat 70 kg. Joten hyvin onnistuu kun vähän miettii miten sen tekee.
Olen aina muuttanut itsekseen ja palkannut muuttomiehen avuksi. En kyllä kehtaisi ketään ystävää pyytää työjuhdaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota..
Miten ajattelit purkaa runkopatjan?
Olen muuten yksin kantanut 160 cm * 200 cm runkopatjan toisesta kerroksesta autoon ja vienyt sen uuteen asuntoon. Mutta olenkin mies jolla on pituutta 180 cm ja painoa hurjat 70 kg. Joten hyvin onnistuu kun vähän miettii miten sen tekee.
Hienoa! Varmaan samalla reissulla kannoit myös pesukoneen toisessa kädessä ja sohvan hartioillasi. Kovat on kovia!
Pakkaat AIVAN KAIKEN valmiiksi. Jätät vain pienen laukun, missä on hygieniatarvikkeet, yöpuku ja muuta sellaista päivän aikana tarvittavaa. Aivan kuin reissuun lähtisit.
Olen kahdesti muuttanut (yksiöstä yksiöön) apunani vain siskoni, minäkin olen nainen. Hyvin on mennyt, kun ei sitä tavaraa niin loputtomasti ole ollut, kun pienissä asunnoissa tuohon aikaan eli.
Ennalta pakata tavarat ja mahdollisesti myös huonekaluja suojata. Laatikot sellaiset, että pinoutuvat helposti keskenään. Laatikoihin teksti mitä sisältää. Etukäteen hahmotella auton pakkausjärjestystä.
Kaapit voi pyyhkäistä, kun tyhjät. Samoin keittiön ja vessan isomman siivouksen voi tehdä ennalta. Kun tavarat viety riittää noiden tilojen loppusilaus, imurointi ja moppaus.
Vierailija kirjoitti:
Eipä muutossa väkeä tarvitse kuin tavaroiden kantamiseen. Esim. sänkyä ei oikein yksin pysty kantamaan. Yksiön tyhjentää kahdestaan alle tunnissa. Muuttosiivous siihen päälle noin 15min, jos ei ihan järkyttävä kaatopaikka ole kämppä ollut.
Muuttosiivous 15 min?
Nyt alkaa valjeta, miksi lähipiiriin on osunut niin monta muuttoa jossa on pitänyt tilata ammattisiivoaja hoitamaan edellisten asukkaiden siivoama kämppä puhtaaksi.
Ottakaa nyt asiallinen muuttofirma. Missään ei säästä enemmän hermoja kuin siinä. Voi tilata pakkausapuakin. Kaverit ovat viimeinen vaihtoehto, entä jos menee selkä tai särkee jonkun esineen?
Olen aina siivoamisen yhteydessä kipannut ylimääräiset hiekanmurut vessanpönttöön. Ei ole kertaakaan 10 vuoden aikana ollut tukossa. Ei sitä hiekkaa tule muuttajien kengistä säkkitolkulla.