Vapaaehtoinen irtisanoutuminen, olenko oikeutettu työttömyystukeen tms?
Irtisanouduin toukokuun loppupuolella (lähihoitajan) työstäni, syynä muutto eri paikkakunnalle. Lähdin heti kesäkuun alussa reissuun ja pidin pitkän loman. Nyt olen kaksi viikkoa katsellut aktiivisesti töitä ja hakenut, mutta vakipaikkaa en ole saanut. Hain seurelle keikkahommiin, mutta vaativat Valviran rekisteröinnin ja olen tällä viikolla hoitanut asiaa. Sittenkun valviran listoilla näkyy nimeni niin pääsen haastatteluun. Edellisissä työpaikoissani tätä rekistöröintiä ei ole vaadittu, siksi en ole sitä aiemmin tehnyt. Olen ollut nyt siis 3kk ajan säästöjen varassa lomalla, onko liitosta mahdollista saada jotain rahaa? Kuulun työttömyskassaa, onko sieltä mahdollista saada rahaa takautuvasti vai onko karenssi vielä voimassa? Työt olen kuitenkin aloittamassa suht pian, luult. 2vkon päästä viimeistään saan keikkavuoroja.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 09:51"]Oletko ilmoittautunut työnhakijaksi TE-toimistoon? Jos olet, niin voit hakea työttömyyspäivärahaa liitosta(mikäli karenssi ei ole enää voimassa), mutta kahdessa viikossa et tule sitä vielä saamaan. [/quote] En ole ilmottautunut. Jos ilmottaudun heti maanantaina ja sitten haen työttömyyspäivärahaa niin tuleeko siitä isokin sotku jos saan keikkatyötä parin vkon sisällä niin alkavatko periä työttömyyspäivärahoja pois?
[/quote]
Kerrot TE-keskuksessa tulevista keikkahommista ilmoittautuessasi työttömäksi. On mahdollista että Kela/liitto maksaa soviteltua jollei keikkahommista tule isoa tiliä.