Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen puhelin- ja nettiriippuvuus

Vierailija
21.08.2015 |

Alkaa menemään hermot tämän kanssa...

Jatkuvasti puhelin kourassa, selaamassa Facebookia tai Instagramia. Puhelin piippaa viesteistä ja ilmoituksista ja uusista kuvista ja mistä lie. Toki olen itsekin Facebookissa mutta selaan sen läpi silloin tällöin ja muuten luen huomatessani uudet ilmoitukset. Jos jotain muuta on kesken, en todellakaan ala räpläämään puhelinta.

Tässä esimerkkejä, mitä tarkoitan häiritsevällä käytöllä...:

-Ajamme jonnekin autolla, mies haluaa että ajan että voi selata puhelinta matkan aikana. Mistään ei voi keskustella, koska eihän se keskisty kunnolla puheeseen. Vastaukset on "joo", "mm..", "kerro vaan kyllä mä voin kuunnella" "mmm..". 

-Katsomme illalla elokuvaa. Eli minä katson ja mies lukee uusimpia facebook-juttuja. 

-Lähdemme jonnekin, leffaan, veneilemään tmv. Pakko ottaa selfieitä ja laittaa niitä instagramiin. Pahin on että mies hankki selfiekepin. Olen kieltänyt ottamasta sitä mukaan kun lähdemme yhdessä. 

-Kysyn jotain "Oota vähän, kirjotan/katon tän". *5-20min* "mikä se sun kysymys oli?"

Kyseessä on 35(!!!)-vuotias mies. Olenko nyt itse kalkkis, joka ei ymmärrä nyky-some-maailman menoa? Oikeassa elämässäkin olisi tekemistä ja keskusteltavaa, mutta ei. Siellä ne kaverit somessa odottaa että niiden pärstäkuvia peukuttaa ja odottaa omalle naamakuvalleen jotain tykkäyksiä. En vaan ymmärrä. Mies oli leikkauksessa pari viikkoa sitten (ihan pieni operaatio) ja otti siellä sairaalasängyssä selfieitä joita piti tietenkin laittaa nettiin kaikkien nähtäväksi. Katsokaa mun naamaa täällä sairaalasängyssä, huomenna laitan leikatusta kädestä kuvan ja ylihuomenna laitan kuvan missä näkyy mun naama ja vaimon ostama uusi jukkapalmu!! Maanantaina laitan kuvan missä näkyy naama ja ruohonleikkuri, enkö olekin reipas!

Keskusteltu on. Ei auta. Itsellä meinaa nousta ärtymys jo siitä, että kuulen miehen puhelimesta uuden viestin merkkiäänen. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo äijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla