Lintu laulaa niin iloisesti ilta-auringossa
Onkohan jotain lemmekästä kutsuhuutoa vai muuten vain iltaviestintää.
Kivan kuuloista jokatapauksessa.
Nyt loppui, kesti aika pitkään ja kirkkaasti ja hyvin lauloi. Taisi laittaa pään tyynyyn. 😊💛
Keväässä linnut on paras asia.
Kommentit (24)
Aamulla kuului todella hienosointista laulua. En ollu ennen kuullu. Ei aavistustakaan mikä lintu kyseessä mutta ilahdutti 😃
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kuului todella hienosointista laulua. En ollu ennen kuullu. Ei aavistustakaan mikä lintu kyseessä mutta ilahdutti 😃
Otaksun kyseessä olevan mustarastaan. Aloittavat joskus jo helmikuun puolella.
Täällä ei vielä ole kuulunut mustarastaan laulu. Laulujjoutsenia on kuulunut korkealta taivaalta.
Kiitos Ap:lle mukavasta postauksesta kaiken tämän korona-ja sotauutisoinnin vastapainoksi.
Maailma ilman lintuja olisi todella kurja loukko.
Kaunein keskustelu pitkään aikaan:)
Linnut laulaa myös aamu auringossa.Talitintti maaliskuussa,laulussakin lauletaan.Kun herät aikaisin ja ulkoilet jo aamulla kuulet!
Reviiriä ne kuuluttaa, tiedoksi morsiamille ja varoitukseksi kilpailijoille.
Mustarastaat aamuisin ja iltaisin laulavat jo kauniisti eteläisemmässä Suomessa, vähintään Tampereella asti. Vielä on jonkin aikaa odotettava mun suosikkiani punarintaa. Aivan ihana ääni, hyvin varhaisessa aamussa tyypillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mustarastaat aamuisin ja iltaisin laulavat jo kauniisti eteläisemmässä Suomessa, vähintään Tampereella asti. Vielä on jonkin aikaa odotettava mun suosikkiani punarintaa. Aivan ihana ääni, hyvin varhaisessa aamussa tyypillisesti.
Punarinta on muutenkin varsin hauska tyyppi.
Kunhan ei kuumana kesäyönä karju lähipuun sukukokouksessa...
Vierailija kirjoitti:
Reviiriä ne kuuluttaa, tiedoksi morsiamille ja varoitukseksi kilpailijoille.
Kai naislinnutkin laulaa?
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei kuumana kesäyönä karju lähipuun sukukokouksessa...
Minä tykkään kesäiltoina katella ja kuunnella variskylän toimintaa. Teinit haluaisi mellastaa pitkälle iltaan mutta vanhemmat komentaa ne kotia ja yhteisön reunoilla olevat vartijat jää vahtimaan.. Huomaa että kaikilla on omat tehtävänsä ja samoja draamoja ja perheriitoja kuin ihmisilläkin.
. Öisin saattaa kuulua alkukesästä vain hetkittäisiä kraak-ääniä, varmaan vauvat huutaa unissaan tai niiden syneet vanhemmat. 😍
Ja sitä draamaa pesimä-aikana. Lokit ainakin on kovia puolustamaan poikasiaan. Uhittelee ihmisiä ja muita lintuja jos muka menee liian lähelle.
Ja niillä pariskunnilla on vuorot poikasten hoidossa. Toinen tulee välillä pesää vahtimaan niin toinen pääsee ruoanhakureissulle 😊
Juuri meinasin kysyä ootteko vielä kuulleet ja nähneet lintuauroja, itse en ollut, mutta juuri kuului että joku aura tais mennä.
Tästä kattojen yli menee joku lintujen valtatie, joka syksy ja kevät.. Usein yöllä varsinkin kuulee jos sattuu olemaan hereillä, eli lentävät öisinkin.
Mä oon jo useampana aamuna herännyt liian aikaisin, kun linnut herättäneet. Ei ole haitannut lainkasn . Aikaisimmat jo helmikuun puolella. Olisiko ne olleet mustarastaita sitten? Helsingissä näin.
Laulujoutsenia ui taas järven sulassa<3 Pyrstöt pystyssä hamusivat ruokaa järven pohjasta
Linnut keväällä on kyllä ihana asia, pitkän hiljaisen talven jälkeen linnut herättävät luontoa uudelleen😊.